Witam wszystkich na forum.
Jestem posiadaczem BMW E60 530d 218km silnik M57TU seria, automat ( bez chiptuningu ) i mam problem z czarną chmurą przy wyprzedzaniu.
Jadąc na stałych wolnych obrotach ( np. na tempomacie 90km/h przez 2km) i dodając raptownie gazu za autem zostaje czarna chmura widoczna w lusterku.
Wymieniłem:
- przepływomierz na oryginalny boscha, była adaptacja ( stary uszkodzony, skrzynia źle zmieniała biegi, takie pchnięcia w plecy jakby było z 12 biegów
)
- czyszczony EGR
- czyszczony MAP sensor ( czujnik w kolektorze )
- wymienione filtry odmy i powietrza
- wymieniony kolektor wydechowy na żeliwny ( były małe pęknięcia na aluminiowym )
Auto ma moc, ładnie przyspiesza, odpala bardzo dobrze, spalanie max 8 litrów, jechałem 240km/h i jeszcze szła.
Po odpięciu przepływomierza silnik nie otwiera EGR, auto jeszcze lepiej się zbiera ale jak wiadomo wtedy dostaje wyższe ciśnienie i czystsze powietrze, dymu z rury brak.. wywala ( check engine incrassed emission )
Po zaślepieniu EGR też dymu z rury brak ale efekt jest podobny do odpięcia przepływki, bo wtedy do spalania nie dostaje się dym z egr ale wywala ( check engine incrassed emission )
Wtryski w inpie mają korekty poniżej 1, turbina minimalny luz na wałku akceptowalny,
wartości live data pokrywają się z oczekiwanymi, chyba że odepnę egr wtedy przepływka rejestruje 700mg/hub, normalnie jak jest wszystko podpięte to pokazuje 400mg/hub.
Czyli jak rejestruje więcej powietrza i nie działa egr to nie ma dymienia.
Od czego zacząć naprawę, diagnozę?
Jak wszystko jest podpięte tak jak fabryka dała to przy przyspieszaniu dymi.
Co może być tego powodem?