BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 06:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e61] Wymiana mechanizmu wycieraczek
PostNapisane: 6 czerwca 2017, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Witam , mam pytanie czy ktos wymieniał moze w tym modelu mechanizm wycieraczek? Macie jakaś instrukcje czy raczej dostęp jest Wporzo bo z tego co widziałem podszybie tylko ściągnąć zrzucić wycieraczki i silniczek jest widoczny. Ale na co zwrócić szczególna uwagę przy montowaniu powrotnym. Bo chce sprobowac ten silniczek zregenerować. Bo widziałem jest trochę poruscialy i możliwe ze ścieżki są popalone bo wycieraczki ppprpstu świrują maja swój tryb chodzenia;p moze uda sie uratować ten stary silniczek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Wymiana mechanizmu wycieraczek
PostNapisane: 6 czerwca 2017, 17:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
http://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/113-ELEC-Wiper_Motor_Replacement/113-ELEC-Wiper_Motor_Replacement.htm


PS co znaczy, że wycieraczki "świrują"? Jeżeli mechanizm siada to wycieraczka chodzi coraz słabiej albo blokuje się w pewnym położeniu i słychać pracę silniczka, a wycieraczka stoi w miejscu i wtedy - zależnie od zużycia mechanizmu - można to jeszcze na jakiś czas ożywić. Jeżeli chodzi Ci o to, że po odpaleniu czujnika deszczu źle dobiera prędkość do opadów albo w trybie manualnym też zmienia prędkość to raczej nie kwestia mechanizmu wycieraczek, a modułu sterującego, którego nie ma przy silniczku. Co do mechanizmu to on się wyrabia latami...zwykle siada po około 10 latach (no chyba, że ktoś robi 100 tys. km rocznie w deszczowym obszarze jak UK to szybciej), więc zamiast rzeźbić z ratowaniem go na rok czy dwa (no chyba, że chcesz auto puścić w świat i robisz aby było po taniości) polecałbym po prostu go wymienić i mieć z głowy na wiele, wiele lat. Koszt jest spory, bo to bodaj ponad 1 tys. zł za całość, czyli wszystko to co znajdziesz pod osłoną podszybia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Wymiana mechanizmu wycieraczek
PostNapisane: 6 czerwca 2017, 18:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Świruje w sensie ze jak załączę manetkę w dol to wycieraczka powinna zrobic np jeden lub dwa ruchy zależy jak jest zaprogramowana i sie wyłączyć a ona chodzi zrobi z 10ruchow i potem staje w losowym miejscu, a jak załączę manetkę w gore to tez chodzi ciagle i nie reaguje na regulacje częstotliwości chodzenia i po chwili tez sie gdzieś w losowym miejscu zatrzymie.


A gdzie ten moduł sterujący znajdę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Wymiana mechanizmu wycieraczek
PostNapisane: 7 czerwca 2017, 10:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Tu masz przekaźnik.

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_4154-przekaznik-wycieraczek-k11/i48802/sN


A tu masz mechanizm, który prawdopodobnie siedzi w Twoim aucie (nie znam końcówki vin'u ani konkretnych danych produkcji, silnika, mocy etc. żeby dokładnie ustalić).

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7194029-instalacja-wycieraczek

Jeżeli to przekaźnik to zrób test - odepnij akumulator na jeden czy dwa kwadranse i podepnij ponownie. Jeżeli wycieraczki będą działać lepiej to masz przekaźnik do wymiany. Jeżeli bez zmian to raczej mechanizm.
Oczywiście można go próbować ratować, ale to już nie mój biznes ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Wymiana mechanizmu wycieraczek
PostNapisane: 8 czerwca 2017, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Ok narazie naprawione, wyczyściłem styki , szczotki na silniku na równo przetarłem, poczyscilem wszystko nasmarowalem i narazie chodzi, ale problem tkwi chyba w uszczelce z podszybia bo jeat do wymiany i moze sie tam woda gdzieś dostawać na ten silnik i przez to takie problemy miałem , ale uszczelka juz zamówiona, jak przyjdzie zaraz ja wymienię i powinien problem na dłuższy czas zniknąć. Dzieki za pomoc Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] Wymiana mechanizmu wycieraczek
PostNapisane: 4 marca 2019, 10:13 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 275
Lokalizacja: DDR
Moje BMW: E61 535
Kod silnika: Dizel :P
senbon napisał(a):
http://www.pelicanparts.com/techarticles/BMW-E60/113-ELEC-Wiper_Motor_Replacement/113-ELEC-Wiper_Motor_Replacement.htm


PS co znaczy, że wycieraczki "świrują"? Jeżeli mechanizm siada to wycieraczka chodzi coraz słabiej albo blokuje się w pewnym położeniu i słychać pracę silniczka, a wycieraczka stoi w miejscu i wtedy - zależnie od zużycia mechanizmu - można to jeszcze na jakiś czas ożywić. Jeżeli chodzi Ci o to, że po odpaleniu czujnika deszczu źle dobiera prędkość do opadów albo w trybie manualnym też zmienia prędkość to raczej nie kwestia mechanizmu wycieraczek, a modułu sterującego, którego nie ma przy silniczku. Co do mechanizmu to on się wyrabia latami...zwykle siada po około 10 latach (no chyba, że ktoś robi 100 tys. km rocznie w deszczowym obszarze jak UK to szybciej), więc zamiast rzeźbić z ratowaniem go na rok czy dwa (no chyba, że chcesz auto puścić w świat i robisz aby było po taniości) polecałbym po prostu go wymienić i mieć z głowy na wiele, wiele lat. Koszt jest spory, bo to bodaj ponad 1 tys. zł za całość, czyli wszystko to co znajdziesz pod osłoną podszybia.


Downo nie musialem grzebac ale na E61 zawsze mozna liczyc... Umierajace wycieraczki MOD ON... I jak zwykle nie jestem sam z tym przypadkiem :wstyd:
U mnie przy daniu manetki w dol wycieraczki uruchamiaja sie na kilkanascie razy po czym zatrzymuja sie wg swojego widzimisie :zdziwko: Doraznie pomaga uruczomienie AUTO na chwile :oczami: Biorac pod uwage pogode za oknem :serce: :mur: :zabawa:
Mechanizm w BMW kosztuje bardziej 2000 niz ponad 1 tys niestety... Gdzies na forkach widzialem ze silnik jest od VALEO...
Ktos wie czy idzie go dostac odzdzielnie i poza BMW?
Kupowanie uzywki mija sie raczej z celem skoro przypadlosc jest dosc czesta :cenzura:
Pozdrowka
:piwo:

_________________
:D Wer später bremst bleibt länger schnell :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 128 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL