BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 20:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E92] Kickdown
PostNapisane: 4 czerwca 2017, 13:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Witam,

mam w swojej 335i mały problem. Otóż, gdy chcę gwałtownie przyspieszyć i pedał gazu leci do podłogi uruchamiając przy tym 'kickdown' nie raz wywala mi "service engine soon", samochód przechodzi w safety mode, a moc zostaje zredukowana. Dodatkowo czuć jak samochód wibruje. Po restarcie silnika błąd znika i samochód działa normalnie :-k
Dzieje się tak niezależnie od tego, czy aktualnie używam manuala, czy D, D/S. Jakieś pomysły co może być nie tak? :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Kickdown
PostNapisane: 4 czerwca 2017, 16:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Podjedź na odczytanie błędów kompa, bo na pierwszy rzut oka to wygląda jak czas na wymianę kompletu cewek i świec, bo po prostu przy ostrzejszej jeździe kiedy silnik wchodzi na wyższe obroty to DME odcina Ci zapłon na co najmniej 1 cylindrze przez problemy z dostarczeniem iskry ;)


PS przy okazji dobra rada - kiedy już wywala Ci CEL'a i silnik zaczyna drżeć to jak najszybciej staraj się go zrestartować, bo traci wtedy wyważenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Kickdown
PostNapisane: 4 czerwca 2017, 19:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Podstawa to diagnostyka komputerowa, później można zastanawiać się jak rozwiązać problem

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E92] Kickdown
PostNapisane: 5 czerwca 2017, 13:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Miałem podobnie z tym ,że w E39 M54B30 też w automacie...Przyczyną były stare ,zmęczone świece...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Kickdown
PostNapisane: 5 czerwca 2017, 19:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Dzięki panowie, wiem mniej/więcej czego się chwytać. Myślałem, że może to być coś dużo gorszego :niepewny:
Wymiana świec i cewek to nie powinien być jakiś mechaniczny wyczyn, a jak oddam ją do mechanika to znów będzie stała miesiąc. W BMW jeszcze nie grzebałem, ale jak myślicie, da się samemu ogarnąć temat?

btw, dzięki za zainteresowanie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Kickdown
PostNapisane: 5 czerwca 2017, 23:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Jak nie masz dwóch lewych rąk to powinienieś dać rade :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Kickdown
PostNapisane: 6 czerwca 2017, 15:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Jako, że kanały dla świec i cewek są dość wąskie i długie w tych silnikach to po pierwsze kup sobie nasadkę 16 mm do świec. Musi być wąska, bo nawet jakaś dłuższa wersja "zwykłej" nasadki, ze standardową szerokością, nie wejdzie do środka. Poza tym nasadki do świec często mają w środku gumową wkładkę, która łapie świecę za czubek i można ją wtedy wyjąć bez używania jakichś cienkich kombinerek czy innych narzędzi. Chodzi mniej więcej o coś takiego:
Obrazek



A tu masz wideo jak to zrobić - generalnie świece wymienia się na zimnym silniku, ale możesz zacząć wykręcać je na lekko ciepłym silniku żeby łatwiej poszły, ale z dokręcaniem poczekaj aż silnik będzie ostudzony:


.


PS uważaj z dokręcaniem świec! Nie urwij gwintu w głowicy, bo sobie zrobisz kosztów na co najmniej kilkaset złotych! Na paczkach świec będziesz mieć info o momencie z jakim je dokręcić lub obrazkowo ile dokręcić po napotkaniu oporu podkładki. Wiele osób robi mniej więcej tak: napotkanie oporu = pół obrotu kluczem, wyjęcie klucza i ponowne wprowadzenie go w pozycji, w której napotkali opór i jeszcze raz od tego samego punktu pół obrotu starając się używać jednostajnej siły. Za słabo dokręcona świeca = utrata kompresji, a więc spadek mocy, co przy turbodoładowanym silniku będzie boleć jeszcze bardziej niż przy N/A, a w dalszej perspektywie wyrwanie gwintu z głowicy ;) Za mocno dokręcona świeca = jeżeli nie zmielisz gwintu to pogorszysz co najmniej żywotność świecy, bo będzie przyjmować większe ilości ciepła przez za bardzo zgniecioną podkładkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Kickdown
PostNapisane: 6 czerwca 2017, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 33
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Nie wygląda to aż tak źle. Przeraża mnie tylko perspektywa przeciągnięcia i zerwania gwintu, ale chyba spróbuję. Najpierw jednak czeka mnie wizyta u diagnosty, chociaż z drugiej strony wymiana świec i cewek na nowe na pewno nie zaszkodzi :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] Kickdown
PostNapisane: 6 czerwca 2017, 22:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Spokojnie ;) Zerwanie gwintu zdarza się stosunkowo rzadko...Przy odkręcaniu ,niestety zazwyczaj trzeba użyć dość dużej siły...Natomiast dokręcamy z umiarem nie na siłe ,ale nie za delikatnie...zazwyczaj od kiedy poczujesz ,że podkładka się zgniata(delikatny opór) jakieś pół obrotu... ;) Przy zakładaniu nowych świec ,dobrze jest posmarować 3/4 ostatnie zwoje świec delikatnie olejem...Łatwiej je wkręcić ,i potem znacznie łatwiej wykręcić(nie zapiekają się). ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL