BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 18:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E88] 118i N43 143km jak przerobić na 120i 170km ?
PostNapisane: 19 maja 2014, 15:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 392
Lokalizacja: Wrocław/Oleśnica
Moje BMW: E87 swap 130D,1M E82
Kod silnika: N57D30A, N54B30A
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154234
Witam!
Zastanawia mnie czy można jakoś przerobić mój silnik 118i 143km N43 na ten co jest w 120i czyli również N43 tylko o mocy 170km ?

Czym się różnią te dwa silniki ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E88] 118i N43 143km jak przerobić na 120i 170km ?
PostNapisane: 20 maja 2014, 09:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na pewno programem w sterowniku silnika.
Niestety nie ma informacji w ETK o numerze programu, jak było dawniej m.in. w dieslach.
W nowszych dieslach, da się jeszcze coś wymyślić, bo wewnątrz pliku z programem jest informacja o wersji silnika i mocy. W przypadku benzyn nie ma informacji

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E88] 118i N43 143km jak przerobić na 120i 170km ?
PostNapisane: 21 maja 2014, 08:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
50 KM programem w silniku beznynowym? Wolne żarty :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E88] 118i N43 143km jak przerobić na 120i 170km ?
PostNapisane: 21 maja 2014, 08:47 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Po pierwsze to jakie 50KM? Skoro różnica to 27KM między modelami.

Oba silniki to N43B20, a więc fizycznie 2.0l. Skoro producent zrobił 170KM z tego silnika, a dla wersji 118i zdusił go do 143KM to zapewne da się zwiększyć tę moc do tych 170KM, które producent oferował w tym silniku.

Przede wszystkim należałoby sprawdzić w ETK jakie są różnice w tych silnika. Ew. w TIS takie informacje jak stopień kompresji itp.

Podobna sytuacja ma się przy N47. 320d ma 177KM, 318d ma 143 bodajże. Różnica jest we wtryskach, programie, klapach w dolocie jak dobrze pamiętam

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E88] 118i N43 143km jak przerobić na 120i 170km ?
PostNapisane: 21 maja 2014, 18:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 1860
Moje BMW: brak
Kod silnika: Turbo
cursor napisał(a):
Podobna sytuacja ma się przy N47. 320d ma 177KM, 318d ma 143 bodajże. Różnica jest we wtryskach, programie, klapach w dolocie jak dobrze pamiętam

Tylko, że N43 to wolnossąca benzyna i różnice mogą być kompletnie inne jak np. wałki rozrządu itp. (no chyba, że N43b20 143konny to zduszona wersja 170 konna w co wątpie). W E90 był motor N45 (320Si 170km) i z tego co wiem różnił się on znacznie od zwykłej 320i 150 konnej R4 (chyba N46).

_________________
Moje BMW E46 330i
viewtopic.php?f=6&t=120047


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E88] 118i N43 143km jak przerobić na 120i 170km ?
PostNapisane: 19 października 2016, 12:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E81
Kod silnika: N43b20a
Jestem nowy na forum i jestem dość świeżym posiadaczem e81 n43b20a 143km. Chcialbym odswiezyc temat.
Rozgrzebalem temat zmiany mocy z 143 na 177koni i od strony części wyglada to tak że inny jest:
-walek dolotowy
-kolektor wydechowy
-rura wydechowa posrednia
-ilosc sond lambda
-soft
Wałek dolotowy to okolo 300zl , kolektor i kawalek wydechu z 400-500zl.
Sondy w 177 km sa 3 ale jedna sterujaca tak samo jak w 143km. Dodatkowa jest tylko po to aby silnik mógł zmieniać ustawienia wtrysku oddzielnie na cylindrach 1-3 i 2-4 bo w wersji 177 km kanaly sa rozdzielone. W wersji 143km sterowanie jest wspólne więc i tak silnik nie panuje nad roznicami.
Rura posrednia to pikus.
Soft- tutaj jest pytanie co z tym zrobic.
Ciekawe jest też to o ile sam kolektor wydechowy i poprawienie droznosci dolotu może podniesc moc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E88] 118i N43 143km jak przerobić na 120i 170km ?
PostNapisane: 18 czerwca 2017, 17:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E81
Kod silnika: N43b20a
Jest jeszcze jedna ciekawa różnica , kolektor kolorowy w 118i jest inny a w 116i i 120i taki sam.
Wygląda na to że koszt przeróbki n43 143km na 170km to 1500 części + robocizna + jak narazie nie wiadomo jak w sofcie zmienić ustawienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 177 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL