BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 21:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Problem z zabezpieczeniem przeciw kleszczeniu szyb
PostNapisane: 16 sierpnia 2017, 16:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47D20
Witam,
borykam się z tym problemem już długi czas, a mianowicie: czasami w losowym momencie podczas jazdy, bądź podczas domykania/otwierania elektrycznej szyby zaczyna wariować mi auto. Objawy:
- przestaje działać nawiew i jego sterownik,
- nie działa centralny zamek,
- zapala się żarówka oświetlenia wnętrza (tylko ta z przodu, tylne się nie świecą),
- po przekręceniu kluczyka na pierwszą pozycję i naciśnięciu przycisku opuszczenia/zamknięcia szyby żarówka świeci jaśniej, słychać przekaźniki w module komfortu, lecz silniczek nie reaguje wcale, za to zapalają się kontrolki przy zegarach tak jakbym włączył zapłon,
- to samo dzieje się po włączeniu prawego kierunkowskazu, lewy działa prawidłowo,
- w INPIe występuję błąd: "Power windows: cable break or jam protection strips de-standardisation/Error EKS Electronic driver's door",
- odczyt wartości analogowych wskazuje pobór 6 amperów prądu przez silnik szyby, nawet gdy odłączę od niego wtyczkę.

Co sprawdziłem:
- zamki - wszystkie wymienione,
- moduł komfortu - wymieniony, zakodowany, nowe przekaźniki wlutowane,
- silniki elektrycznych szyb i prowadnice - wszystko sprawne, działa gładko po podłączeniu bezpośrednio pod akumulator,
- przewody w peszlach pomiędzy drzwiami a słupkiem - sprawdzone miernikiem, nie ma zwarcia, przejścia są pomiędzy kostkami,
- odłączanie akumulatora nic nie daje,

Całość wraca do sprawności po godzinie, czasami krócej, po czym blokuje się z powrotem samo lub po dotknięciu przełącznika szyb.

Spotkał się ktoś z podobym przypadkiem, lub chociaż mógłby mnie naprowadzić na trop czego szukać dalej? :zalamany:




Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z zabezpieczeniem przeciw kleszczeniu szyb
PostNapisane: 18 sierpnia 2017, 15:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1605
Lokalizacja: śląsk/Gliwice
Moje BMW: 530 diesel
Kod silnika: M57D30
Garaż: Moje Byłe Sreberko
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=101097

Moja Obecna CZARNA PERŁA
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1477693

Moje obecne GRAYowe e61 SILVER BULLET
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=163310
To jest wg mnie kluczowe:
- odczyt wartości analogowych wskazuje pobór 6 amperów prądu przez silnik szyby, nawet gdy odłączę od niego wtyczkę.

Zwarcie?

_________________
Moje Byłe Sreberko

Moja Obecna Czarna Perła


Mój Obecny GRAY Silver Bullet

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z zabezpieczeniem przeciw kleszczeniu szyb
PostNapisane: 18 sierpnia 2017, 19:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Dobrze myślisz że gdzieś jest możliwe przebicie pomiędzy przewodami, ale nie tylko np należy sprawdzić ciągłość masy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z zabezpieczeniem przeciw kleszczeniu szyb
PostNapisane: 24 sierpnia 2017, 11:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47D20
Panowie masa sprawdzona, zwaliłem drzwi bo obu stronach i sprawdziłem miernikiem wszystkie przewody w peszlach i te idące do silników. Nie ma zwarcia :mur: . Na innym forum poradzono mi wymianę kostki od stacyjki. Po jej wymianie gdy odpalę silnik a następnie wyłącze, świecą kontrolki od ręcznego, tempomatu, wykrzyknik na środku, pomiar temperatury idzie na maksa oraz zapalają się światła stopu. Co najlepsze dzieje się tak tylko przy otwartych drzwiach :zdziwko: Jak je zamkne, wszystko wraca do normy. O co chodzi z tym autem, co go boli.... :zabawa:

Edit:
znalazłem chyba winowajcę: napięcie na akumulatorze 11,8V, alternator ładuje go na 13,5V co jest według mnie za mało. Wymontuję go i dam do sprawdzenia do fachowca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Problem z zabezpieczeniem przeciw kleszczeniu szyb
PostNapisane: 7 września 2017, 18:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47D20
Niestety nic to nie dało. Nadal są takie same problemy. Auto idzie na złom, mam już dosyć użerania się z tym autem. Elektrycy, mechanicy, wszyscy rozkładają bezradnie ręce. Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 121 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL