BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 15:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 25 sierpnia 2017, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Cześć!

E90 320D 163 KM

Temat dość ciężki, ale liczę na Waszą wyrozumiałość. :cool:
Ostatnio miałem problem ze szczelnością dolotu na zaciskach przewodów przy intercoolerze, ale zaciski porobione i raczej to nie jest przyczyną, chociaż tak mi się wydawało na początku.
Po uszczelnieniu dolotu wyjechałem od mechanika w trasę (40 km). Od połowy drogi towarzyszyły mi:
- bardzo głośny nieustający gwizd turbiny
- ogromny spadek mocy
Dojechałem bez gwałtownych przyspieszeń.
W trakcie powrotu, zaraz przed domem:
- falowanie obrotów, auto samo przyspieszało bez wciskania gazu
- intensywny czarny dym z wydechu
- żółta kontrolka oleju

Następnego dnia u mechanika:
- 11 różnych błędów (turbina nie pracowała po odpaleniu)
- po skasowaniu pozostał jeden - błąd regulatora paliwa na szynie paliwowej

I uwaga - auta przestało odpalać. Nie kręci, zakręci sekundę i koniec.
Domysły mechanika to jakaś część z uszkodzonej turbiny w silniku. Gdy już dojeżdżałem, w ostatniej minucie dosłownie silnik trochę stukał.
Czy jest szansa, że to jednak coś bardziej błahego niż rozwalone turbo w silniku? :niepewny:


Bardzo proszę o wszelkie podpowiedzi, bo nie ukrywam, że się zmartwiłem problemem. Pewnie silnik do rozebrania albo wymiana na inny...
Myślę, co robić dalej. Czy pozbyć się auta i szukać może doinwestowanej E46? Czy dalej E90? Ale boję się trafić na minę. Ewentualnie pozostać przy Audi A3, bo miałem niedawno i eksploatacja dużo tańsza i mniej zaskakująca.


Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 25 sierpnia 2017, 19:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23109
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Nie zastanawiaj się na początku czy szukać doinwestowanego autka z modelu e46 czy dalej szukać e90 tylko przede wszystkim zdiagnozuj Swoje obecne autko co tak naprawdę zostało uszkodzone i w jakich pieniążkach jest ono do naprawienia a następnie myśl o ewentualnej sprzedaży lub zamiany na inne :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 25 sierpnia 2017, 21:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
p1nek napisał(a):
auto samo przyspieszało bez wciskania gazu
- intensywny czarny dym z wydechu
- żółta kontrolka oleju

Długo to trwało? Wygląda na to, że zapętlił się silnik od oleju z turbiny. Zgasiłeś czy sam zgasł?
p1nek napisał(a):
I uwaga - auta przestało odpalać. Nie kręci, zakręci sekundę i koniec.

To właśnie pasuje to skutków tego co napisałem wyżej, zatarty silnik.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 25 sierpnia 2017, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
maniek21112 napisał(a):
Długo to trwało? Wygląda na to, że zapętlił się silnik od oleju z turbiny. Zgasiłeś czy sam zgasł?


Bardzo możliwe, że trafiłeś. :)
Te objawy trwały jakieś 15 min, bo po tylu znalazłem się u mechanika już. Następnego dnia odpaliliśmy, trochę pochodziło, auto zgasiłem sam i już później nie ruszyło. Jak odłączałem przewód powietrza, żeby sprawdzić szczelność tych zacisków (odpowiednio wyprofilowane zwykłe druciki), to widziałem olej w środku.
Ciekawe jaki stopień uszkodzenia. Może w grę będzie wchodzić jakiś oby nieduży remont. I to by było najlepsze chyba...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 06:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
jak by się mu silnik zapętlił to chyba nie da rady go od tak zgasić. W manualu można zdusić biegiem, a w automacie to nie wiem.
No i najważniejsze...jest olej w silniku czy znikł?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 13:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Lustek napisał(a):
No i najważniejsze...jest olej w silniku czy znikł?


Nie spojrzałem. Ale mogę podjechać sprawdzić. A co może być w związku z olejem?

Dzięki za zainteresowanie tematem. ;) Bo już zwątpiłem, czy pchać się w E90/46, czy może jednak w VAG'a jakiegoś, bo właśnie takich sytuacji się boję, a muszę mieć takie auto, żeby chociaż w trasie takie rzeczy nie wychodziły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 13:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Olej może być w wydechu a turbiny w vagach też padają :zdziwko:

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
maniek21112 napisał(a):
Olej może być w wydechu a turbiny w vagach też padają


No ja wiem. ;) Ale nigdy w Audi nie miałem 11 błędów. No ale mimo to będę walczył z tą beemką, bo jednak radość z jazdy większa.
Zobaczę ten olej później. To co obstawiacie najbardziej? Rozwalona turbina i jakaś jej część w silniku, która blokuje jego rozruch?

Tak Waszym zdaniem, dużo droższa jest eksploatacja takiego 320D niż Audi dwulitrowej jakiejś? Bo mam odwieczny dylemat, co jest lepsze dla mnie. Ceny części chyba minimalnie droższe, ale kwestia problemów technicznych mnie dręczy ciągle.

PS. Sprawdziłem, nie ma oleju na bagnecie. Co to może być cholera... :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 15:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Turbina, jak jeździłeś bez oleju to słabo to może wyglądać.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 15:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
p1nek napisał(a):
W trakcie powrotu, zaraz przed domem:
- falowanie obrotów, auto samo przyspieszało bez wciskania gazu
- intensywny czarny dym z wydechu
- żółta kontrolka oleju

Podzielam przypuszczenia Mańka że olej z turbiny poszedł do do dolotu i silnik był w początkowej fazie zapętlenia , wyssało olej przez co brakło smarowania itd.
Jedno to turbina do roboty a drugie zmienić olej i zobaczyć na ile dostał po kulach. Do tego wyczyścić cały dolot. Zacząć szukać silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 18:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Z kontrolką oleju jechałem 10-15 min. Myślicie, że wymiana w silnika w grę wejdzie?
Wcześniej jakieś dwa razy się zdarzyło, że zaświeciła się ona po zgaszeniu silnika, poziom sprawdzałem i było okej. Chciałem się temu przyjrzeć, ale nie zdąrzyłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 20:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
To dość długo :kwasny: szykuj się na spory wydatek.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Teraz pytanie, czy warto robić, czy się pozbyć auta. Chociaż nie chcę też na nikogo zrzucać napraw dużych. Zobaczymy, co tam wyjdzie. 5-7 tys. obstawiam. :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Bardzo proszę o jakąś wstępną diagnozę
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 22:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 49
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
Jakby ktoś się interesował jeszcze tematem, okazało się, że tylko turbina dostała uszkodzeń. Reszta w bardzo dobrym stanie, mimo błędów i objawów.

Dzięki za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 186 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL