BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 06:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e92] bicie w kole przy hamowniu
PostNapisane: 2 czerwca 2017, 09:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2191
Moje BMW: najładniejsze
Garaż: G80 M3

Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134728
Byłe M3+http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph ... &start=380
Cześć,

mam problem, po zmianie zawieszenia w przednim prawym kole pojawiły się bicia podczas hamowania najbardziej odczuwalne przy LEKKIM hamowaniu w przedziale prędkości 85-60 km/h poniżej drgania niewyczuwalne, powyżej mam wrażenie, że również... na kierownice nie przenosi się zupełnie nic, podczas hamowania zupełnie nie drga kierownica, przy przyspieszaniu problem się nie pojawia, przy skręcaniu kierownicą nic nie puka, przy hamowaniu "awaryjnym" również nic nie drga...

1. nie zrobiłem do tej pory geometrii - czy to może mieć znaczenie ?
2. pierścienie centrujące są na kole, koło przykręcone dobrze, felga prosta

Jakieś pomysły ? obstawiam tarcze ale trochę to dziwne, bo do zmiany zawieszenia wszystko było ok, poza tym chyba gdyby to była tarcza to wraz ze wzrostem prędkości bicie byłoby większe, dobrze kombinuje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e92] bicie w kole przy hamowniu
PostNapisane: 2 czerwca 2017, 11:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Jak rozumiem luzów żadnych nie ma?

Zrób tę geometrię, a jak już będziesz na warsztacie to poproś o badanie bicia obu przednich tarcz czujnikiem zegarowym i dostaniesz odpowiedź od mechanika czy któraś bije - to tak na start i przy okazji niech sprawdzi czy piasty nie mają luzów.

Jako, że BMW ma twardsze zawieszenia to multum rzeczy potrafi powodować drgania, bicia, drżenia kierownicy etc. Kiedyś znajomy wymienił sobie amory, ale pożałował na "osprzęt", który wypadałoby przy okazji wymienić, w tym na łożyska skrętne, a stare łapały coraz większy luz. Zmienił pół zawieszenia zanim wyleczył problem, więc no co mogę powiedzieć - nie ma co tutaj wymieniać litanii rzeczy do diagnozy, bo w zasadzie zaczynając na drążku kierowniczym i krzyżaku można by przelecieć cały ukł. kierowniczy i całe przednie zawieszenie żeby szukać potencjalnych problemów.

PS wspomniałeś o pierścieniach centrujących, a więc masz felgi nie OEM albo co najmniej OEM niemające zastosowania w Twoim aucie. Pomijając wspomnianą już geometrię - przy demontażu felg u mechanika podczas testów bicia tarcz popatrz sobie czy śruby, którymi dokręcasz felgę mają łby dopasowane do otworów w felgach tzn. felga może być dostosowana do łba ze spodem kulistym albo stożkowym i jeżeli masz śruby z niewłaściwymi łbami to może właśnie to jest przyczyną drgań. O co kaman? Poniżej foto:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e92] bicie w kole przy hamowniu
PostNapisane: 2 czerwca 2017, 12:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 2191
Moje BMW: najładniejsze
Garaż: G80 M3

Byle e92 335 M-pack
Byle e82 : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147967
Byłe e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134728
Byłe M3+http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.ph ... &start=380
senbon,

nie doszukiwałbym się problemu w pierścieniach bo na poprzednim zawieszeniu nie występował problem, a kół w trakcie nie zmieniałem, muszę sprawdzić co będzie po geometrii, dzięki za reakcje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 140 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL