Witam. Mój problem dotyczy e34 ale to raczej mało istotne. Silnik 2.5 m50, skrzynia automatyczna. Mianowicie powyżej 100km/h nadwozie zaczyna wpadać w wibracje. Nie są one stałe tzn: pojawiają się i zanikają z częstotliwością około 3 sekund i następuje to płynnie czyli tak: zero wibracji > nasilanie wibracji > najmocniejsze wibracje > malenie wibracji > zero wibracji. I tak w kółko. Im większa prędkość tym wibracje są silniejsze ale występują w ten sam sposób i z tą samą częstotliwością. Powyżej 160km/h to już trzepie naprawdę zdrowo, że aż strach dalej przyspieszać. Koła wyeliminowane poza tym trzepie ewidentnie budą nie kierownicą. Wymienione wszystko w zawieszeniu przód, tył, mocowanie dyfra, dosłownie wszystko. Łącznik elastyczny oraz podpora w bardzo dobrym stanie. Myślałem, czy nie dać wału do wyważenia. Tylko czy gdyby wał był niewyważony to nie trzepałoby cały czas? Czy skrzynia automatyczna ewentualnie konwerter mógłby powodować takie objawy? Dodam że do 100km/h żadnych najmniejszych wibracji nie ma. Będę wdzięczny za jakieś wskazówki. Pozdro
_________________ Kiedyś...: E34 525iA m50b25v E36 320i m50b20nv
|