BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 17:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 6 sierpnia 2017, 20:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Witam,

Co może być powodem zbyt dużego podciśnienia w tym silniku? Na pracującym motorze bardzo ciężko otworzyć i wyjąć korek od oleju:)
Odma wymieniana jakieś 10 tyś temu. Ponad to w miejscu gdzie odprowadzenie ciśnienia z odmy do dolotu przechodzi z plastikowej rurki w gumowy wąż mam cały czas zapocenie olejowe. Oleju ubywa jakiś 1L na 10 tyś.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 9 sierpnia 2017, 03:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Koledzy nikt nic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 9 sierpnia 2017, 08:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Całą odmę wymieniałeś czy tylko separator? Czyściłeś teraz? Nie jest zawalona?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 9 sierpnia 2017, 12:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Wymieniłem całą "puszkę". U mnie jest bez filterka - gumowa membrana. Czyscilem, wygląda OK.
Dziwią mnie te zapocenia olejowe m.in. przy wejściu rury z powietrzem do turbiny (tej składanej na wcisk na uszczelce w przekroju C)
Jaki może być powód wywalania oleju przez odme? Kompresja mi wyszła ok 29 barów więc ok a nawet nie wiem czy nie za duza:)

EDIT: a czy możliwe że te zapocenia i ubytki są przez nieszczelny korek wlewu Oleju? Wiem że te korki w niektórych silnikach są wadliwe....jak to jest w M57T2?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 9 sierpnia 2017, 18:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
A jak ma się filtr powietrza nie jest zbyt zabrudzony przez co turbina ciągnie powietrze z silnika

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 9 sierpnia 2017, 19:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Filtry i olej zmieniam co 10 tyś komputerowe - w rzeczywistości wychodzi dużo więcej ale to nie zmienia faktu, że filtry jak i olej są na pewno OK.
Dziś na to patrzyłem i wychodzi na to, że bardzo dużo oleju ucieka odprowadzeniem oparów z odmy, a dokładniej z załączonego schematu olej kapie z pod gumowego węża nr 3 przez co rura nr 1 jest całą w oleju.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PD91-EUR-01-2007-E83N-BMW-X3_30d&diagId=13_1194.

Być może turbina też coś zabiera ale najpierw to musze uszczelnić. Wygląda to tak, jak by odma nie seperowala oleju.
Po zdjęciu węża nr 3 i uruchomieniu silnika widać dość mocno opary białego dymu. Po zatkaniu palcem, chwilowym przytrzymaniu i puszczeniu słychać zassanie powietrza tak więc odma raczej dobra tylko wyrzuca za dużo oleju.

Straszą mnie pierścieniami, że przepuszczaja czyli tragedia:) Ale czy wtedy kompresja nie powinna wyjść do bani?

Jakieś sugestie? Za wszystkie rady byłbym bardzo wdzięczny...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 9 sierpnia 2017, 22:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Ile masz przebiegu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 03:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
240 tyś ale na pewno cofany....


Ostatnio edytowano 10 sierpnia 2017, 05:14 przez Lustek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 05:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Tak wygląda kopcenie z odmy:

https://youtu.be/lGlF0Tg6sWY

Jest możliwość sprawdzenia pierścieni olejowych bez rozbierania silnika?
Czy skoro kompresja jest ok to czy mogą to być pierścienie?
Kompresja mi wyszła w granicach 29 barów, w dokumentacji piszą że ma myć min 18 Ale czy to z kolei nie za dużo? Chyba czym większa kompresja tym lepiej. Taki wynik uzyskałem po ok 7 sekundkwym kręceniu rozrusznikiem na tłok.

Czy możliwe jest że ten korek od oleju jest nie szczelny i łapie lewe powietrze?ale zeby az tak....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 05:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Odpala dobrze równo chodzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 05:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Tak pali od strzała nie zależnie czy zimny czy ciepły. Silnik pracuje równiutko.
Ostatnio zauważyłem tylko, że jak mu depnę na bardzo niskich obrotach to nie zbiera się od razu - troszkę go jak by przytykało, słychać jakieś burczenie i dopiero po chwili wyrywa do przodu. Ale myślę, że to niema z tym związku. Jak uszczelnię będę robił live data:)

Nie wiem już sam czy targać tą turbinę czy nie...jaki mogła by mieć ona wpływ na olej jeszcze przed nią....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 05:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Przymulenie to może być od egr,
Lustek napisał(a):
Kompresja mi wyszła w granicach 29 barów, w dokumentacji piszą że ma myć min 18 Ale czy to z kolei nie za dużo? Chyba czym większa kompresja tym lepiej. Taki wynik uzyskałem po ok 7 sekundkwym kręceniu rozrusznikiem na tłok.
który to silnik masz dokładnie 204 czy 286 km?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 06:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
To jest 218 KM.
Na szybko kiedyś odpinalem podciśnienie EGR i nie było różnicy więc to chyba nie on. Zamyka i otwiera się też ładnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 06:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
W silniku 218 km ciś sprężania książkowe idealne to 34 ty masz 29 to bardzo dobre.egr musiałbyś zaślepić i wyciąć programowo wtedy dopiero poczujesz różnice.
Lustek napisał(a):
Nie wiem już sam czy targać tą turbinę czy nie...jaki mogła by mieć ona wpływ na olej jeszcze przed nią....
olej przed turbiną ewidentnie pochodzi z odmy,więc turbina tylko wysysa.Rok przynajmniej jezdzisz już tak i nic więcej sie nie dzieje nawet z turbiną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 07:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
No już trochę tak jeżdżę i nic się nie dzieje poza tym że ubywa oleju i cały dolot w oleju. Strasznie mnie to wkurza bo o wóz dbam jak tylko mogę - czasem nawet żona zazdrosna:)

W ostateczności założę oil catch tank i sobie będę wylewał co jakiś czas ten olej ale kuźwa....czy pudrowanie pryszcza załatwi sprawę?:(

EDIT: czy bawić się w ogóle w mierzenie ciśnienia w skrzyni korbowej (wakumetrem przez rurkę bagnetu), ciśnienia oleju. Czy to może dać jakiś większy pogląd na sprawę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 07:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
1litr na 10 tyś to trochę jest,zastanawia mnie czy filterek z poprzedniego typu odmy podpasował by do Twojej,bo napewno lepiej by oddzielał opary oleju.Testy które chcesz wykonać będą mało miarodajne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 08:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Myślałem właśnie nad zmianą tego filtra ale to trzeba by było chyba z całą obudową.
Te nowe odmy są..tak jak by pojedyncze - tzn jest jedna komora.
Te z filterkiem z tego co kojarzę po e46 to składały się jak by z dwóch komór przy czym w jednej chyba takiej okrągłej siedział filtr.
Napisze do Maćka z czescidobmw czy ma takie coś:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 08:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Ciekawe czy uda się zrobić hybryde ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 10 sierpnia 2017, 09:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
No zobaczymy co mi odpisze.

Na dzień dzisiejszy mam założone tylko takie cosik:
https://www.car-parts24.com/Breather-crankcase-ventilation-for-BMW-M57N2-diesel-335d-535d-635d-e83-30d-e70-X5-30sd

Edit: niestety nie ma dostępnych separatorów z fiterkiem, ale trafiłem na ciekawe rozwiązanie
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=993228


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2TU zbyt duże podciśnienie w silniku.
PostNapisane: 11 sierpnia 2017, 06:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
hmm z tą "watą" w środku konsumpcja oliwy powinna się obniżyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL