BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 04:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 7 września 2017, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E83 2008, F10 2015,
witam wszystkich forumowiczów,

jestem miłośnikiem marki od kilku lat, od niedawna posiadam E83 z 2008 177KM. Kupiłem go w czerwcu i powoli doprowadzam go do porządku. Zrobiłem skrzynke rozdzielczą, przekładnię hydrokinetyczną- szarpał podczas jazdy, regulator wtrysku paliwa i czujnik ciśnienia ( chyba tak się nazywa )- auto falowało na wolnych, wymieniony zawór EGR- był zaslepiony. Pozostał mi jeszcze filtr DPF- taki wskazuje mi błąd. Nie jestem mechanikiem, więc nie zamierzam spierać się czy potrzebny czy nie-zdecydowałem się go zamontować ponownie. Moje przebiegi to ok 100-120 km/dziennie. Na portalach ciężko jest znaleźć używany -pasujący do auta, nowy w serwisie-koszt 6500, nowe polskie ;) 1200-1600. CZy ktoś ma zamontowany zamiennik, jeśli tak na co zwracać uwagę przy kupnie dpf-a. Róznica w cenie jest co najmniej 3 krotna-więc cudów nie ma. proszę o radę co o tym myślicie. Proszę też nie odwodzić mnie od ponownego montażu.

pozdrawiam,
jach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 7 września 2017, 14:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wiesz, że go nie masz czy uważasz, że skoro jest błąd to jest wycięty? Bo nie do końca jasno to napisałeś.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 7 września 2017, 15:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E83 2008, F10 2015,
Informację o wyciętym dpf-ie podał mi sprzedawca auta, potwierdził mi mechanik, dodatkowo obudowa nosi ślady ingerencji, spawy itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 7 września 2017, 17:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
bez dpfa możesz więcej :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 7 września 2017, 20:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
jach napisał(a):
Proszę też nie odwodzić mnie od ponownego montażu.

Spoko montuj sobie
jach napisał(a):
CZy ktoś ma zamontowany zamiennik, jeśli tak na co zwracać uwagę przy kupnie dpf-a.

Ludzie jak juz to usuwaja dpf'y a nie montuja je ponownie wiec watpie czy sie czegos dowiesz.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 8 września 2017, 06:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
hi,
Kupilem zamiennik (uzywany) DPF do E60 235ps.. w sumie DPF mnie nie interesowal, chcialem go wywalic i zostawic sam katalizator/dpf i kat jest w jednej puszce/ (nie chcial pruc swojego oryginalnego DPFu)... plan sie nie powiodl bo zamiennik mial po prostu marny katalizator wiec zakup okazal sie nietrafiony
Lepiej poszukac oryginalnego uzywanego i nawet go dodatkowo przed zalozeniem wyczyscic niz nowego zamiennika.

Ktos wywalal DPF w tym aucie z jakiegos powodu - pewnie sie zatkal i nie chcial wypalic. Jezeli tak bylo, to moze jest cos niesprawnego (turbo olejem rzuca na DPF, jakis czujnik jest niesprawny itp) i zalatwisz "nowego" DPF

Mowiac wprost: jezeli jestes "zielony" to sie skup raczej na wylaczeniu DPF u kogos, proszac od tunera KONIECZNIE o swoj oryginalny wsad (przed wylaczeniem DPF).. w przyszlosci (jak bedzie taka potrzeba: np zaczna robic prawdziwe przeglady techniczne) bedziesz mial ulatwiona droge powrotu do DPF
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 8 września 2017, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E83 2008, F10 2015,
Tak jak wspomniałem, auta było zaniedbane, ,egr zalepiony , odcięty "grzybek" obroty falowaly, sprzęgło hydrokinetyczne "przypalone", regulator ciśnienia wtrysku i czujnik ciśnienia wtrysku niesprawne, wiec może to miało wpływ na dpf?? Nie wiem. Auto z Włoch


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 8 września 2017, 11:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
a moze sa inne takze niedomagania o ktorych jeszcze nie wiesz a maja wplyw na poprawna prace DPF?
najprosciej programowo wylaczyc EGR i DPF + przy okazji nawet jakis delikatny czip i juz

oczywiscie mozesz zalozyc DPF i miec nadzieje, ze to nie wynik jakis inych niedomagan
Jezeli ktos np wylaczal DPF ale cos przeoczyl w sofcie i masz jakies bledy mimo, ze obsluga samego DPF jest juz wylaczona a Ty go zalozysz... zabije Ci sie szybko

Przemek
P.S.
DPFy dla sie czyscic i nawet "zewnetrznie" wypalac (robia to rozne firmy)... wiec jezeli to ma byc seria to nie wiem po jaki grzyb go usuwano

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 8 września 2017, 13:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Pewnie przez jakiegoś mechanika, który stwierdził, że jest zapchany i nic nie da się z tym zrobić a jak było naprawdę to raczej nie dowiemy się, chyba, że kolega ma numer do tego Włocha i jego mechanika ;)

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 8 września 2017, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E83 2008, F10 2015,
A czy niesprawny zawór egr mógł być przyczyną zapychania dpf-a??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 8 września 2017, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
Jeżeli powodował błąd w DDE to tak. Uniemożliwiało to uruchomienie procesu regeneracji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 9 września 2017, 10:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E83 2008, F10 2015,
Zgadza się, oprócz błędu DPF jest jeszcze błąd świecy lub sterownika świec, być może to powodowało kłopoty z dpf . Tak jak pisałem spróbuję zamontować filtr, uporządkować przyczynę błędow świec zarowych. Zobaczymy. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, po naprawie poinformuję Was o jej wynikach. Zaraz jeszcze jedno, tylko pewnie nie w tym wątku, po wkręceniu czujnika ciśnienia wtrysku, powstała mam nieszczelność, przy większych obciążeniach widoczne są ślady paliwa. Pewnie uszczelnienie nie wchodzi w rachubę przy tak wysokich ciśnieniach ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 9 września 2017, 13:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jest odpowiednio dokręcony? Wykręć i zobacz jak to wygląda.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 9 września 2017, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E83 2008, F10 2015,
Dokręcony porządnie, myślałem że może spod metalowych przewodów paliwa listwy wtryskowej- też dokręcone. Mechanik powiedzial, że czujnik skręca się dość ciężko, jakby na gwincie były pakuły :) i że jest tylko jedna próba wkrecenia, nie mają poprawiać , nie wiem....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 9 września 2017, 18:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Pewnie jakiś syf dostał się między gwinty i stąd problem, wykręcić, oczyścić i skręcić.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 12 września 2017, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E83 2008, F10 2015,
rozumiem, że tam nie ma uszczelki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 2008 177KM ponowny montaż dpf
PostNapisane: 18 września 2017, 10:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Moje BMW: E83 2008, F10 2015,
witam,
dpf zamontowany, auto mniej żwawe, komputer nie pokazuje błędów, mechanik poprawił poprzednika-za zaworem egr była druga zaślepka... samochód powoli powraca do stanu fabrycznego ;) pozostaje jeszcze nieszczęsny wyciek spod listwy wtryskowej, przewody dociągnięte, wyczyszczone połączenie, czujnik nie drgnął przy próbie dociągnięcia. Zapala bez problemu, ciepły czy zimny, stoi dłużej czy krócej na postoju- tylko ślady paliwa w plastykowym korytku pod listwą...pojawiają się pod obciążeniem, przy spokojnej jeżdzie jakby mniej. co może być uszkodzonego w czujniku- wkręcony i tyle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL