BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 23:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46 330D]Rozrywa podpory,nowy wał?
PostNapisane: 25 czerwca 2017, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Witam,mam problem z moim bmw e46 330d 184KM 2000r manual.

Mianowicie 6 msc temu wymieniałem podporę wału ponieważ guma się zerwała,teraz po tych 6 msc od wymiany(podpora febi),podpora znowu się zerwała i to tak solidnie,że guma po całym obwodzie się oderwała....
Pytanie teraz co powoduje takie zrywanie podpory,niektórzy twierdzą,że jest to wina niewyważonego wału a inni twierdzą,że wału się nie wyważa...już sam jestem zagubiony.Nie wiem co robić?
Szukać warsztatu,który zajmuje się wyważaniem wału?Pytanie co z krzyżakiem,który nie jest wymienialny,a podejrzewam,ze ma luzy bo stuka przy ruszaniu.
Czy szukać używki?
Oraz czy wał z automata pasuje do manuala?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330D]Rozrywa podpory,nowy wał?
PostNapisane: 26 czerwca 2017, 07:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Wał z automatu nie pasuje do manuala. Może zanim wymienisz wał warto jeszcze spojrzeć na poduszki silnik/skrzynia i poduszki dyfra


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330D]Rozrywa podpory,nowy wał?
PostNapisane: 26 czerwca 2017, 09:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Przyczyn może być masa. Nie jeden powie - kup OEM i będzie jeździć. Podpory "zrywa" też dyfer jeżeli generuje za duże opory, bo ma za mało oleju lub go wcale nie ma albo np. kiedy masz luzy na wałku atakującym, którego uroda zmierza do poniższego zdjęcia. No wymieniać to my tutaj możemy w nieskończoność, a ostatecznie i tak ktoś "w temacie" musi obejrzeć na żywo Twój układ przeniesienia napędu.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330D]Rozrywa podpory,nowy wał?
PostNapisane: 26 czerwca 2017, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Rozumiem,zlecę to mechanikowi.
A co myślicie o takim rozwiązaniu - http://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Regen ... -/23110459 .
Nie chcę już tracić kolejnych 200 sztuk na nowe podpory.
Czy takie coś będzie bezpieczne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330D]Rozrywa podpory,nowy wał?
PostNapisane: 26 czerwca 2017, 13:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Wyrwie Ci z tyłu kielichy i samochód pod naprężeniem zmieni się w transformersa stojącego pionowo jak człowiek.



A tak na poważnie - poli zawsze jest sztywniejszy chociaż piszą tam, że dobierają charakterystykę na podstawie gumy OEM, więc nie widzę przeciwwskazań. Z resztą to jak mniemam seria, a nie jakiś wymodzony prosiak z 900 Nm na osi, więc ja bym się o dyfer ani o skrzynię przez kawałek poli zamiast gumy nie obawiał, zwłaszcza jeżeli producent deklaruje odwzorowanie OEM'a.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330D]Rozrywa podpory,nowy wał?
PostNapisane: 26 czerwca 2017, 13:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
W rzeczywistości to odwzorowanie oem'u mozna włożyć między bajki, akurat do wału dyfra poli bym nie kładł, będziesz czuł wał na budzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330D]Rozrywa podpory,nowy wał?
PostNapisane: 26 czerwca 2017, 16:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
SzatanCbr napisał(a):
W rzeczywistości to odwzorowanie oem'u mozna włożyć między bajki, akurat do wału dyfra poli bym nie kładł, będziesz czuł wał na budzie.



Jak rozumiem kupiłeś i wiesz, że jest inaczej niż producent twierdzi, tak? Bo jeżeli mówisz to przez pryzmat tego, że gotowe zestawy poli do zawieszenia są twardsze od OEM'owych gum - to tak jakbyś opowiadał o charakterystyce paska osprzętu silnika marki, np. Continental przez pryzmat charakterystyki opon tej marki.
Skoro producent twierdzi, że robi różne specyfikacje i jest w stanie osiągnąć parametry OEM'u albo wedle życzenia zmiękczyć lub utwardzić element względem OEM'u to ja bym jednak nie polemizował z tym bez dowodu, że producent "mija się z prawdą", a z resztą polecam OP zaangażowanie producenta w dyskusję poprzez wysłanie mu e-maila z zapytaniem w powyższym temacie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330D]Rozrywa podpory,nowy wał?
PostNapisane: 26 czerwca 2017, 19:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
Poli do podpory się nie nada to jest fakt, org podpora jednak pozwala wałowi góra dół pracować a poli jest niestety sztywniejszy, i drgania może przenosić, bardziej bym się uczepił złej jakości podpory bo febi to pakowacz tanie gówno, co do przyczyn jeszcze wał do wyważenia i jeśli krzyżak ma luz to do zmiany, luz na ataku do podpory nie ma nic

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46 330D]Rozrywa podpory,nowy wał?
PostNapisane: 26 czerwca 2017, 19:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
senbon napisał(a):
SzatanCbr napisał(a):
W rzeczywistości to odwzorowanie oem'u mozna włożyć między bajki, akurat do wału dyfra poli bym nie kładł, będziesz czuł wał na budzie.



Jak rozumiem kupiłeś i wiesz, że jest inaczej niż producent twierdzi, tak? Bo jeżeli mówisz to przez pryzmat tego, że gotowe zestawy poli do zawieszenia są twardsze od OEM'owych gum - to tak jakbyś opowiadał o charakterystyce paska osprzętu silnika marki, np. Continental przez pryzmat charakterystyki opon tej marki.
Skoro producent twierdzi, że robi różne specyfikacje i jest w stanie osiągnąć parametry OEM'u albo wedle życzenia zmiękczyć lub utwardzić element względem OEM'u to ja bym jednak nie polemizował z tym bez dowodu, że producent "mija się z prawdą", a z resztą polecam OP zaangażowanie producenta w dyskusję poprzez wysłanie mu e-maila z zapytaniem w powyższym temacie.

Pisze bo troche tego przewaliłem i poliuretan po prostu sie wszedzie nie nadaje. Jezeli wierzysz we wszystko co pisze producent to nie mamy o czym dyskutowac.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kuchash i 79 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL