BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 15:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39 / e38] Szyberdach - naprawa
PostNapisane: 18 sierpnia 2017, 07:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Witam, postanowiłem opisać w kilku zdaniach moją popołudniową przeprawę z szyberdachem w e39 (wersja z szybą). Zaczęło się od zatrzaśniętych kluczyków, które próbowałem przez uchylony szyber wyciągnąć i opierając się usłyszałem trzask :kwasny: W tym momencie szyber zrobił się jakby luźny i okazało się, że otwiera się tylko do tyłu a niestety nie działa uchylanie do góry :(
Zanim się zabrałem za rozbieranie zauważyłem, że niezbędne będą ślizgi, które pękły więc zakupiłem je na aukcji allegro za około 25zł z przesyłką ;)
Obrazek
1. Naprawę rozpocząłem od odsunięcia harmonijek gumowych, które zasłaniają śruby trzymające szybę. Mamy trzy śruby na klucz torx z każdej strony (1 od strony maski i 2 na tyle).
2. Po odkręceniu tych 6 śrub szyba trzyma się tylko na przodzie gdzie wystarczy odchylić metalowy element (część nr 9 - ta idąca do góry) w którym jest bolec mocujący i możemy odłożyć szybę.
3. Mając wszystko na wierzchu :) możemy odkręcić blokadę toru, która jest z przodu przed częścią nr 9.
Obrazek
4. Niestety mimo odkręconej blokady cześć nr 9 nie wysunie się, bo blokuje ją element związany z owiewką z przodu (coś jak dźwignia). W tym momencie musimy wykonać czynności jak na filmiku od 2:46 gdzie jeszcze widać wkręconą blokadę na torx:

W/w filmik mocno się przydał w tej nierównej walce z szyberdachem ;) :P
5. Mogąc wysunąć część nr 9 oraz uszkodzony ślizg wydawałoby się, że jest po robocie :hurra: ale dopiero teraz pojawił mi się problem. Nowy ślizg mimo różnych ustawień dachu tzn. przesunięcia max do przodu (w kierunku maski) elementu nr 7 nie chciał się wsunąć w prowadnicę :( Brakowało około 5mm a zaczęło robić się ciemno więc szybka decyzja o przycięciu/wycięciu tylnej części rantu w zakupionych ślizgach. Dzięki temu ślizg wsunął się w swoje miejsce :hurra: Pamiętajcie żeby przesuwać wszystko przyciskiem a nie siłą :rotfl:
Była jeszcze walka z elementem nr 8 który się wyczepił i okapnik (część nr 3) niezbędny żeby nam na głowę nie kapało przestał prawidłowo pracować. Udało się to pospinać i mogłem działać dalej.
6. Wsuwamy ślizg a później części nr 9 i wkręcamy blokadę.
7. Odchylamy dach do tyłu (przyciskiem) żeby móc z powrotem przełożyć dźwignię i spiąć ją jak w filmiku 2:46
8. Teraz tylko przód tył, góra dół czy wszystko śmiga i możemy kłaść szybę na swoje miejsce :ok:
Mam nadzieję, że komuś się przyda.

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 / e38] Szyberdach - naprawa
PostNapisane: 18 sierpnia 2017, 10:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
nie działa drugie foto i filmik.

ja u siebie miałem problemy z szyberdachem, w mechaniźmie były też slady że ktoś próbował to naprawiać. Na allegro zobaczyłem że kompletny szyber z mechanizmem kosztuje 130zł i wymieniłem całość :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 / e38] Szyberdach - naprawa
PostNapisane: 18 sierpnia 2017, 12:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Hej,
u mnie widać fotkę i filmik ???
Mam pytanko ile trwała akcja wymiany całego szyberdachu z demontażem podsufitówki oraz czy ją wyciągałeś na zewnątrz czy opuszczałeś tylko?

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39 / e38] Szyberdach - naprawa
PostNapisane: 18 sierpnia 2017, 12:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
oo teraz i u mnie widać :)

sprawa jest znacznie prostsza niż się wydaje. trzeba zdjąć wszystkie rączki i inne pierdółki z podsufitki, podkręcać ją wokół szyberdachu (wpierw trzeba wyjąć szybę) odsunąć lekko maskownice słupków i podsufitka wyjeżdża. Czy wyjmowałem z auta? Oczywiście ale moją przewagą jest to że mam kombi :) Sam szyber to dosłownie kwadrans. 4 rurki odpływów, 1 kostka elektryczna i 8 śrub. największy problem wg mnie to nie upaprać podsufitki.

Całość myśle że do zrobienia w 1,5-2h na spokojnie. Ja do tego jeszcze wycinałem dziury w podsufitce do mocowania rozwijanej siatki bagażowej ;)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 176 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL