BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 17:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D M47N - Żabkowanie, poszarpywanie, dziwne sprzęgło
PostNapisane: 14 września 2017, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Witam. Mam już od 9 miesięcy ( od samego zakupu ) dziwny problem ze sprzęgłem. Auta nie da się wyczuć, aby jazda była płynna jak należy, trzeba się na prawdę mocno skupić i przykuwać do tego uwagę. Sam już nie wiem co może być przyczyną a dość skutecznie zabiera to radość z jazdy.. Początkowo myślałem że to kwestia właśnie przyzwyczajenia, wyczucia auta - dlatego przy zakupie nie skupiłem się na tym znacząco.. Mocy nie brakuje, ale teraz zaczynam się konkretnie frustrować. Wymieniłem :

Nowe koło dwumasowe, sprzęgło, docisk, łożysko wyciskowe, uszczelniacz wału od strony dwumasu
Łączniki elastyczne i podpory wału
Słynną tuleję nr 9 oraz te dwie mniejsze sąsiadujące na dyfrze
Poduszki silnika i skrzyni
Termostat główny, pompę wody, pasek
Odmę i wszystkie węże podciśnienia
Wyczyściłem wtryski na profesjonalnej maszynie, dałem nowe podkładki + frez miejsca na wtrysk i zostały oczywiście zakodowane
Uszczelnienia kolektora wydechowego, ssącego, pokrywy zaworów i wszystkiego co możliwe bo wycieki były znaczne.
Nowy olej 5w40 Millersa poprzedzony płukanką IT Flushing i oczywiście filtr.
Chyba to już wszystko.. Tzn CHOLERNIE DUŻO jak na jeden raz i już dostaję na łeb. Może ktoś da wskazówkę za co zabrać się teraz?
Skrzynia? Sam dyfer? Czekam w rozpaczy na jakieś propozycje.. Dodam że po wszystkich tych zabiegach zrobiłem około 150km, może ten dwumas musi się jakoś ułożyć czy coś? Bo już też mi się to gdzieś obiło o uszy..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D M47N - Żabkowanie, poszarpywanie, dziwne sprzęgło
PostNapisane: 14 września 2017, 19:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Pierwszy podejrzany - zawór CDV ( opuźniający pracę sprzęgła ) jutro mówi papa :ok:
Jeśli to pomoże, to niech temat zostanie dla potomnych, może ktoś chętnie poczyta moje wypociny :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D M47N - Żabkowanie, poszarpywanie, dziwne sprzęgło
PostNapisane: 15 września 2017, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
UWAGA !!! Jeśli ktokolwiek ma takie objawy jak w tytule i już szykuje pieniążki na wymianę sprzęgła, docisku, dwumasy itd ( a u mnie nawet to nie pomogło ) Polecam poświęcić 50zł, usunąć zwężkę [ zawór CDV ( opuźniający pracę sprzęgła ) ] nieopodal wysprzęglika i cieszyć się NARESZCIE płynną jazdą :super: :hurra:
Zabieg trwał około 30 minut z porządnym odpowietrzeniem a poprawa jest tak znaczna, że aż ciężko mi w to uwierzyć :ok:
Pojęcia zielonego nie mam po cholerę to montowali, tragedia :mur:
Oczywiście u niektórych może to być faktycznie zużycie pewnych elementów napędu ale w pierwszej kolejności polecam usunięcie tego zaworku ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D M47N - Żabkowanie, poszarpywanie, dziwne sprzęgło
PostNapisane: 16 września 2017, 21:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Ciekawe...Dobrze ,że udało ci się do tego dojść :P Aż może sprawdze u matki w aucie ,wydaje mi się że to łącznik elastyczny wału ,ale kto wie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL