BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] niespalone paliwo, nierówna praca, wysokie spalanie
PostNapisane: 9 czerwca 2017, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Witam . Czujnik wałka wymieniony ( błędu brak ) , układ dolotowy szczelny ( nowe gumy ) , przepływomierz sprawny , wymienione świece zapłonowe . Samochód zdecydowanie odżył . Gdy zapalam samochód po nocy to odrazu gaśnie a później odpala odrazu i za każdym razem . Sytuacja ma miejsce tylko po przestaniu auta po nocy . Na biegu jałowym czuć dosyć wyraźnie niespalone paliwo , trzęsie delikatnie budą po przygazowaniu do 3 tyś z wydechu wylatują kropelki niespalonego paliwa razem z sadzą , wydech cały okopcony sadzą .
Podejrzewam zbyt bogatą mieszankę której cylindry nie przepalają . Błędy sondy za katem . Czym to może być spowodowane ? Sonda któraś przed katem , czujnik położenia wału , pompa paliwa , regulator ciśnienia . Obroty na biegu jałowym potrafią delikatnie przyfalowalować . Bardzo wysokie spalanie .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 9 czerwca 2017, 11:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Nadmiar paliwa w mieszance mógł Ci rozwalić katy i/albo masz zasiarczony układ paliwowy. Nadmierna ilość niedopalonego paliwa lub siarki (głównie SO2) pozbawiła je zdolności katalitycznych szybciej niż normalnie katy by wytrzymały i mogło dojść do ich stopienia. Po pierwsze sprawdzić kolor świec (zrób foto i wrzuć je tutaj) i dopiero będzie można dalej gdybać. Żadnych innych błędów poza emisją? Może masz po prostu zapchane katy i wtedy albo usuwasz + reprogram DME pod wersję "offroad" albo nowe wkłady albo nowy kolektor OEM, ale to już kosmos cenowy i wciąż mocno zasiarczony układ paliwowy. Zrób u kogoś test emisji spalin, bo może wystarczy mu puścić ze dwa baki z archoilem i potem dziabnąć procedurę przepalania katów. W najgorszym wypadku trzeba będzie coś zrobić z katami i wtedy ja bym poszedł w montaż nowych wkładów (koszt około 1 tys. zł, ale zależy od normy) albo decat czyli "offroad" gdzie trzeba będzie wspawać coś za katy + zapłacić parę stówek za aktualizację softa do wersji "offroad".


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 9 czerwca 2017, 13:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
raczej nie są to kropelki niespalonego paliwa, a woda się wytrąca w wydechu, po dłuższym postoju problem z odpaleniem może być związany z cofaniem się paliwa, zrób test po dłuższym postoju przekręć kilkakrotnie kluczyk przd odpaleniem, aby pompa nabiła ciśnienie następnie odpal jak będzie poprawa wszystko jasne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 10 czerwca 2017, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Tutaj jest stan świec
https://zapodaj.net/589fadb7fbaae.jpg.html
https://zapodaj.net/d4cfd414dddae.jpg.html
Dziś po nocy przy odpaleniu auta zakręciłem kluczykiem kilkakrotnie i cóż bez poprawy ta sama sytuacja . Samochód przy odpaleniu jest na 500 obrotów po czym gaśnie . Za każdym następnym razem auto odpala . Zauważyłem przy jeździe nocą że samochód zachowuję się lepiej . Jest mu wyraźnie lżej . Będę robić test emisji spalin i zobaczymy wynik . Kiedyś katalizator od strony podszybia po jeździe był cały czerwony , wydech cały strzelał po zgaszeniu auta . Ogólnie czuć spaliny właśnie w okolicy tego kata gdy otworzymy maske . Byłem na podnośniku i osłona lata .
Może być to właściwy trop . Kilka dni temu byłem w delikatnej trasie i za 150 zł zrobiłem 230 km . Trasa delikatnie 80-120 km/h . Około 1.500 - 2.500 obrotów potrafi szarpnąć .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 22:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
arturOC napisał(a):
Tutaj jest stan świec
https://zapodaj.net/589fadb7fbaae.jpg.html
https://zapodaj.net/d4cfd414dddae.jpg.html
Dziś po nocy przy odpaleniu auta zakręciłem kluczykiem kilkakrotnie i cóż bez poprawy ta sama sytuacja . Samochód przy odpaleniu jest na 500 obrotów po czym gaśnie . Za każdym następnym razem auto odpala . Zauważyłem przy jeździe nocą że samochód zachowuję się lepiej . Jest mu wyraźnie lżej . Będę robić test emisji spalin i zobaczymy wynik . Kiedyś katalizator od strony podszybia po jeździe był cały czerwony , wydech cały strzelał po zgaszeniu auta . Ogólnie czuć spaliny właśnie w okolicy tego kata gdy otworzymy maske . Byłem na podnośniku i osłona lata .
Może być to właściwy trop . Kilka dni temu byłem w delikatnej trasie i za 150 zł zrobiłem 230 km . Trasa delikatnie 80-120 km/h . Około 1.500 - 2.500 obrotów potrafi szarpnąć .



To są te "wymienione" świece zapłonowe? Ta jedna to wygląda jakby cylinder, w którym pracowała miał dodatkowy natrysk, ale nie paliwa, a oleju silnikowego. Podjedź do jakiegoś mechanika niech Ci za flaszkę sprawdzi kompresję, bo coś czuję, że będzie biednie z nią, a wtedy co dalej to okaże się po zwaleniu głowicy, ale nie uprawiajmy czarnowidztwa - badanie kompresji, pospisuj wyniki każdego cylindra i wrzuć tutaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 19 listopada 2017, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Witam po długiej przerwie . Sprawdziłem kompresję i wynik na każdym cylindrze wyszedł 14 . Samochód pali za pierwszym razem . Wymieniłem sondę za katalizatorem ( potraktowana palnikiem ) jutro wymieniam kolejną ( czekam na klucz ) . Zobaczymy czy ten zabieg pomoże . Cały czas jest czuć spalnizne na biegu jałowym . Wydech po zgaszeniu strzela dosyć głośno . Podejrzewam że odma jest do wymiany . Przewód który wchodzi do kolektora jest upocony w oleju . Filtr paliwa już jest w drodze ( profilaktycznie do wymiany ) Będę dokładnie sprawdzał strzelność układu wydechowego . Katalizatory nie brzęczą ale boje się że mogą być wypalone a będzie problem z wyciągnięciem . Wszystko robię samemu w garażu . Jak mogę sprawdzić czy katy są ok ? Jeszcze muszę sprawdzić wtryski .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 21 listopada 2017, 23:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b25
Wypisz wymaluj mam identyczne problemy z tym samym silnikiem w e39. Co wymieniles ze juz auto pali od strzala?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 22 listopada 2017, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Masz ori czujnik wałka rozrządu wydechowy ? Dziś męczyłem się z sondami za katalizatorem . Sonda bank 2 = tragedia . Została rozwalona żeby mógła wejść nasadka 22 plus klucz dynamonetryczny plus podgrzewanie gwintu później spryskanie wd40 by spenetrować gwint ( kilka razy akcja powtarzana ) . Poszło :) Wkreciłem nową sondę i jest zdecydowana poprawa ! Muszę jeszcze zregenerować gwint , uszczelnić układ wydechowy ( łączenie wydechu z wyjściem od kątów)
Dodatkowo u mnie jest do wymiany odma ale to dopiero po nowym roku jak będzie $ . Wymieniłem u siebie : przepływomierz , czujnik wałka rozrządu wydechowy ( nie każda używka ori działa , musisz zakombinować z pewnego źródła ) , świece katalog , gumy przepływomierz - krokowiec - przepustnica , POMPA PALIWA gdy została wymieniona auto rano paliło od kopa , profilaktycznie wymieniam jeszcze filtr paliwa jutro . Bałem się najgorszego że będzie lipa z silnikiem ale pomiar kompresji wyszedł fabryka . Przedewszystkim dobra diagnoza . Jakie masz błędy ? Czasami wymienisz np przepływke a za moment wywali inny błąd , więc też nie zawsze do końca masz pewność ale napewno komputer gdzieś nas zaprowadzi . Oczywiście pamiętamy o adaptacji ( np czujnik wałka ) Spalanie jest ok , moc wróciła , wszystko diagnoza sam , straciłem tylko czas na zakładach ( wymiany części ) bo do mechaniki im daleko . Napisz dokładnie jakie masz objawy ? Postaram się jakoś pomóc .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 23 listopada 2017, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b25
Auto nie ma mocy. Raz jedzie dobrze a nieraz przy pelnym bucie na mokrym na pierwszym biegu nie zerwie przyczepnosci. Skrzynia automat Bledy sond lambda nr 228 i 227 (inpa) Rano odpala kulawo ale za pierwszym. Smierdzi paliwem z wydechu. Na cieplym jak skocze na 15 min do sklepu to czasem nie zapali za pierwszym ale zawsze za drugim Zrobilem Vanos, rozrzad ustawiony. Nowa przeplywka. Swiece nowe. Wezyki podcisnienia uszczelki kolektora, odma. Auto ma lpg ale jego wplyw na odpalanie wykluczylem. Na zimnym silniku mocy jakby wiecej. Reszty nie ruszalem bo nie chce sie pakowac w bezsensu koszty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 23 listopada 2017, 22:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
To nie są błędy sond tylko info o złym składzie mieszanki, jest zbyt uboga czy bogata? Po objawach raczej uboga, więc bardzo możliwe, że to pompa paliwa. Wrzuć zrzuty błędów.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] niespalone paliwo, nierówna praca, wysokie spalanie
PostNapisane: 24 listopada 2017, 07:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b25
Pompa paliwa w baku i filtr paliwa nowe. Pozniej wrzuce screena z inpy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] niespalone paliwo, nierówna praca, wysokie spalanie
PostNapisane: 24 listopada 2017, 09:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Sprawdzałeś sondy za katalizatorem ? Jakie masz ciśnienie na pompie ? Jakie masz na listwie wtryskowej ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] niespalone paliwo, nierówna praca, wysokie spalanie
PostNapisane: 24 listopada 2017, 11:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b25
Nie sprawdzalem cisnienia paliwa ale po wymianie pompy i filtra paliwa powinno byc ksiazkowe prawda? Patrzylem tez na wykres sond i wyglada ok. Screeny z inpy: Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] niespalone paliwo, nierówna praca, wysokie spalanie
PostNapisane: 24 listopada 2017, 13:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Nieszczelność dolotu, teraz doczytałem, że cieknie z przewodu odmy..więc to będzie przyczyną błędów 227 i 228, które informują w Twoim przypadku o zbyt bogatej mieszance.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] niespalone paliwo, nierówna praca, wysokie spalanie
PostNapisane: 24 listopada 2017, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b25
Cala kompletna odma zrobiona dwa miesiace temu. Nie pomyliles tematow? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] niespalone paliwo, nierówna praca, wysokie spalanie
PostNapisane: 24 listopada 2017, 14:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Temat kolegi arturOC i zrobiło się małe zamieszanie :hyhy: co nie zmienia faktu, że proponuję żebyś zrobił próbę dymową, czy też już robiłeś? ;)

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] niespalone paliwo, nierówna praca, wysokie spalanie
PostNapisane: 24 listopada 2017, 15:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b25
No tak tylko ze jakbym mial nieszczelnosc to korekty bylyby na minus tak? U mnie dlugoterminowe obecnie na plus 10 i plus 7 przy sciaganiu kolektora wymienione byly wszystkie zaslepki i wezyki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] niespalone paliwo, nierówna praca, wysokie spalanie
PostNapisane: 24 listopada 2017, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Odma będzie wymieniana dopiero w styczniu . Próby dymnej nie robiłem . Kolega mówi o nieszczelności u mnie w silniku . Napisz dokładnie jaką masz pompe : używke "nową" , całkowicie nową a może sam nowy wkład ? Proponuje dla świętogo spokoju sprawdzić to ciśnienie . Problem z gaśnieciem mojego auta przestał istnieć po wymianie pompy ( używka ori , tłoczy 3.5 bar ) .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] niespalone paliwo, nierówna praca, wysokie spalanie
PostNapisane: 24 listopada 2017, 16:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b25
U mnie jest nowy wklad pierburga. Przy odpalaniu w zakladce rough w inpie widac ze wtryski zalewaja ale to chyba efekt a nie przyczyna. Jak sprawdziles czujnik walka ze jest do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] niespalone paliwo, nierówna praca, wysokie spalanie
PostNapisane: 24 listopada 2017, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Błąd czujnika był na komputerze : signal, camshaft sensor, exhaust .
Sprawdź listwe wtryskowa i same wtryski możę któryś leje .
Tutaj jest miejsce gdzie przewód wchodzi do kolektora :
https://zapodaj.net/5d26a3cca8f47.jpg.html .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 117 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL