BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 19:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 29 maja 2017, 09:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E 60
Kod silnika: M57 D30
Witam. Mam problem z uszkadzaniem się przepływomierzy powietrza - zarówno zamienniki, jak i oryginały z BMW (prawie 1,5 kPLN!) padają jak muchy po kilkuset km. Mój mechanik nie może znaleźć przyczyny (tym bardziej ja).
Auto "nie ciągnie od dołu" jak powinno, "pływają" niskie obroty, teraz dodatkowo zgłosił się EGR i auto coraz gorzej odpala "na zimno".Może ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie - może ktoś miał podoby problem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 29 maja 2017, 11:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Jaki masz filtr powietrza? Stożek, a może wkładka KN, pipercros lub inna nasączana olejem? Jeżeli tak to wróć do seryjnego układu (z plastikową obudową) lub seryjnej wkładki.

Jeżeli masz obudowę filtra OEM i filtr OEM lub zamiennik papierowy to po 1 sprawdzić stan filtra powietrza i jego osadzenia (czy gumowa obramówka filtra jest osadzona we właściwy sposób w obudowie). Po 2 dobrze zamknij obudowę - widziałem magików, którzy nie potrafili jej osadzić w zawiasach, a potem dziwili się że auto dziwnie chodzi, a ono po prostu brało lewe powietrze i to bez filtracji.
Sprawdź czy obudowa nie ma gdzieś jakichś uszkodzeń lub pęknięć (wiem, że to mało prawdopodobne, ale nieumiejętne ręce mechanika potrafią uszkodzić wytrzymalsze elementy niż kawałek plastikowego "pudełka"). Jeżeli filtr, jego mocowanie i cała obudowa wydają się ok, to przejdź do króćca - sprawdzić stan obejm, czy są dobrze dokręcone, czy nie mają zerwanych gwintów, czy króciec jest szczelnie nasadzony na obudowę filtra powietrza i na przepustnicę i na koniec czy nie jest popękany - testy poza oglądem ludzie wymyślają różne żeby go od razu nie demontować, np. psiukają na niego wodą z mydłem w trakcie pracy i jeżeli zaczyna się pienić to prawdopodobnie jest nieszczelny czy choćby psiukają wd40 i kiedy silnik nagle zmienia obroty to także świadczy o jego nieszczelności (niemniej nie wiem czy wd40 to dobry pomysł wobec gumowego elementu). Najprościej po prostu go zdemontować i robić testy w wodzie, bo mówimy nierzadko o pęknięciu, którego na pierwszy rzut oka nie widać, a rozciąganie i wyginanie króćca może zrobić w nim dziurę w trakcie tych testów, więc w efekcie rozwalimy sobie szczelny króciec.

Tyle na początek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E60 kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 29 maja 2017, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E 60
Kod silnika: M57 D30
Dzięki za podpowiedź SENBON. Stety - czy niestety - dolot powietrza jest szczelny (co prawda sam sprawdzałem, ale wierzę że dokładnie) a filtr (OEM) świeżo wymieniony. Uszczelka "puszki filtra" nie jest nowa, ale wygląda na szczelną ... Obawiam się, że to coś po elektrycznej stronie tego ustrojstwa.... ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 30 maja 2017, 09:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na jakiej podstawie stwierdza, że uszkadza się przepływomierz?

Którą wersję silnika posiadasz?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 30 maja 2017, 10:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
cursor napisał(a):
Na jakiej podstawie stwierdza, że uszkadza się przepływomierz?

Którą wersję silnika posiadasz?



Pofrunąłem z diagnozami, a tutaj trzeba zadać podstawowe pytanie j/w i ustalić czy ten samochód w ogóle wywala jakikolwiek błąd, który może być powiązany z przepływomierzem czy sobie po prostu mechanik check engine'a albo te opisane przez Ciebie objawy nierównej pracy silnika wedle własnego widzimisię identyfikuje z przepływomierzem i stąd te rzekome "padanie" co chwilę, bo jeżeli to kwestia check engine to normalne, że po skasowaniu błędów mija parę "chwil" zanim znowu się pojawi i to wcale nie dowód na to, że przez okres bez check'a było ok ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 31 maja 2017, 08:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E 60
Kod silnika: M57 D30
Mam wydruki od mojego mechanika i z ASO BMW w Gdańsku (rok temu wymienili przepływomierz na oryginał BMW) - wszystkie takie same: uszkodzony przepływomierz masowy powietrza. Mój silnik to M57 D30 z początku produkcji (2003 r). Auto mam od 9 lat i po pierwszej wymianie przepływomierza zaraz po zakupie do ubiegłego roku nic działo się nic, teraz w ciągu roku 3 (jakieś 10000 km), i znowu zgłasza uszkodzenie (diagnostyka silnika). Obawiam się, że wstawię nowy na następne 1000 km i będzie do wymiany...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 31 maja 2017, 09:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Wrzuć zdjęcie/skan lub zrzut ekranu z pełnym błędem. Wraz z tzw. ramką zamrożoną

Po wymianie rok temu była kasowana adaptacja przepływomierza?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 1 czerwca 2017, 07:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E 60
Kod silnika: M57 D30
Mam tylko wydruk (skan) z błędami, ale i tak nie wiem jak go tu "wrzucić"...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 1 czerwca 2017, 21:32 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Zrób zdjęcie i możesz użyć np. strony obrazki.elektroda.pl i dodać do postu skrót z ramki "BBcode"

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 2 czerwca 2017, 08:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E 60
Kod silnika: M57 D30
OK
Obrazek
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 2 czerwca 2017, 13:06 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Błąd nie mówi nic o tym, aby przepływomierz był do wymiany.

Tak ten błąd wygląda w inpa:
0x3FF0 3FF0 Luftmassenmesser
P3263 Luftmassen- oder Luftmengendurchsatz (Bank 1) - zu groß wegen Sensordrift
Fehlerhäufigkeit: 1
Logistikzähler : 40
Kilometerstand 198232 km
Motordrehzahl 835.00 rpm
Kühlmitteltemperatur (Sensorwert vor der Korrektur) 66.08 degC
maximaler Raildruck der letzten 10ms (1 Byte) 275.03 bar
Einspritzmenge - Sollwert ohne Mengenausgleichsregelung (1 Byte) 10.20 mg/hub
Luftmasse pro Zylinder (1 Byte) 414.31 mg/hub
Luftdruck vor Einlassventil (1 Byte) 1082.85 hPa
Erfasste Batteriespannung (1 Byte) 14701.35 mV
Umgebungsdruck (1 Byte) 1011.79 hPa
aktueller Motorstatus 16.00 -
Fahrzeuggeschwindigkeit 0.00 km/h
Pedalwertgeber - ungefiltertes Signal 0.00 %
Erfasster Wert der Lufttemperatur an der HFM-Position (1 Byte) 15.07 degC
Ansauglufttemperatur 18.07 degC
Ausgangstastverhältnis - Ladedrucksteller (1 Byte) 90.26 %
Ausgangstastverhältnis - Abgasrückführregelventil (1 Byte) 4.71 %
Ausgangstastverhältnis - Drallklappe (1 Byte) 6.67 %
Ausgangstastverhältnis - Drosselklappensteller (1 Byte) 4.71 %
Abgasdruck vor Partikelfilter 1036.94 hPa
Abgastemperatur vor Katalysator - korrigierter Wert (1 Byte) 132.81 degC
Lambdawert - gemessen aus LSU 0.00 -
Regenerationsstatus 1048577.00 -
Kraftstofftemperatur (1 Byte) 10.07 degC
Aktueller Gang intern 0.00 -
Sollluftmasse (1 Byte) 395.48 mg/hub
Verhältnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Fehler ist nicht im Shadowspeicher eingetragen
Fehler ist nicht im Historybuffer eingetragen
Fehlercode: 3F F0 21 00 32 63 01 28 60 CB 06 86 6A 23 1A 42
45 93 AF 10 00 00 41 3A E6 0C 11 0C 2C 3E 31 00
00 00 10 00 01 3C 00 3F


Tutaj widać jak ważna jest tzw. ramka zamrożona.
W tym przypadku informacja:
Verhältnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß
jest kluczowa. Oznacza tyle, że przepływomierz podaje większą wartość niż obliczona przez program w sterowniku.
Powodów może być kilka. W pierwszej kolejności pojawia się pytanie czy została skasowana adaptacja przepływomierza po jego wymianie
Powodem może być też źle działający EGR(np. jego elektrozaworek), który sterowany jest na podstawie odczytu z przepływomierza. W momencie gdy EGR jest zamknięty odczyt masy powietrza będzie większy

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 2 czerwca 2017, 14:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E 60
Kod silnika: M57 D30
Dzięki za podpowiedź! Nie omieszkam sprawdzić czy adaptacja przepływomierza została skasowana po wymianie EGR i dam znać na forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 7 czerwca 2017, 19:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E 60
Kod silnika: M57 D30
Witam. Okazało się, że - jak dotąd! - problemem był EGR! (zgodnie z podpowiedzią CURSOR'a), a nie przepływomierz. Po wymianie EGR'u i skasowaniu błędów auto jeździ jak trzeba i nie pokazuje dalszych błędów. Dzięki za pomoc - postaram się zapamiętać o tej "ramce zamrożonej" - cokolwiek to jest...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 11 czerwca 2017, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 23
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57D25
Potwierdza się, że odczyt błędów to nie diagnostyka :hyhy:

_________________
Pozdrawiam
Jacek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 16 czerwca 2017, 23:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
GrandeCzewa napisał(a):
Potwierdza się, że odczyt błędów to nie diagnostyka :hyhy:

Potwierdza się, że posiadanie sprzętu i umiejętność odczytu błędów to nie wszystko. Jeszcze trzeba chcieć zrobić porządną diagnozę.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 13 października 2017, 19:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57/T2
Witam forumowiczów,
Dużo śledziłem dużo się dowiedziałem przyszedł czas na mój pierwszy post.
Chcę odświeżyć temat mam podobny problem zdiagnozowano usterkę przepływki i że niby do wymiany...ale nie jestem co do tego przekonany. W porównaniu z kolegi problemem u mnie auto chodzi jak zegarek... zero falowania obrotów przyspieszenie OK zero kopcenia... Czy kolega cursor mógłby się wypowiedzieć na temat zdiagnozowanego błędu? bo widzę, że koledze wcześniej bardzo sprawnie postawił diagnozę.
Pozdrawiam. :super:
https://zapodaj.net/cc64f55cb4ca3.jpg.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 14 października 2017, 10:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Masz sam kod błędu, to niewiele mówi, może być uszkodzony, może być problem z wiązka/wtyczką i może zgłaszać zawyżoną albo zaniżoną masę powietrza. Dodatkowo masz błędy świec na 2, 3 i 4 cylindrze, błąd inteligentnej klemy oraz filtra cząstek stałych. Ostatni prawdopodobnie związany z błędem przepływomierza, czego wynikiem jest to, że filtr przestał wypalać się. Jest też opcja, że masz ponad 200k km i trzeba zapisać jego wymianę. Tak jak wyżej kolega napisał, diagnostyka to nie tylko odczyt błędów ;) swoją drogą ten co to robił co zaproponował?

Ten błąd filtra informuje o konieczności jego wymiany, trzeba zapisać jego wymianę w ista i zniknie.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 14 października 2017, 12:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57/T2
Tak wiem o tych wszystkich błędach mechanik oczywiście zalecił wymianę przeplywki... Komunikat o podwyższonej emisji spalin też mi wyświetla od tygodnia skasował go ale wiadomo powrócił po 30km. Auto ma 244 tys. Km więc może masz rację że trzeba najpierw zacząć od zapisania zmiany przeplywki... Zastanawia mnie właśnie tylko skoro przeplywka byłaby uszkodzona to auto raczej nie zachowywalo by się normalnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Kolejny uszkodzony przepływomierz powietrza
PostNapisane: 14 października 2017, 18:03 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Dlatego trzeba sprawdzić opis błędu oraz masę powietrza podczas jazdy. Chodzi o zapisanie zmiany dpf a nie przepływomierza.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL