BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 06:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 7 września 2017, 08:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Hej,

od dość dawna mam wrażenie że coś mi stuka dziwnie w silniku. Posłuchajcie sami i oceńcie, czy tak powinien pracować 3L diesel.

https://vocaroo.com/i/s0yNyvBzaquI

Jak wspomniałem dźwięk ten już jest od bardzo dawna. W między czasie wymieniłem:
- kompletny rozrząd
- pompa wody
- pompa wspomagania
- zregenerowany alternator
- nowe rolki i napinacz
- nowy pasek
- nowy tłumik drgań na wale
- pompa vacuum rozebrana i wyczyszczona - delikatne ślady zużycia (porysowania na wew. stronie obudowy). Ssie cyca ładnie:)

Dźwięk ten słychać najlepiej po zbliżeniu ucha do grilla po prawej stronie (a więc okolice pompy vacuum, sprężarki, kolektora wydechowego) - tak też został nagrany. Kiedy go słucham mam wrażenie, że ktoś drewnianą łyżką stuka w metalowym garczku:)

Kolektor wydechowy bez okopceń więc raczej szczelny. Na wirniku turbiny luz w normie. Kompresja rzędu 29 bar na cylinder.

Nie ruszałem tylko kompresora klimy. Coś z tym układem jest nie tak bo miałczy/buczy czasami. Muszę do jakiegoś speca podjechać. No ale przy wyłączonej klimie dźwięk powinien się uciszyć a u mnie jest nadal....

Chyba że ja po prostu przewrażliwiony jestem i wszystko OK? jak myślicie?


Ostatnio edytowano 12 września 2017, 05:33 przez Lustek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 7 września 2017, 08:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nie jest OK - najpierw zdejmij pasek i odpal bez - wówczas będzie łatwiej wykluczyć osprzęt

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 7 września 2017, 21:18 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Zrób tak jak rora pisze na początek,bo to nie jest prawidłowy dzwięk diesla.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 12 września 2017, 05:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
OK w sobotę miałem chwile czasu żeby zrzucić te paski a dziś żeby odpisać:)

A więc tak:
- jeszcze raz dźwięk silnika z paskami - https://vocaroo.com/i/s0xgZ7D1PoJQ
- dźwięk po zrzuceniu paska od klimatyzacji - https://vocaroo.com/i/s0Wciu2wFRpX
- i w końcu po zdjęciu paska głównego - https://vocaroo.com/i/s1aZV6M8PxIc

Zauważyłem też, że stukot ten nasila się wraz z przejechanymi kilometrami. Tzn, czasem jeżdżę tylko po mieście i muszę się w niego wsłuchiwać (silnik rozgrzany), ale wczoraj np zrobiłem małą trasę 80km i stukotało masakrycznie....

Wydaje mi się, że pomimo zdjęcia pasków silnik nadal nie chodzi OK.
Generalnie wszystkie elementy napędzane paskiem są ok, uwagę przykuwa tylko praca pompy wody i pompy wspomagania:

- pompa wody: https://youtu.be/3SOqy8N0Pv8

Piski i stukot występuje na kole tylko bez przyłożenia "obciążenia". Po delikatnym napięciu w bok brak stuków i pisków - wiadomo pasek ciągnie w jedną stronę. Koło kręci się bez oporów gładko bez przycięć.
Pompa wody była wymieniana 10.2015 na nową oryginalną BMW

- pompa wsomagania: https://youtu.be/Z97n_J-Gslk

Ten stukot pochodzi z środka pompy. Wydaje mi się, że tak ma być, po prostu jeden z elementów tak w środku pracuje.
Pompa wspomagania była wymieniana razem z pompą wody 10.2015 również na nową oryginalna BMW.

Zapomniałem też dodać w pierwszym poście, że koło pasowe główne/tłumik drgań również jest nowe - Corteco. Wymienione pod koniec 2015 lub w 2016 roku

Poradźcie co robić dalej bo już mam czarne myśli w głowie....:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 15 września 2017, 06:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Kurcze nikt nic już nie doradzi?
Taki stukot może generować np napinacz łańcucha?
Żeby się do niego dostać trzeba mnóstwo rzeczy wywalić (kolektor, wtryski, pokrywa zaworów, koło pasowe na wale itd.) i nie wiem czy o tym myśleć w ogóle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 15 grudnia 2017, 12:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Ok a więc informacyjnie żeby temat nie został martwy.

Silnik rozebrany.
Stwierdzono na 1 i 6 tłoku bardzo dużą ilość sadzy.
Pierścienie tłokowe w bardzo złym stanie.
Głowica oddana do regeneracji - wymieniono 4 gniazda zaworowe.

Na razie czekam na części. Postawiłem na pierścienie MAHLE i uszczelnienia Elring. Nowe śruby głowicy ori BMW, nowa odma, nowe oringi przelewów, nowe podkładki miedziane pod wtryski, nowe śruby mocujące wtryski (sprzedawane w komplecie, a dwie ze starych się już "ciągły"), nowa uszczelka miski, nowy olej i filt.....RAZEM ok. 2300 zł.

Jak będzie złożone to się odezwę...:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 2 marca 2018, 13:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Witajcie,

Niestety problem nie został rozwiązany. Silnik po złożeniu oczywiście pracuje dużo lepiej jak wcześniej ale dźwięk niestety nie ustał:( Już mi i mechanikowi ręce opadają....
Sprawdzone już zostało niemal wszystko.
Dźwięk jest o tyle dziwny, że pojawia się nieregularnie. Można by rzecz, że pojawia się i znika:) Po dodaniu gazu cichnie po czym znowu wraca. Czasem silnik popracuje pół godziny i nic, czasem po 5 minutach się pojawia.

Do tej pory zostało zrobione:
- regeneracja głowicy
- nowe pierścienie
- tłoki i panewki zostały stare bo nie nosiły dużych śladów zużycia. Tłoki oczywiście dokładnie wyczyszczone przed złożeniem.
- wszystko co konieczne przy składaniu silnika (uszczelki, śruby itd)
- pompa oddana do sprawdzenia. Wymieniony został wałek napędzający (ten na którym jest koło zębate od rozrządu) bo miał mały luz - nie pomogło
- sprawdzony cały rozrząd
- koło główne pasowe wymienione jakiś czas temu
- odkręcony został konwerter od koła "zamachowego" żeby wykluczyć problemy ze skrzynia - nie pomogło.

Samochód musiał mieć kiedyś mocnego strzała od dołu bo zaraz po kupnie wymieniałem miskę olejową (stara była spawana).
Zostaje tylko dół silnika. Skoro panewki korbowodów są ok, to panewki główne wału chyba też powinny. Wydaje mi się, że można by wykluczyć pęknięcia lub skrzywienie wału.
Mechanik chce wymienić panewki oporowe. To już właściwie ostatnia rzeczy która nam przychodzi do głowy.
Czy ktoś z was jest mi w stanie napisać jak zachowuje się silnik z uszkodzoną panewką - właśnie tą oporową?
Może jeszcze jakieś sugestie co zrobić? Ręce mi już opadają....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 23 stycznia 2019, 19:19 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: X5
Kod silnika: M57N2
Exx Mam podobny problem jak Lustek w takim samym silniku M57N2.Stuki w silniku są nie regularne od strony kolektora wydechowego. Stuki słychać po przejechaniu 100km.Występują na wolnych obrotach.Samochód mam od nowości olej wymieniany co 10tys km.Wcześniej zostało wymienione koło pasowe na Corteco. Stuki są metaliczne najmocniej słychać je od wnęki nadkola. Stukanie występuje co 1 sekunda. Turbiny zostały sprawdzone są jak nowe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 23 stycznia 2019, 19:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: X5
Kod silnika: M57N2
Proszę może ktoś miał taki przypadek na forum znalazłem więcej osób którzy mają podobny problem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 11 lutego 2019, 07:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Czy to normalne dźwięki dla tego silnika?
https://youtu.be/f-pfyON01Ow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 11 lutego 2019, 19:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 2479
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: M4, E82 120d
Kod silnika: S55 ,N47(260km/550nm
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98535
karambol, nie do końca

_________________
Obrazek

Chiptuning Turbo Diesel/Benzyna | Hamownia


XHP Flash Tool - Dealer

Obrazek

PODKARPACIE, siedziba 20 minut od Rzeszowa.

http://www.performance-lab.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 11 lutego 2019, 22:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 320
Lokalizacja: KrK
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b25
Masz pomysł co to moze być? Wystepuja różnie, raz na ciepłym raz na zimnym silniku, bądź w ogóle.
Dźwięk raczej od góry, pod autem od miski nic nie słychać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57N2 dzięk silnika, czy coś stuka??
PostNapisane: 26 marca 2019, 09:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Moje BMW: 535d xdrive
Kod silnika: M57N2
Mi to wyglada na popychacze (hydroregulatory).

_________________
E60 535xd + 8hp70x

Individual project by mnichu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL