BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 14:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Chłodnica EGR 330d
PostNapisane: 4 czerwca 2017, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Witam.
Po raz kolejny przecieka mi chłodnica egr i tak się zastanawiam czy kupic kolejna, zamontować i ograniczyć sobie egr w komuterze na 40% czy jechać gdzies gdzie całkiem mi go wyłączą czy zamontować takie coś?

http://allegro.pl/rurka-chlodnica-spali ... 42004.html

Może mi ktoś wyjaśnić co to jest? Wydaje mi sie że to rurka którą wstawiam zamiast chłodniczki (nie wiem czy dobrze myślę), ale jesli tak to wstawiam tą rurkę i spaliny sobie nią lecą, ok ale co mam zrobić z płynem chłodniczym? Co z tym termostatem który jest przy chłodniczce? mam wywalić termostat i połączyć te 2 rurki które służyły do wlotu i wylotu płynu razem czy co mam z tym zrobić?

To już 4 chłodniczka w ciagu 2 lat... nie mam katalizatorów, więc teoretycznie spaliny mają u mnie łatwiej a tu prosze...

Czekam na odpowiedź pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Chłodnica EGR 330d
PostNapisane: 4 czerwca 2017, 12:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Zatykasz przewód od termostatu agr'u, wsadzasz taką rurkę jak dałeś i jakoś to będzie się kulało, tylko po co takie manewry? Wywalając ten termostat i robiąc na "krótko" pozbywasz się największej zalety egru czyli tego, że auto szybciej się dogrzewa, a zostawiasz sobie same wady (oczywiście nie licząc pro eko zachowania), czyli to, że jest syf w dolocie, to że powietrze w dolocie jest cieplejsze i to że w tympowietrzu jest mniej tlenu , wiec czy warto ... ? :mur:

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Chłodnica EGR 330d
PostNapisane: 4 czerwca 2017, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57N
Czyli sugerujesz ze albo wstawić kolejna chłodniczkę albo zaślepic egr całkiem i przewody płynu chłodniczego też zaślepić czy połączyć je ze sobą i zachować obieg tego płynu? Ten obieg jest wymagany czy można je rozłączyć, szczelnie zaślepić i koniec pieśni? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Chłodnica EGR 330d
PostNapisane: 5 czerwca 2017, 06:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Czytaj tutaj:-)
viewtopic.php?f=25&t=162155
I według mnie to lepiej będzie jak te przewody połączysz i zrobisz taki szybki obieg zamknięty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL