BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 17:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E63/E64] silnik N62/N62N bolączki i słabe punkty
PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 12:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Witam, przymierzam się do kupna E64, w związku z tym naczytałem się trochę o tych silnikach N62B44 oraz N62NB48.
Prawdopodobnie wybór padnie na N62B44 ponieważ ją tańsze i jest ich więcej.

GŁÓWNYM PYTANIEM WĄTKU JEST PODANIE PRZEZ WAS SŁABYCH PUNKTÓW TYCH DWÓCH SILNIKÓW
Wiem na pewno że częstym problemem N62B44 oraz N62NB48 jest rurka wody pomiędzy głowicami która kosztuje 1300zł i minimum cały dzień roboty z wymianą. To bym jeszcze przeżył. Ale sporo się naczytałem również (głównie w 7 seriach) że te silniki lubią stukać, powodem są zacierające się tłoki, pękające pierścienie, i ogólnie zaczynam być również przekonania że wszystkie silniki na N to niewypał.
Potwierdzeniem jest ten temat: http://7er.pl/showthread.php/50181-Stuk ... alvetronic
Czy któryś z tych silników posiada nieszczęsny valvetronic?
Myślałem że ten silnik nie jest taki zły ale teraz już sam nie wiem, w dodatku jak takie koszta generuje jego naprawa i utrzymanie to masakra.

Z E64 nie zrezygnuję, ponieważ jest zbyt piękne jak dla mnie tylko silnik zbyt brzydki, w ostateczności wrzucę tam M54B30 i będę miał najsłabsze E64 jakie ktokolwiek widział, ale będę spał spokojnie a jedyne co przy tym silniku się robi to dolewa oleju i wymienia uszczelki vanosa w 3h roboty samemu.
No bo jeśli e60 z podobną wagą miało 2.2 170KM to złym pomysłem jest mieć 630i M54 231KM? Do tego manualna skrzynia biegów co jest rzadkością w E64, i tu też by odpadło sporo kosztów eksploatacyjnych związanych z automatyczną skrzynią, konwerterem, większym spalaniem...
A gdybym kupił samochód z silnikiem w fajnym stanie N62B44 to w koszcie sprzedaży (ok 7,5tyś zł) zmieścił bym się ze swapem na M54B30.
Kto coś podpowie? :)

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Ostatnio edytowano 15 sierpnia 2017, 15:28 przez Kusy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E63/E64 silnik N62/N62N bolączki i słabe punkty
PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 13:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
N62b44 wady:
uszczelniacze koszt naprawy ok 3500zl.
Rurka koszt naprawy ok 2000zl w dzień nie ma szans żebyś to zrobił.
Rozrząd ok 3000zl tego już sam pewnie nie zrobisz.
Do tego wycieki ok 2000zl.
Zdarzają się też porysowane cylindry wtedy drugi motor 8000zl.
Generalnie jak nikt nic nie robił w 4.4 trzeba wsadzić zawsze 5-10tyś żeby jeździło.

N62B48 wady
Uszczelniacze koszt naprawy ok 3500zl.
Wycieki ok 2000zł.
Silnik dużo mniej awaryjny od 4.4 i sporo mocniejszy wiele osób po awarii 4.4 decyduje się na monteż 4.8.

Obydwa silniki posiadają valvetronic to samo 630i w e64.
Co do swapów na m54 nie wypowiem się bo to głupota i spadek wartości auta o 50%.

Pamiętaj że e64 to nie tylko silnik i nie jest to auto 100% bliźniacze z e60 czy e65.
Amory brak sensownego zamiennika oryginał ok 5000zl za komplet.
Hamulce przód ok 2000zł tarcze muszą być oryginały bo zamienniki obecnie się nie sprawdzają.
Opony mają dość wysoki profil i nietypowy rozmiar muszą być markowe ze sztywnymi bokami inaczej auto pływa i tu też komplet ok 3500-4000zł.

Nie zniechęcam ale obecnie wiele osób widząc ceny ok 40tyś spełnia marzenia i szuka właśnie e63 a za tą kasę nie kupimy dobrego auta tylko władujemy się w kłopoty i inwestycje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E63/E64 silnik N62/N62N bolączki i słabe punkty
PostNapisane: 15 sierpnia 2017, 15:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 1824
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: 330iT
Kod silnika: M52tub30
Garaż: Triumph 675,
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122941
Dzięki, właśnie o takie wyjaśnienie mi chodziło :)
Tylko miałeś na myśli chyba N62NB48 a nie N62B48?

Amortyzatory Bilstein B8 to nie jest sensowna firma?
Na tej stronie kosztują niecałe 900zł i pisze że pasują do E60 i E63:
https://sklep.intercars.com.pl/produkty ... -0104-1210
Więc?
Reszta ok

_________________
BMW to nie tylko zwykła marka, to cecha charakteru,

to klasa, to elegancja, to styl i szyk bycia mego,

droga koleżanko i kolego... :wink:


Bo Możesz Więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E63/E64 silnik N62/N62N bolączki i słabe punkty
PostNapisane: 22 lutego 2020, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Mały mówisz żeby brać N62NB48

Jest ktoś na forum kto miał styczność z tym e63?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E63/E64 silnik N62/N62N bolączki i słabe punkty
PostNapisane: 22 lutego 2020, 22:44 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2217
Moje BMW: MK7 GTI PP
Kod silnika: CHHA
Lapeno napisał(a):
Mały mówisz żeby brać N62NB48

Jest ktoś na forum kto miał styczność z tym e63?


Nie wiem skąd się wziąłeś, ale w każdym temacie robisz straszne odkopy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E63/E64 silnik N62/N62N bolączki i słabe punkty
PostNapisane: 22 lutego 2020, 22:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
kai napisał(a):
Lapeno napisał(a):
Mały mówisz żeby brać N62NB48

Jest ktoś na forum kto miał styczność z tym e63?


Nie wiem skąd się wziąłeś, ale w każdym temacie robisz straszne odkopy :)


z kątowni :rotfl: :rotfl: :rotfl:

po co zakładać nowe tematy jak już są :ok: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63/E64] silnik N62/N62N bolączki i słabe punkty
PostNapisane: 1 marca 2020, 17:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 100
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E93
Kod silnika: N54
To ja znowu odkopie :hyhy: bo jak kilka lat temu kupowałem 545i to opinie były pozytywne, a minusami nazywali tylko uszczelniacze zaworowe i rurkę wody, co okazało się bzdurą. Silnik ciekł z każdej możliwej strony, dopiero po wsadzeniu ok 10 tys zaczął jeździć jak należy. Jednak dopiero po wymianie na 550i zaczęła być przyjemność z jazdy. 550tka moja miała 500tys km i jeździła znakomicie, oczywiście wcześniej odpowiednio serwisowana tylko w serwisie bmw z tym, że na zachodzie.
Krótko i na temat, chcesz TANIEJ - NIE KUPUJ v8 bo się to zemści. Chcesz porządnie TYLKO 550i. żadne gówniane 4.4. - nie bez powodu 4.8 są droższe. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E63/E64] silnik N62/N62N bolączki i słabe punkty
PostNapisane: 1 marca 2020, 17:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Potwierdzam, nasze 750i ma blisko 400kkm i jeździ bdb.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 167 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL