BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 03:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Krzywienie tarcz hamulcowych
PostNapisane: 3 sierpnia 2017, 16:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
Z tym krzywieniem tarcz długo walczyłem, testowałem różne tarcze, BMW OE, Taxtary, Juridy, TRW. Zawieszenie w stanie bdb, aż okazało się, że zanim zabierzemy się za przód trzeba bardzo dobrze zrobić tył, gdyż osłabiony tył ma duży wpływ na przód. Wszystko zostało zrobione, zregenerowane, wymienione z tyłu i przodu. I teraz jest dobrze. Tracze z przodu przestały się krzywić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywienie tarcz hamulcowych
PostNapisane: 6 sierpnia 2017, 13:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Jest zwrot w akcji...
Wczoraj wypożyczyłem taki miernik zegarowy do pomiaru bicia tarczy.
Tutaj dale link do zdjęcia w wynikami z pomiarów.
https://zapodaj.net/590f5a0e14caf.png.html

Wyniki są zaskakujące, bo wychodzi na to że tarczę są okej.
A - po dużym promieniu tarczy
B - po małym promieniu tarczy.

Na moje oko takie bicie nie może pochodzić od tarcz...
Zapowietrzony układ hamulcowy? Gotujący się płyn ??
Koledzy pomocy.

Jak otrzymałem takie wyniki, to już piast nie sprawdzałem. Założyłem że są okej.
A efekt bicia tarczy jest dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywienie tarcz hamulcowych
PostNapisane: 6 sierpnia 2017, 14:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 520
Moje BMW: E92 335i
Kod silnika: N54B30
Mam taką drobną radę dla osób zmagających się z wichrowaniem tarcz. Przy wymianie ogumienia, hamulców, bądź jakiejkolwiek czynności serwisowej związanej ze ściąganiem kół, zawsze zlecajcie ręczne dokręcanie kół kluczem dynamometrycznym, po 100Nm na śrubę. Równomierne dokręcenie śrub z odpowiednią siłą, również ma wpływ na prawidłowe zużycie tarcz. Może wam to pomoże albo i nie, lecz na pewno nie zaszkodzi, tak jak zaszkodzić może dowalenie śrub źle ustawionym pneumatem.

_________________
Oddam w dobre ręce wtryskiwacze do M52TU i nową, fabrycznie zapakowaną cewkę zapłonową marki Delphi, do silnika N52. Info na priv.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywienie tarcz hamulcowych
PostNapisane: 7 sierpnia 2017, 21:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Nie powinno być przypadkiem 110nm? Ja tyle ustawiam.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywienie tarcz hamulcowych
PostNapisane: 9 sierpnia 2017, 10:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Koledzy.... ale te wibracje powstają w skutek temperatury.
Jak tarcza i klocek jest zimny to jest jeszcze jako tako. Na gorącym jest tragedia. To jaki to ma związek z przykręcaniem kół 100Nm czy 110Nm?

Na weekendzie spróbuję odpowietrzyć układ, może wymienić cały płyn.


Jakieś dodatkowe sugestie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywienie tarcz hamulcowych
PostNapisane: 9 sierpnia 2017, 11:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
Wartość 0,07 i 0,08 mm jest za duża powinno być max 0,05 dla tarczy i 0,02 mm dla piasty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywienie tarcz hamulcowych
PostNapisane: 9 sierpnia 2017, 11:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
karolok, pisałem wyżej - kup zestaw do naprawy zacisku, zdejmij, poczyść wszystko, złóż na smar do zacisków i wibracje ustąpią

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywienie tarcz hamulcowych
PostNapisane: 11 sierpnia 2017, 13:50 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
karolok napisał(a):
Jest zwrot w akcji...
Wczoraj wypożyczyłem taki miernik zegarowy do pomiaru bicia tarczy.
Tutaj dale link do zdjęcia w wynikami z pomiarów.
https://zapodaj.net/590f5a0e14caf.png.html

Wyniki są zaskakujące, bo wychodzi na to że tarczę są okej.
A - po dużym promieniu tarczy
B - po małym promieniu tarczy.

Na moje oko takie bicie nie może pochodzić od tarcz...
Zapowietrzony układ hamulcowy? Gotujący się płyn ??
Koledzy pomocy.

Jak otrzymałem takie wyniki, to już piast nie sprawdzałem. Założyłem że są okej.
A efekt bicia tarczy jest dalej.

U mnie właśnie wg tego czunika też tarcze są ok, piasty nówki jak już pisałem.

Spróbuje z zaciskami jak pisze Rora


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywienie tarcz hamulcowych
PostNapisane: 16 sierpnia 2017, 09:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
To się kolego bierz za robotę :piwo:
Ja to zrobiłem w poniedziałek. I męczyłem się z tym 5h.
Wymieniłem też przewody elastyczne. Prowadniczki, tłoczki, no wszystko
Narazie jest inaczej, nie wiem czy lepiej. Jeszcze za mało pojeździłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywienie tarcz hamulcowych
PostNapisane: 24 sierpnia 2017, 08:26 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5281
Moje BMW: Giulia Veloce
karolok, opisz wrażenia po tej operacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Krzywienie tarcz hamulcowych
PostNapisane: 29 sierpnia 2017, 21:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Na dzień dzisiejszy problem jest rozwiązany. Tak powiem na wstępie.

Auto hamuje normalnie, nie widzę teraz żadnych wibracji podczas hamowania, żadnych dziwnych dźwięków, żadnego ściągania do lewej czy do prawej podczas hamowania. Tak jak patrzę po tarczach, teraz nagrzewają się jakby bardziej równomiernie, bo i z tym było dziwnie. Jeżeli chodzi o siłę hamowania, to raczej nic się nie zmieniło, tylko tyle może że teraz odważniej wciskam do podłogi pedał, bo się nie boje że mi powykręca ręce w nadgarstkach :hurra:

Pozostał problem bicia przy prędkościach 90-110km/h, ale podejrzewam tutaj felge, bo jak hamuję przy tej prędkości to bicie jakby ustaje gdy pedał hebla jest wciśnięty.

Ja jak to robiłem to wymieniłem kilka elementów więcej:
-przewody elastyczne
-tłoczki
-wszystkie uszczelnienia
-odpowietrznik
-prowadniczki razem z gumeczkami i zaślepkami
-podczas odpowietrzania wymieniłem jakieś 400ml płynu (zresztą z tym płynem to jest jakaś dziwna sytuacja bo: jest jakiś stan na zbiorniczku, gdzieś między min a max, dolewam, i płyn jak by się gdzieś rozchodził, bo po chwili znowu jest ten sam poziom. Naprawdę trzeba było płynu trochę wlać żeby na zbiorniczku poziom się podniósł. )

Jak robiłem:
-jarzma, wszystko oczyściłem szczotką drucianą, a elementy gdzie jarzmo styka się z klockiem (te prowadniczki) to jechałem taką szlifierką trzpieniową w zasadzie do żywego, aż się błyszczało. Wszystko jeszcze przed złożeniem zabezpieczyłem farbą w spreju.
-tłoczki, tu miałem trochę problemu z ich wciśnięciem i nie wiem czy dobrze zrobiłem ale nasmarowałem ścianki cylindra smarem który był w zestawie do klocków (i dla wiadomości użytkowników jak by ktoś potrzebował, w zestawie prowadniczek i w zestawie regeneracji zacisku był ten sam smar, ładny kolor jakby fioletowy albo różowy.)
- zacisk, cały zacisk po rozmontowaniu na części pierwsze brał kąpiel w benzynie, żeby go elegancko odczyścić, później był suszony na słońcu. Tutaj przy operacji rozbierania zacisku były dwa zonki...
pierwszy... w obu zaciskach, po wykręceniu tłoczka okazało się że w cylinderku są ziarenka piasku (tak na oko tyle co by się zmieściło na paznokciu małego palca) skąd? którędy ? nie wiem.
drugie... w cylinderkach i na gumce osłaniającej tłoczek był dziwny szlam, nie wiem dokładnie co to było, był brązowy. Może to działanie płynu dot4 na użyty wcześniej smar. Nie wiem

Złożyłem to wszystko jak trzeba, odpowietrzyłem, zrobiłem jazdę testową, było git. I cały czas tak jest.

Teraz mam taki uczucie że najwięcej pomogło ponowne odpowietrzenie układu i wymiana płynu. Bo wszystkie wymieniane elementy wyglądały na stan dobry, ale mimo to wymieniłem je na nowe.
Ważne że jest lepiej. Robiłem ostatnio test... na 3 biegu do 120km/h potem ostre hamowanie do 30km/h i znowu do 120 (tak trzy razy).... i było wporządku.

I wielkie podziękowania dla rorafalki, to z jego pomocą rozwiązałem problem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 128 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL