BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2024, 01:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 2.5 Kopci, muli + błędy.
PostNapisane: 16 czerwca 2017, 22:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: E39
Kod silnika: MB57D25
Witam serdecznie ; )


Po 3 latach jeżdżenia E46 2.0D przesiadłem się, szczęśliwie? na E39.

Miesiąc temu zakupiłem E39 2.5D AUTOMAT, 2002R.

Samochód po zakupie przeszedł pełny serwis startowy u mechanika - wymiana amortyzatorów przód, wymiana oleju w skrzyni jak i silniku, zatkanie egr, wymiana wszystkich możliwych filtrów, wymiana łączników stabilizatora tył, wymiana wszystkich świec.

Problem polega na tym, że samochód dalej mocno kopci i muli od 2 do 3 tysięcy obrotów, po czym puszczając strasznie wielkiego dymka i ruszając do przodu jak rakieta... Dodam też, że czasami jak jadę pod górke, to obroty potrafią falować na 1800 i mimo dodania gazu tylko spalanie idzie w górę, a obroty pozostają takie same.

Dodam jeszcze, że dziś jak jechałem to auto mi zgasło podczas jazdy i wyskoczył błąd pompy paliwa (miałem jakieś 17 litrów), po zatankowaniu do pełna autko odpaliło i jeździ bez problemów.

Błędy które mi wyszły, to:

M57D25
1260 - Układ regulacji pompy rozdzielaczowej

Instrument (Zestaw przyrządów i wskaźników) - Diagnostyka
21 - Usterka wewnętrzna sterownika
12 - Napięcie po zapłonie - zacisk +15
9 - Czujnik poziomu paliwa 2
8 - Czujnik poziomu paliwa 1
32 - IHKA/IHKR - Grzałka dodatkowa
1 - Centrum oświetlenia LCM - czujnik termiczny poziomu oleju
149 - Jednostka centralna - System alarmu: czujnik przedziału pasażerskiego

Czy za nadmierne kopcenie i falowanie obrotów może być winna pompka progowa, która wywnioskowałem, że jest do wymiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.5 Kopci, muli + błędy.
PostNapisane: 17 czerwca 2017, 09:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Za kopcenie raczej nie, ale falowanie i brak mocy jak najbardziej. Co masz na myśli przez zatkanie egr? Podaj korekcje wtryskiwaczy.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 2.5 Kopci, muli + błędy.
PostNapisane: 17 czerwca 2017, 14:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: E39
Kod silnika: MB57D25
Zatkanie - zaślepienie egr ; ) W przyszłym tygodniu podjadę na kompa, to wrzuce wszystkie potrzebne informacje ; )


Ewentualnie ktoś zna dobrego mechanika w okolicach Rybnika/Gliwic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 143 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL