BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 08:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem NOWE FILMY
PostNapisane: 8 września 2017, 21:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Witam,

Panowie bardzo proszę o pomoc bo sam juz nie wiem jak sobie z tym poradzić, piszę w tym dziale po liczę na fachową pomoc, ja sam już ze swojej strony sprawdziłem i wymieniłem co uważałem za wątpliwe a i tak nic to nie pomogło. Zacznę może od początku, moje 328i kupiłem 2 lata temu od forumowicza, który autem jeździł ponad 8 lat. Auto generalnie mega zadbane, super utrzymane ale od poczatku kiedy nim jechałem wiedziałem, że nie jedzie tak jak powinno jechać zdrowe 2.8 (akurat kilka dni wcześniej jechałem na jeździe próbnej mega zdrową 528i, która zrobiła na mnie naprawdę dobre wrażenie) ale po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw postanowiłem, że biorę a z tym problemem ew. jakoś metodą eliminacji sobie poradzę.

Teraz o samym aucie - od zawsze zalewany olejem 5w40 motul, nie bierze nic oleju, żadnych innych płynów nie ubywa, spalanie w normie - gaz (BRC) ok 10-12l w zalezności od warunków, odkąd go kupiłem wymieniłem sporo rzeczy często na wyrost, a były to m.in:

- świece oryginalne od pawelosa,
- odma kompletna,
- uszczelnienie zapoceń,
- regeneracja vanosa w polecanym warsztacie na sląsku, (regenerowałem bo zaczał falowac na zimnym, róznicy w mocy nie odczułem)
- wszystkie filtry

Dwóch mechaników ktorrzy zajmowali się autem stwierdzili że jeździ jak powinno ale oni tylko wyjechali z uliczki, przejechali 300m i tyle z jazdy, mam dwa filmiki oglądając które widać, że ewidentnie jest cos nie tak.
Ten film nagrany kilka tygodni przed regeneracją vanosa
Ten nagrany dziś, na filmie jedzie gorzej niż przed regenracją, ale moim zdaniem jedzie tak samo - i wtedy i teraz jechał tak samo słabo.

Na kompie nie ma żadnych błędów.

Powiedzcie mi w czym mam szukac problemu? mi już opadają rece


Ostatnio edytowano 17 września 2017, 08:17 przez pacos, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem
PostNapisane: 9 września 2017, 07:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Inpa i pokaż jak pracują vanosy, można zrobić ich test w ista, wtedy będzie pogląd na ich pracę, jeszcze warto spojrzeć na sondy i korekty. Bez konkretów nie da się wskazać przyczyny, może ktoś wymieni potencjalne możliwości, ale to narazie wróżby.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem
PostNapisane: 9 września 2017, 10:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Po weekendzie będę miał szanse podpiąć pod kompa to zobacze co będzie trzeba, z rzeczy które moim zdaniem mogą być potencjalnymi przyczynami to przepływomierz - jednak z nim mam taki problem ze dużo czytam w internecie i generalnie większość tematów dotyczy diesli a w benzyniakach ogólna teoria jest taka ze jezeli nie wywala błędu to jest z nim wszystko ok, mi się jednak wydaje ze może on szwankowac ale nie wiem jak to sprawdzić?

Druga kwestia to zastanawia mnie, niedawno kolega podpinał mi bmke pod kompa i wyskoczył sporadyczny błąd solenoida vanosa. Nie znam się na tyle, żeby wpaśc na to czy to może mieć jakis wpływ na dynamikę ale skoro jest to solenoid czyli pewnie coś w rodzaju cewki to jezeli jest z nim cos nie tak to może tez nie działa do końca tak jak powinno i powoduje że vanos nie pracuje tak jak powinien? Mogę to jakoś w domu sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem
PostNapisane: 9 września 2017, 12:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Dobrze by było jakbyś podał konkretny błąd, bo to o czym piszesz nic mi nie mówi :niepewny: przepływomierz można oczywiście sprawdzić w inpa, czyli masę powietrza jaką mierzy, rozgrzany silnik i wolne obroty oraz pełen but na 3 biegu, jak podasz wartości albo najlepiej nagrasz taki test to będzie jasność co do niego.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem
PostNapisane: 9 września 2017, 19:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Ok, tak jak pisalem, po weekendzie będę miał dostęp do kompa, powiedz mi tylko, co konkretnie sprawdzać jak już będę mial kumpla z kompem na fotelu pasazera zeby wszystko za jednym zamachem posprawdzać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem
PostNapisane: 9 września 2017, 19:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wszystko napisałem już, żeby nie było wątpliwości to nagraj (programem do nagrywania ekranu) każdą zakładkę z inpa na wolnych obrotach i po rozgrzaniu silnika oraz podczas jazdy każda zakładka i nagranie przyspieszenia na 3 biegu z gazem w podłodze. Najważniejsze to masa powietrza, vanosy, sondy i korekty.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem
PostNapisane: 10 września 2017, 12:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
pacos napisał(a):
Po weekendzie będę miał szanse podpiąć pod kompa to zobacze co będzie trzeba, z rzeczy które moim zdaniem mogą być potencjalnymi przyczynami to przepływomierz - jednak z nim mam taki problem ze dużo czytam w internecie i generalnie większość tematów dotyczy diesli a w benzyniakach ogólna teoria jest taka ze jezeli nie wywala błędu to jest z nim wszystko ok, mi się jednak wydaje ze może on szwankowac ale nie wiem jak to sprawdzić?

Druga kwestia to zastanawia mnie, niedawno kolega podpinał mi bmke pod kompa i wyskoczył sporadyczny błąd solenoida vanosa. Nie znam się na tyle, żeby wpaśc na to czy to może mieć jakis wpływ na dynamikę ale skoro jest to solenoid czyli pewnie coś w rodzaju cewki to jezeli jest z nim cos nie tak to może tez nie działa do końca tak jak powinno i powoduje że vanos nie pracuje tak jak powinien? Mogę to jakoś w domu sprawdzić?



Jak już wspomniał maniek21112 - diagnostyka i będzie można porozmawiać. Niemniej generalnie - obok samych zespołów regulacyjnych, czyli mechanicznej części systemu "vanos" masz urządzenia, które regulują ich pracę i to są właśnie elektrozawory - przy dwóch zespołach (nazywanych potocznie vanosami chociaż vanos to de facto nazwa całego układu) masz dwa elektrozawory - na zawory dolotowe i wlotowe. Jeżeli masz jakikolwiek błąd związany z którymkolwiek elektrozaworem to warto zdemontować oba - i zostawić na parę kwadransów w benzynie ekstrakcyjnej (część mechaniczną) żeby rozpuścić osady z oleju, które mogą wpływać na ich pracę (w internecie jest masa DIY, ale to naprawdę dość prosta robota). Przy okazji warto wrzucić nowy zestaw uszczelek, bo kosztują parę zł i zamienić zawory miejscami (dlatego przy demontażu warto oznaczyć sobie który gdzie siedział). Jeżeli problem zmieni miejsce tzn. z zaworu wylotowego/wydechowego błąd przejdzie na wlotowy/dolot to dany elektrozawór jest do wymiany. Oczywiście jeżeli portfel na to pozwala i po czyszczeniu elektrozaworów pojawi się znowu problem z nimi związany to można wymienić oba, bo te zabawki zwykle starczają na 100-200 tys. km, więc żeby nie wracać do tematu za chwilę to wymienia się oba i ma się problem z głowy na parę lat. Poza tym problem z vanosem mogą też powodować czujniki impulsów/czujniki położenia wałków. Też są dwa i podobnie jak elektrozawory mogą się zasyfić, ale w tym przypadku zwykle trzeba je po prostu wymienić. Ostatni znany sprawca takich przygód to czujnik położenia wału korbowego. Co do błędów to pamiętaj, że często trzeba poddać silnik określonemu obciążeniu żeby błąd się wygenerował, a więc możesz mieć niesprawny czujnik/elektrozawór, ale np. dopóki nie władujesz mu gazu w podłogę z niskich obrotów to błędu dość długo nie uświadczysz. Podobnie z emisjami spalin - dopiero kilka cykli z niewłaściwą wartością skutkuje błędem. Po co o tym mówię? Bo czasami ktoś po kasowaniu błędu robi 100,200 czy 300 km bez CEL'a i myśli, że jest heja, a po prostu jeździł w sposób uniemożliwiający odchylenie od normy w pracy danego urządzenia na tyle żeby powstał z tego CEL. Dlatego polecam pojeździć autem w różny sposób - włącznie z podnoszeniem go na obrotach jak na filmach, które pokazałeś żeby problemy objawiły się w błędach do odczytania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem
PostNapisane: 14 września 2017, 19:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Ok Panowie, filmy nagrane, tak jak wczesniej pisałem, błędów żadnych nie wywaliło więc trzeba opierać się na odczytach z filmów. Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu czemu to auto jest takie słabe :rozpacz:






Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem - filmy INPA
PostNapisane: 14 września 2017, 21:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
nagraj filmik z pracy vanosów w czasie jazdy najlepiej to 3 bieg i do konca wtedy mozna cos powiedziec, do tego filmik odczytów przeplywomierza, kat wyprzedzenia zapłonu

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem - filmy INPA
PostNapisane: 14 września 2017, 21:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Kolego każda zakładka przez moment przyspieszania a nie w połowie przerzucasz :zdziwko: wydawało mi się to oczywiste, nie widać ile mierzy przepływomierz, bo przed 3000 rpm przerzuciłeś stronę a o vanosach nawet nie wspomnę, może ktoś inny coś wypatrzy, mnie od tego skupiania się nad każdym ułamkiem sekundy filmu głowa rozbolała :/

Leo był szybszy.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem - filmy INPA
PostNapisane: 14 września 2017, 22:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Ok, niestety dziś warunki nie pozwalały nagrać nic więcej, w niedzielę wrzuce nowe filmy ale teraz pytania żebym miał wszystko jasne, żeby nagrać prace vanosów to jest zakładka Vanos i tam te dane się pokazują, a przepływomierz (oprocz tego wskazania na 1 stronie po lewej stronie na dole) i kat wyprzedzania zapłonu jest na tych pozostalych które tu obejmowałem czy gdzies indziej mam ich szukac?

I jeszcze jedno, opierajac się na samych wolnych obrotach i filmie nr 1 można stwierdzić że jakies parametry odbiegaja tu od normy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany protlem - filmy INPA
PostNapisane: 15 września 2017, 06:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Vanos f4 a przepływomierz i kąt f2, ale nagraj przyspieszenie od dołu do samej góry i po tym kilka sekund na wolnych obrotach na każdej po kolei od f2 do f7. Tylko auto niech będzie rozgrzane do ponad 90 stopni, sondy i korekty też trzeba zobaczyć. Narazie niewiele pokazałeś a na wolnych auto było nierozgrzane.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem - filmy INPA
PostNapisane: 15 września 2017, 07:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
jak koledzy wczesniej pisali, filmy do niczego. Kazda zakładka, rownomiernie, od wolnych po odciecie i przytrzymujesz chwile. Interfejs dziala z opoznieniem, zanim inpa sie ogarnie i pokaze dane po twoim chwilowym klepnięciu pedału to już jest po ptokach.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem - filmy INPA
PostNapisane: 15 września 2017, 08:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Dzięki za zainteresowanie tematem, w niedzielę zaktualizuję temat i dołożę poprawne filmiki, wtedy zobaczymy co jest grane.

kszyhu, śledzę na bieząco Twój temat, masz chyba jedno z najzdrowszych e46 328i na forum, możesz nagrać filmik od siebie z elastycznością (lub masz sprzed rozpoczęcia modyfikacji) właśnie w podobnym klimacie jak ja w pierwszym poście żebym wiedział jaki mieć punkt odniesienia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem - filmy INPA
PostNapisane: 15 września 2017, 18:30 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Dzięki za uznanie ;). Nigdy nie testowalem elastycznosci. Zarowno przed, jak i po zmianach. Nawet jakbym ci nagrał to punkt odniesienia to zaden bo nawet dyfer mam krotszy, więc juz nawet w tym aspekcie bedą rozbieznosci. Po drugie nawet jakbym chciał nagrać to nie mogę bo znów zaczęły nękać mnie problemy z przepustnicą, już chyba na dobre i czeka mnie jej wymiana.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem - filmy INPA
PostNapisane: 16 września 2017, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
Okej, mam nowe filmy wg Waszych zaleceń








Co można na ich podstawie stwierdzić odnosząc się do w.w. opisanych problemów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem NOWE FILMY
PostNapisane: 18 września 2017, 12:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Panie kolego ... poluzowana linka pedału gazu. Przy pełnym bucie masz 77% otwarcia przepustnicy.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem NOWE FILMY
PostNapisane: 20 września 2017, 07:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
kszyhu napisał(a):
Panie kolego ... poluzowana linka pedału gazu. Przy pełnym bucie masz 77% otwarcia przepustnicy.



To jest wartość procentowa? na poprzednich filmach ktore wrzucałem wartość ta dochodziła do 80-81. Ile wyniki powinny się tam pokazywac przy 100% sprawnym układzie przepustnica – linka – pedał gazu?

Kolejna rzecz to sondy – zwróccie uwagę na sondy za katem, tam jest wszystko ok.?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem NOWE FILMY
PostNapisane: 20 września 2017, 07:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
procenty/stopnie, zalezy od programy diagnostycznego. Porównywałem i róznic brak. w inpie PWG masz czujnik pedalu gazu, a DK otwarcia przepustnicy. Jeśli przytrzymałeś chwile na WOTcie i tylko tyle ci pokazywało to za mało ;)
Wczesniej może linka sie inaczej ulożyła, nieprecyzyjnie ciągnęła.
Przy zluzowanej na ok 50% auto jedzie jak b20. u ciebie osiągi pewnie na poziomie b25. U mnie po regulacji dochodzi zwykle do 98-99%.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328i niedobór mocy, skomplikowany problem NOWE FILMY
PostNapisane: 20 września 2017, 08:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 412
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E90
Garaż: mondeo mk4
kszyhu napisał(a):
procenty/stopnie, zalezy od programy diagnostycznego. Porównywałem i róznic brak. w inpie PWG masz czujnik pedalu gazu, a DK otwarcia przepustnicy. Jeśli przytrzymałeś chwile na WOTcie i tylko tyle ci pokazywało to za mało ;)
Wczesniej może linka sie inaczej ulożyła, nieprecyzyjnie ciągnęła.
Przy zluzowanej na ok 50% auto jedzie jak b20. u ciebie osiągi pewnie na poziomie b25. U mnie po regulacji dochodzi zwykle do 98-99%.


98-99 masz wartość PWG czy DK? (czy obu podczas wciśniętego gazu do podłogi)
WOT to gaz do dechy czy odciecie zaplonu? edit. ok już wiem - gaz do dechy

Może coś wpływac na te odczyty innego niż linka (biorac pod uwagę , że nie ma zadnego błędu z tym związanego) czy od razu zamawiać nową linkę i wymiana?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL