BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 00:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e90] 320d brak mocy.
PostNapisane: 12 lipca 2017, 12:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47N2
Witam
Kupilem e90 320d 163km 2006r no i zaczęła się przygoda.
Najpierw błąd przepływki - wymieniona.
Przy zmianie przepływki mechanik zobaczył wyciek i wymienił uszczelkę pod klawiaturą.
Od tamtej pory brak mocy.
Na jedynce, dwójce ciągnie jak zawsze, wrzucam trójkę i nagle traci moc.
Potem do ponownego restartu nie ma takiej mocy jak wcześniej.
Włącza się tryb awaryjny, bez żadnych błędów, bez niczego, po prostu nie ma mocy.

Czy ten down mógł coś schrzanić podłączając na nowo kolektor itd?

Ile to "mechaników" nie zwiedziłem, każdy atakuje metodą prób i błędów ale coś im nie wychodzi.
Skutek taki, że trzeci tydzień auto muli, a nie jeździ. Mówili, że turbo kupiłem regenerowane dalej to samo.
EGR czyszczony.
Dziś wróciło od kolejnego mechanika.
Turbo działa sprawne w 100%, mechanik wymienił sterownik turbiny(używany) i faktycznie lepiej idzie, ale dopiero od 3k obrotów.
Wtedy czuje się tak jakby miało moc jak wcześniej, ale nie ma wgl dołu. Co to może być? Przepływkę podmieniał na oryginalną z bosha i to samo.
On mówi mi, że to kwestia zaprogramowania go.
Jest tak?

Może wy pomożecie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] 320d brak mocy.
PostNapisane: 12 lipca 2017, 12:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 513
Moje BMW: 320i
Kod silnika: b48b20 @ 305/415
Skąd jesteś? Pojedź do jakiegoś polecanego serwisu zajmującego się BMW bo zbankrutujesz próbując ją ratować u kowali.
Przyczyn może być mnóstwo, nie zdziwiłbym się, gdyby to była pierdoła typu przetarty wężyk podciśnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] 320d brak mocy.
PostNapisane: 12 lipca 2017, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47N2
Opolskie, ale mogę podjechać do 150km bez problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] 320d brak mocy.
PostNapisane: 12 lipca 2017, 19:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Przed zrzuceniem kolektora było ok? Trzeba sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania, jakim programem był sprawdzany?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] 320d brak mocy.
PostNapisane: 13 lipca 2017, 07:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47N2
maniek21112 napisał(a):
Przed zrzuceniem kolektora było ok? Trzeba sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania, jakim programem był sprawdzany?



Od tego cała zabawa się zaczeła. Przed zdjęciem kolektora wszystko było ok, teraz już nie jest. Ja się nie znam jakim programem niestety...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] 320d brak mocy.
PostNapisane: 14 lipca 2017, 07:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Zajrzyj za silnik od strony ściany grodziowej (trzeba odkręcić element, w którym jest filtr kabinowy), jest tam czujnik ciśnienia doładowania, wciśnięty w kolektor i dokręcony śrubką na klucz 10, zobacz czy wtyczka jest wpięta, czy przewody nie są uszkodzone, wyjmij go, wyczyść np. zmywaczem do hamulców (nic nie wciskaj do środka tylko wypłucz).
https://www.google.pl/search?q=bmw+czuj ... 0VrhktFl0M:

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] 320d brak mocy.
PostNapisane: 15 lipca 2017, 09:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47N2
Już idę to sprawdzić ale na pewnym forum znalazłem taki wpis:

Cytuj:
Ale do rzeczy, u mnie było cykanie pod maską po gaszeniu auta albo po otwarciu pilotem, okazało się że zawór sie rozregulował, nie odkrecił ale sam musiał sie rozregulować w sobie. bo TAK CIĄGNĄŁ ze az naprężał się i cykał bo odpuszczał na sekunde i znowu ciągnął. Obniżyliśmy go mniej więcej tak jak na słynnnym filmiku z regulacją tego zaworu ze sterownikiem i zrobiliśmy praktycznie tak samo napina do góry nic nie brzęczy itp itd. Jak już prąd puści ten zawór praktycznie nie ma nic luzu do góry tak jak na filmiku, oczywiście nie na 1 raz to się udało ale za 3 podejściem zostawiliśmy jak jest, trochę pojeżdżę i zobaczę jak będzie zawsze można potem o 1/4 - 1/2 obrotu podregulować. Efekty prac turbo ładuje prawidłowo i auto ciągnie zdecydowanie lepiej, turbo wstaje poniżej 2k czyli tak jak powinno być i czuć odrazu takie "[BAD] mocy" i ciągnie ładnie, z racji że auto jest po chipie to ma ciśnienie doładowania podciągnięte do 1.7bara, no i w inapie jest 1.7-1.720-30, rozmawiałem z Grześkiem z krk od chipów i mówi że jest ok i że jak tak było z zaworem to powinno być to poprawione. Sprawdziliśmy też zmienna geometria " na luzie " chodzi idealnie płynnie w pełnym zakresie zero zacinania oporów no idealnie, wirnik czysty luzów nawet wzdłużnych BRAK nawet mikrona się nie rusza wirnik no i chodzi delikatnie i luźniutko.





Zauważyłem to cykanie ostatnio, gdy otwieram pilotem auto. Może to mieć jakiś związek?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90] 320d brak mocy.
PostNapisane: 1 sierpnia 2017, 23:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e90
Kod silnika: M47N2
mattew166 napisał(a):
Już idę to sprawdzić ale na pewnym forum znalazłem taki wpis:

Cytuj:
Ale do rzeczy, u mnie było cykanie pod maską po gaszeniu auta albo po otwarciu pilotem, okazało się że zawór sie rozregulował, nie odkrecił ale sam musiał sie rozregulować w sobie. bo TAK CIĄGNĄŁ ze az naprężał się i cykał bo odpuszczał na sekunde i znowu ciągnął. Obniżyliśmy go mniej więcej tak jak na słynnnym filmiku z regulacją tego zaworu ze sterownikiem i zrobiliśmy praktycznie tak samo napina do góry nic nie brzęczy itp itd. Jak już prąd puści ten zawór praktycznie nie ma nic luzu do góry tak jak na filmiku, oczywiście nie na 1 raz to się udało ale za 3 podejściem zostawiliśmy jak jest, trochę pojeżdżę i zobaczę jak będzie zawsze można potem o 1/4 - 1/2 obrotu podregulować. Efekty prac turbo ładuje prawidłowo i auto ciągnie zdecydowanie lepiej, turbo wstaje poniżej 2k czyli tak jak powinno być i czuć odrazu takie "[BAD] mocy" i ciągnie ładnie, z racji że auto jest po chipie to ma ciśnienie doładowania podciągnięte do 1.7bara, no i w inapie jest 1.7-1.720-30, rozmawiałem z Grześkiem z krk od chipów i mówi że jest ok i że jak tak było z zaworem to powinno być to poprawione. Sprawdziliśmy też zmienna geometria " na luzie " chodzi idealnie płynnie w pełnym zakresie zero zacinania oporów no idealnie, wirnik czysty luzów nawet wzdłużnych BRAK nawet mikrona się nie rusza wirnik no i chodzi delikatnie i luźniutko.





Zauważyłem to cykanie ostatnio, gdy otwieram pilotem auto. Może to mieć jakiś związek?




Zauważyłem ze to ma związek. Mechanik który się tym zajął kombinował chyba coś z kapturkiem od turba. Dałem mu auto które wlaczało tryb awaryjny na 3k obrotów, a teraz dopiero turbo włącza się na 3k i zauważyłem to co jest cytowane powyżej, dziwne cykanie. Przyglądnąłem się co to cyka i jest to kapturek od turba a na nim 3 nakrętki pod nakretka czyli coś było grzebane. Nie znam się na tym, ale z tego co wyczytałem na forach to mechanik po prostu przestawił moment wstawania turbiny, żeby pokazać mi "że niby lepiej idzie" a tak naprawdę dalej stoję w miejscu. Teraz turbo włącza się od 3k obrotów a kończy na 4. Dodatkowo kupując auto miałem zalepiony węzyk podcisnienia nr 12 z tego schematu http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=11_3327 (wtedy auto normalnie chodzilo) dziś gdy otworzyłem maskę odrazu rzuciło mi się w oczy, że zrobił to jak było fabrycznie, wiec znów zalepiłem tak jak miałem po zakupie. Dodatkowo byłem już na trzech komputerach i wszędzie nie ma żadnych błędów, specjaliste mam umówionego ale to znów terminy.... doradzicie może panowie na co jeszcze mogę zwrócić uwagę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL