BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 07:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Wypadanie zapłonu na drugim cylindrze M62B44TU 540i
PostNapisane: 6 sierpnia 2017, 11:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Witam,

Zwracam się o pomoc w rozwiązaniu problemu wypadania zapłonu ponieważ w mojej głowie pojawił się już mętlik.

Po krótce opiszę jak to się zaczęło.

Auto kupione miesiąc temu, po kupnie było czuć lekkie wypadanie zapłonu, ale na prawdę lekkie. Niestety zanim zdążyłem zająć się tym tematem wyskoczyła mi trasa, po przejechaniu około 100km przy ostrym ruszaniu zamigał kilka razy check... później czuć było już mocne wypadanie na wolnych obrotach (automat, więc przy toczeniu się bez dodawania gazu szarpało). Ogólnie wracając do domu po około 800km zapłony zaczęły wypadać na prawdę mocno, w końcu zapalił się check. Następnego dnia zamontowałem nowe świece (Denso IK20, przerwa na 0,75-0,8mm) i fajki (Bosch), po odpaleniu i nagrzaniu auta wyglądało na to, że problem jest rozwiązany. Warto dodać, że do zrobienia mam uszczelki pod pokrywami, ale wszystko zostało wyczyszczone i obecnie jest tam sucho. Auto postało dwa dni i niestety po przejechaniu kilkunastu km okazało się, że problem powrócił, przy czym nie był tak mocny jak przed pierwszą wymianą świec.

Po podłączeniu kompa wyświetlił się błąd 33 (camshaft control) oraz błąd czujnika położenia wałka na 2 banku. Czujnik od razu został wymieniony na nowy z ASO, błąd zniknął, ale problem został.

Obecnie po sprawdzeniu w inpie ostro wypada 2 cylinder, zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Przekładałem cewkę z fajką, jak również samą świece na pierwszy cylinder, ale wypadanie dalej pojawia się na 2. Przełożyłem też czujnik wałka na bank 1, ale również nic to nie zmieniło (tutaj pojawia się wątpliwość drobna ponieważ czujnik wałka który był na bank 1 ma dużo większą oporność niż nowy czujnik, może też jest walnięty, ale czemu wypadanie jest na 2 cylindrze?).

Sprawdzone zostały masy cewek, wszystko przeczyszczone, posprawdzane kilka razy. INPA rejestruje tylko błąd 33 który był od początku. Wypada w dalszym ciągu 2 cylinder, trzęsie całą budą na wolnych (w małych odstępach), wyczuwalne jest też pooszarpywanie w przedziale 1100-1500 obrotów, powyżej 3,5 tys auto dostaje kopa i idzie ładnie do końca.

Co ciekawe po odłączeniu przepływomierza i odpaleniu auta wydawało się, że wszystko jest ok i zapłon nie wypadał, ale trwało to może 2 minuty i problem wrócił, także przepływomierz został ponownie podłączony.



Z góry dziękuję za wszelką pomoc bo głowa już puchnie od czytania polskich jak i zagranicznych forów, natomiast nie znalazłem jeszcze podobnego przypadku w którym wypadanie byłoby tylko na jednym cylindrze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Wypadanie zapłonu na drugim cylindrze M62B44TU 540i
PostNapisane: 7 sierpnia 2017, 07:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
Czy ktoś z Was spotkał się z przypadkiem, żeby INPA w zakładce rougness pokazywała "źle" cylindry? Cały czas krążyłem wokół cylindra 2 gdzie podobno było wypadanie.. z ciekawości odłączyłem cewkę od tego cylindra i wypadanie roughness pojawiło się na 5 cylindrze (wg. inpa nie pracował)... przerzuciłem cewki z banku lewego na prawy i teraz pokazuje błąd na 6 cylindrze... przełożyłem cewkę z 6 na 5 i pokazuje błąd na 3 cylindrze. Tak jakby inpa miała "źle opisane" cylindry.

Dzisiaj zamawiam cewkę i będę podmieniał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 132 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL