BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 22:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Kilka pytań odnośnie valvetronic
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46B20
Witam też zmagam się z błędem valvetronic w silniku n46b20.Moje błędy to 2a61 i 2a59. Tu gdzie teraz jestem każdy mechanik u którego byłem chce naprawiać auto metoda prób i błędów. Postanowiłem działać na własną rękę, zainstalowałem inpe i Dis. Przeczytałem też mnóstwo tematów na forach odnośnie valvetronic. Nie chcę niepotrzebnie wymieniac wszystkiego więc może ktoś mnie nakieruje. Mam kilka pytań.
1.
Moze ktoś wie jakie powinno być napięcie we wtyczce do silownika valvetronic. U mnie jest 4.13 v na włączonym zapłonie. Czy po wyłączeniu zapłonu I ponownym włączeniu nie powinno skoczyć na 12 v? Czy może błąd blokuje impuls napięcia?
2. Siłownik valvetronic sprawdzałem na dwa sposoby jakie znalazłem po wypieciu wtyczki pojawia się nowy błąd. Czyli raczej jest ok. Dodatkowo mierzylem go miernikiem i opór na piach jest prawidłowy czyli poniżej 1 Ohm. Ale po próbie zbadania oporu między pinami a obudową silniczka nie ma nic żadnego oporu. Znalazłem info ze jak jest poniżej 20k Ohm to silniczek do wymiany. Ale czy brak jakiejkolwiek rezystancji jest wporzadku.?
Błąd 2a61 jest błędem adaptacji. Pojawia się po włączeniu zapłonu. I nie da się go skasować. Nie da się też zrobić adaptacji w Dis. Jakiś czas temu po wymianie rozrządu był błąd położenia wałka rozrządu po zrobieniu adaptacji valvetronic w innym programie i pierwszym odpaleniu błędu nie było wszystko ok ale po ponownym odpaleniu już był. Po jakimś czasie znikł błąd położenia wałka a pojawiły się błędy valvetronic. Auto wcześniej szalalo po odpaleniu rano teraz jeździ normalnie.
Ma ktoś jakieś pomysły? Dodam że rozrząd jest świeżo wymieniony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Kilka pytań odnośnie valvetronic
PostNapisane: 13 czerwca 2017, 22:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Nie znam danych napięcia i innych do badania sprawności zespołu regulacyjnego, ale Twoje błędy mówią wprost, że zespół regulacyjny nie funkcjonuje w prawidłowy sposób. Co prawda 2A59 to czujnik wałka mimośrodowego, ale może jak najbardziej korelować z zespołem regulacyjnym i znam co najmniej 1 przypadek, gdzie wymiana tego zespołu zlikwidowała także taki błąd.

Co do nowego rozrządu - czy błędy były już przed wymianą?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Kilka pytań odnośnie valvetronic
PostNapisane: 14 czerwca 2017, 06:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46B20
Dzięki za informację bo Właśnie to mnie zastanawiało czy nie sprawny czujnik wałka mimośrodowego może powodować błąd adaptacji valvetronic. Bo nigdzie nie znalazłem takiego przypadku. Tak na mój rozum valvetronic nie może się zaadaptować ponieważ jakas usterka mu nie pozwala, jeśli silniczek jest wporzadku, rozrząd raczej też, to musi być coś innego.
Sytuacja była dość dziwna ponieważ przed wymiana rozrządu właśnie był błąd valvetronic tylko nie pamiętam już jaki dokładnie, po wymianie pojawił się błąd położenia wałka rozrządu, auto przez jakiś czas wariatów po odpaleniu, po 2 tyg sytuacja z odpaleniem się unormowala sama i pojawiły się znów łędy valvetronic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Kilka pytań odnośnie valvetronic
PostNapisane: 1 kwietnia 2018, 19:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: szczecin
Hej udało Ci się rozwiązać problem?

_________________
ROSIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Kilka pytań odnośnie valvetronic
PostNapisane: 3 kwietnia 2018, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46B20
Hej , nie do końca , ale chętnie podziele sie z sugestiami, bo sam dość długo szukałem pomocy na forach. Auto sprzedałem w zeszłym roku ale coś jeszcze pamiętam. Wymieniłem czujnik wałka mimośrodowego , ale nie pomogło to w niczym, po wymianie silniczka udało się zlikwidować błąd czujnika , valvetronic zaczął działać ale coś było nie tak bo auto chodziło jak traktor,coś strasznie rzegotało, w końcu zostałem z niesprawnym valvetronic , auto jezdzilo normalnie tylko pewnie paliło więcej.Podejrzewam że u mnie był jakiś grubszy problem , może z wałkiem może z czyms innnym. Na twoim miejscu jeśli masz takie błędy najpierw sprawdził bym bezpiecznik od velvetronic i odchylił obudowe silnika i sprawdził napięcie na silniczku valvetronic , musisz mieć miernik , to wymaga najmniej pracy a może dać jakieś informacje, prawidłowe parametry znajdziesz na necie nie pamiętam na jakimś forum był temat. Jeśli nie pomoże to następnie czujnik, rozrząd podobno też może być winny, albo wiązka kabli od skrzynki bezpieczników do silniczka valvetronic. ogólnie temat dla dobrego mechanika bo jakiś byle partacz będzie wymieniał wszytko po kolei , a wiele rzeczy możesz sprawdzić sam w domu.Tak poza tematem to polecam sprawdzić elektrozawory , są naprawde łatwe do wyjęcia i do sprawdzenia , a u mnie np zacięty elektrozawór nie dawał żadnych błędów. Po przypadkowej wymianie auto odzyskało z 30 % mocy , byłem mega zaskoczony .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Kilka pytań odnośnie valvetronic
PostNapisane: 3 kwietnia 2018, 20:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: szczecin
Hej już właśnie ogarnełemtemat temat uszkodzony był silnik valvetronic rozebralem wyczyscilem dałem nowe szczotki i zregenroawalem go za 18zl :) auto chodzi jak zegarek ale dzięki za pomoc

_________________
ROSIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL