BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 17:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Dymienie na bialo - Pompa wody -
PostNapisane: 23 czerwca 2017, 07:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: 520i
Witam, Pompa wody? w e39 520i , w Renówce przelewa mi sie do wyrównawczego, w BMce tez chyba powinno? bo u mnie nic nie leci po odkręceniu korka, możliwe ze przez pompę ubywa płynu i dostaje sie do komory spalania? bo kopci na biało jak sie rozgrzeje, i ubywa płynu tak z 50ml na 100km.. albo może głowica poszła z przegrzania? :/ temperatura stoi na środku,oleju w wodzie nie zauważyłem,wody w oleju tez nie,co poradzicie Pany ? Dzieki.. :szok:

https://www.youtube.com/watch?v=0t0tp67koZk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Dymienie na bialo - Pompa wody -
PostNapisane: 23 czerwca 2017, 09:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Napisałeś to tak jakbyś przebiegł kilkaset metrów i usiadł do komputera zdyszany napisać w 30 sekund co Ci leży na sercu, a więc dobra rada - powoli i więcej konkretów niż dygresji.

Jak samochód zachowuje się po odpaleniu po nocy? Obroty falują? Te dymienie to na jakim etapie było? Jeżeli niedługo po odpaleniu to nagranie jest irrelewantne do analizy i powinieneś zrobić najpierw trasę (chociaż kilkanaście kilometrów) żeby dobrze rozgrzać wydech i dopiero zweryfikować czy auto dymi. Praktycznie każdy benzyniak, a zwłaszcza taki, który nie nocuje w ogrzewanym garażu, dymi na biało zanim nie oczyści wydechu z wilgoci. a to chwilę zajmuje, zwłaszcza jeżeli toczysz się po mieście.

Abstrahując od powyższego najprościej jest po prostu podjechać do mechanika i wydać jakieś dwie-trzy dyszki na test na obecność CO2 w płynie chłodniczym zamiast dywagować. Jeżeli test wyjdzie negatywnie to masz gdzieś indziej wyciek i to całkiem spory. Wtedy polecam na dobrze schłodzonym silniku, np. po nocy, zdemontować osłony pod silnikiem, poprosić kogoś o pomoc, odpalić auto i obserwować - jedna osoba od góry,a druga od spodu. Jeżeli masz, np. mikropęknięcie na chłodnicy albo przepuszczające łączenie to wyciek będzie najlepiej zauważalny zaraz po odpaleniu silnika kiedy wszystko jest zimne. Dla przykładu powiem, że sam miałem kiedyś wyciek polegający na tym, że jedna z obejm przy chłodnicy oleju przepuszczała trochę płynu zaraz po odpaleniu. Wystarczyło pół obrotu śrubokrętem i z głowy, więc nie należy od razu zakładać najgorszego, bo przyczyna może być prozaiczna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 131 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL