BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 12:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Dziwny problem z odpalaniem ...
PostNapisane: 19 sierpnia 2017, 10:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 29
Posty: 4
Moje BMW: E39
Witam wszystkich !

W tamtym roku udało mi się kupić E39 520i z 2001r. Z silnikiem 2.2 benzyna w automacie. Auto sprawowało się naprawdę dobrze aż nagle z dnia na dzień pojawił się dziwny problem mianowicie auto od czasu do czasu ciężko pali ( Przy odpalaniu muszę go dłużej kręcić żeby załapał około 3-4 sekund. Kręci równo nie słabnie ) gdy już odpalę samochód w ogóle nie ma mocy ale spadek jest naprawde duzy.. najdziwniejsze jest to że wystarczy go zgasić i odpalic bez żadnego czekania pali na dotyk ( Ogólnie w większości pali na dotyk to że muszę go dłużej kręcić zdążą się raz na jakieś 15 odpaleń) i auto jest znowu dynamiczne i chodzi bez zazutiw. Międzyczasie padł mi alternator ,rozrusznik i cewki zapłonowe wymieniłem je na używane ale napewno sprawne z mojej poprzedniej rozbitej ( E39 523i 2.5l benzyna z 96 ) dodatkowo wymieniłem świece wszystkie filtry i kupiłem nowy akumulator warty 74ah bo miałem starego chińczyka z pęknięta cela.

Po wymianie tych wszystkich rzeczy problem nie zniknął u diagnosty nie ma żadnego błędu z tym zwiazanych.

Jeżeli ktoś miał podobną sytuację i wie gdzie może być problem lub chociaż może mnie jakoś naprowadzić będę bardzo wdzięczny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dziwny problem z odpalaniem ...
PostNapisane: 19 sierpnia 2017, 10:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
czujnik położenia wału. Od razu odradzam inne niż oryginały dla M54.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dziwny problem z odpalaniem ...
PostNapisane: 19 sierpnia 2017, 11:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 29
Posty: 4
Moje BMW: E39
Byłem u znajomego na komputerze i są błędy :

Blok cylindra numer 1
Blok cylindra numer 3
Sonda lambda blok cylindra numer 5

Po usunięciu robiliśmy rundkę po mieście trochę dostała na prostej powrót na warsztat i znów te same błędy.

A co do tego czujnika kolego to miałeś na myśli jakiejś lepszej firmy czy tylko servis ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dziwny problem z odpalaniem ...
PostNapisane: 19 sierpnia 2017, 11:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 29
Posty: 4
Moje BMW: E39
Nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie ale CHECK zapala się i gaśnie sam cały czas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dziwny problem z odpalaniem ...
PostNapisane: 19 sierpnia 2017, 14:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
mroova81 napisał(a):
czujnik położenia wału. Od razu odradzam inne niż oryginały dla M54.


Oj nie wiem czy wału, przy uwalonym by nie odpalił wcale. Tak przynajmniej jest w m52tu myślę że w m54 będzie podobnie.

Bardziej za dłuższe uruchamianie i brak mocy jest odpowiedzialny czujnik wałka wlotowego. Ten z kablem. W m54 są dwa wlotowy ( z kablem) i wylotowy ( bez kabla).

Powinno go pokazać jesli był problem. Radze podłączyć inpe bo kiedyś jakiś uniweralny komp mówił ze jest ok a inpa pokazała czujnik wałka.

Masz lpg?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dziwny problem z odpalaniem ...
PostNapisane: 19 sierpnia 2017, 14:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Podczas kręcenia rozrusznikiem, obroty wałków są tak niskie, że dane z czujników wałków nie są raczej brane pod uwagę, a zasilanie działa w trybie pół sekwencyjnym. Oczywiście racją jest, że z uwalonym czujnikiem nie odpaliłby wcale, ale nie koniecznie jest uwalony na amen.
Co do samego czujnika, to raczej tylko ori serwis. Ewentualnie jak taniej, to używka. Czujnik ze sklepu raczej nigdy nie zadziała w M54. Zresztą podobnie jest z czujnikami ABS'u.

Tak jak mówi sebek - podłaczyć inpę, sprawdzić też pamięć shadow, są w niej błędy byłe, nie aktualne w tej chwili.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dziwny problem z odpalaniem ...
PostNapisane: 19 sierpnia 2017, 15:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Ja już przerobiłem 2 czujniki wałka. Na wylotowym ( bez kabla) odpalał normalnie, tylko miał mniej mocy na dole. Ale nie drastycznie.
Na wlotowym ( z kablem) trzeba było długo kręcić.. kilka sekund i odpalał, ale mocy miał tyle co nic :) .
Z ciekawości odpiąłem wału, przy sprawnych wałka, chciałem zobaczyć co będzie wtedy i można było kręcić pół dnia i nie zapalił.
Być może by odpalił na umierającym, nie wiem. Podobno m52 odpala nawet na uwalonym wału a m52tu już nie.

Dobrze przepatrz dolot, może guma jest gdzieś pęknięta. Szczególnie kolanko od krokowego. Jeśli zapala się check to mozliwe że korekty sa przekroczone, np przez lewe powietrze.
Ale najlepiej podłącz inpe i wtedy będzie jasniej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dziwny problem z odpalaniem ...
PostNapisane: 19 sierpnia 2017, 18:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 29
Posty: 4
Moje BMW: E39
Miałem wymieniany czujnik walka bo trzaslo bardzo buda myślałem na początku że poduszka i ten błąd był na komputerze pokazany. Wymieniliśmy czujnik walka drgania ustały. Gazu nie mam kolego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] Dziwny problem z odpalaniem ...
PostNapisane: 19 sierpnia 2017, 18:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
I pewnie siedzi zamiennik czujnika wałka ? Który to był? Z kablem?
Bo jak tak to masz winowajce :) .
Muszą być oryginały niestety.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL