BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 23:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Swap 2.8, przerywa/telepie na jałowym
PostNapisane: 25 sierpnia 2017, 22:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Cześć,

Po swapie z M52B20 na B28 jest mały problem. Silnik na jałowym chodzi bardzo źle. Telepie nim. Jak się lekko dotknie gazu to jest ok. Wkręca się na obroty i jedzie prawidłowo.
Komputer jest od 2.0. Przepływka i wtryski od 2.8. Na kompie wychodzi kilka błędów w tym błąd właśnie przepływomierza (po odłączeniu i podłączeniu znikoma reakcja).

I tu pytanie - przepływka jest walnięta, czy komputer od 2.0 źle ją czyta czy coś bo ona jest od 2.8? Jest jakaś różnica poza średnicą? I czy przez to silnik może tak źle chodzić na wolnych obrotach?
Kompa od 2.8 kupię i tak i tak, ale najpierw chciałbym naprawić, żeby nie telepało. Obroty nie falują - może +- 50rpm ale to chyba prawidłowo.

Silnik w samochodzie dawcy pracował dobrze na tej samej przepływce, ale tam sterownik był od 2.8 i to jeszcze od 7er. 2.0 też równo pracował. Problem pojawił się po swapie.
A czujnik wałka? Może dawać takie objawy i wywalać inne błędy?

Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap 2.8, przerywa/telepie na jałowym
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 03:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Zmień sterownik na ten od 2.8

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap 2.8, przerywa/telepie na jałowym
PostNapisane: 26 sierpnia 2017, 07:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Teraz nie mam jak. Myślisz że to wina sterownika?
Dodam jeszcze że przez pierwsze kilka sekund po odpaleniu pracuje równo a po chwili zaczyna telepać.

Teraz sprawdziłem jeszcze raz i po odlaczeniu przepływki przez chwilę pracuje lepiej. Po czym znowu telepie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap 2.8, przerywa/telepie na jałowym
PostNapisane: 27 sierpnia 2017, 20:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Mam sterownik od 2.8 z EWS'em i modułem, ale jest jeden problem. Moja E36 jest z 94' i ma EWS 1 i przekaźnik immobilizera. Jak to ustrojstwo obejść? W necie jest dość mało informacji na ten temat. Jak w sterowniku jest zaprogramowany EWS 2 to da się go uruchomić na wiązce z EWS 1? Kręci, ale nie odpala.

Druga sprawa - miałem przepływkę jakąś inną, nieoryginalną. Zamiana na ori simmensa dała dobre efekty. Samochód lepiej jedzie, ale dalej na jałowych telepie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap 2.8, przerywa/telepie na jałowym
PostNapisane: 27 sierpnia 2017, 21:11 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Proponuję usunąć ews z dme od 2.8 i zapomnieć o problemie kabli ;)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 131 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL