BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 10:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E71] USTERKA SILNIKA - X6
PostNapisane: 13 lipca 2017, 22:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Intercooler gdy jest szczelny a wyglada na to że tak bo pływa w nim mnóstwo oleju nie wymieniamy tylko trzeba przepłukać,co to turbiny nie moge jednoznacznie stwierdzić że to ona jest zepsuta,zbyt mało jest informacji,chociaż jest głównym podejrzanym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E71] USTERKA SILNIKA - X6
PostNapisane: 14 lipca 2017, 10:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: x6
Dzisiaj otrzymałem listę błędów.
Zamieszczam ją poniżej:

00A6D1 ZUSATZWASSERPUMPE 197656
00AB68 TRSVC: CSCC output, short-circuit or open circuit 106704
0049A6 LIN bus : Communication fault 193768
004A3E 4A3E Glow plug, cylinder 4, activation 182080
004A4F 4A4F Glow control unit 182080
004A2F 4A2F Glow control unit 182080
004A1 F 4A1F Glow control unit 182080
00452A 452A Info - particulate-filter system 174552
0048F8 48F8 Charging pressure actuator, high pressure compressor (variable turbine 198064
geometry)
004530 4530 Charging pressure control, high-pressure stage, control deviation: Charging pressure too low/positive control deviation 198046
003FF1 Air mass measurement 198056
004595 4595 Smooth running controller, cylinder 6 198056
00459C 459C Smooth running controller, cylinder 1 198064
00459B 459B Smooth running controller, cylinder 5 198064
00CF32 Botschaft (Bedienung Gangwahlschalter LIN, 2h) für (EGS_EL, PT-CAN) von (GWS, LIN) 195800
00CF57 Message (Engine 1, JDO): no message 524280
00CF77 Message (Engine 1, 1D0): implausible signal or value 524280
00A8F9 CBX-MEDIA: Software reset 198064
00A4FB CAN: Ausfall/Fehler Telegramm Anzeigesteuerung CC-Meldung 179224
00E095 Botschafl (Anzeige_Getriebedaten_LIN, 0x02) 192480
00A566 lD_Ausfall 180h Status QSG 169152
00E1CF Zentrale Registry stimmt nicht mit der Sollkonfiguration ueberein (Error Registry_New) 196064
00E207 PDC, PT-CAN: communication fault 110832
009E64 SMFA: Seat ventilation, control, seat cushion 191060
009EC4 SMBF: Seat ventilation, control, seat cushion 196816
00A8AF FRM: Fog light, right, faulty, E90 M3: daytime running light, right, faulty 168552

ponadto informacja z ASO:
"Pomiar odbywa się tradycyjnie po przez wykręcenie świec żarowych i mierzenie zegarem dodatkowo"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E71] USTERKA SILNIKA - X6
PostNapisane: 14 lipca 2017, 11:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Taka choinka w młodym X6 :zdziwko:

Co do testu kompresji to chodzi raczej o temp. silnika. Jeżeli auto ma problem z pierścieniami olejowymi to na zimnym kompresja jest niższa niż na rozgrzanym, a z kolei przy uszczelniaczach kompresja zwykle nie ulega zmianom po rozgrzaniu silnika i dlatego optymalnie jest zrobić test najpierw na solidnie wychłodzonym silniku, np. po nocnym postoju, a potem po rozgrzaniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E71] USTERKA SILNIKA - X6
PostNapisane: 14 lipca 2017, 11:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Nie popisali się z tymi kodami błędów od silnika,nie ma informacji w jakich warunkach one występowały lub nastąpiły.
hastler napisał(a):
"Pomiar odbywa się tradycyjnie po przez wykręcenie świec żarowych i mierzenie zegarem dodatkowo"
ile było ciśnienia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E71] USTERKA SILNIKA - X6
PostNapisane: 14 lipca 2017, 12:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: x6
Zimny napisał(a):
Nie popisali się z tymi kodami błędów od silnika,nie ma informacji w jakich warunkach one występowały lub nastąpiły.
hastler napisał(a):
"Pomiar odbywa się tradycyjnie po przez wykręcenie świec żarowych i mierzenie zegarem dodatkowo"
ile było ciśnienia?


zapytałem o wyjasnienie kwestii ciśnienia i otrzymałem taa odpowiedź w formie maila:
"Pomiar ciśnienia (kompresji) był robiony na zimnym silniku (typowo dla diesla, 3-5 cyklach rozruchu wskazania na wszystkich cylindrach wynoszą od 26-28 bar na cyl. (zatem dobre)."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E71] USTERKA SILNIKA - X6
PostNapisane: 14 lipca 2017, 13:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Jeżeli przyjmujemy że ich ciśnieniomierz działa prawidłowo oraz że dokładnie wykonali ten test to ciśnienie na cylindrach wcale nie jest dobre.Suma różnic we wszystkich cylindrach nie powinna przekraczać 2 bar, u ciebie to sie dzieje na poszczególnych cylindrach tym gorzej :looka:,za dobre ciśnienie uważa sie wartości 30 ,26 to mało. Robili próbę olejową?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E71] USTERKA SILNIKA - X6
PostNapisane: 14 lipca 2017, 14:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: x6
Co znaczy robić próbę olejowa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E71] USTERKA SILNIKA - X6
PostNapisane: 14 lipca 2017, 14:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Wlewa się do cylindra ok 200 ml oleju silnikowego zakręca miernik i sprawdza ciśnienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E71] USTERKA SILNIKA - X6
PostNapisane: 14 lipca 2017, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: x6
Zrobili to tak jak napisałem wczesniej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E71] USTERKA SILNIKA - X6
PostNapisane: 14 lipca 2017, 15:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Czyli bez oleju?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E71] USTERKA SILNIKA - X6
PostNapisane: 16 lipca 2017, 08:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Te zdjęcia na których widać na silniku syfu tyle, że głowa mała to jest jakaś masakra :zabawa:
No ale witaj ekologio.... :wstyd:

_________________
Proste drogi są dla szybkich maszyn, kręte- dla szybkich szoferów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL