BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 09:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M54B30 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 23 września 2017, 12:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Witam.
Postanowiłem utworzyć nowy wątek, bo temat zapowiada się dość długi.
Przeczytałem wiele tematów dotyczących wypadania zapłonów i sprawdziłem wiele podzespołów. Rozwiązania ciągle brak.

Problem:
Przy dynamicznym dodaniu gazu przy ok 1500-2500 obr/min czuć dławienie silnika (brak zapłonu w cylindrach) i zazwyczaj dostaję błąd o treści "wypadanie zapłony na 5 cyl.". Jeśli na siłę podczas dławienia depnę głębiej gaz to błędy pokażą się też na innych cylindrach.
Gdy dodaję gazu równomiernie wraz ze wzrostem prędkości obrotowej to problem nie wystąpi. Po przekroczenie prędkości obrotowej ok 3500 obr/min problem też nie występuje i mogę wtedy wciskać gaz w opór.
Problem występuje zarówno na benzynie jak i LPG.

Moje próby rozwiązania problemu, które nie przyniosły rezultatu.

1. Zamiana świec i cewek.
2. Czyszczenie połączeń cewek z wtyczką i cewek z fajami.
3. Czyszczenie złącz sterownika silnika (i przy okazji sterownika skrzyni) kontaktem i sprężonym powietrzem do momentu osuszenia złącza. W złączach nie odnotowałem ani kropli wody.
3. Poprawienie zimnych lutów w całym złączu sterownika silnika.
4. Sprawdzenie szczelności kolektora dolotowego i profilaktyczna wymiana uszczelki między kolektorem a głowicą.
5. Odłączenie przepływomierza (po odłączeniu wypadanie znów występowało).
6. Odłączenie zaworu DISA. Na małych prędkościach obrotowych silnik generował mniejszą moc. Wypadanie zapłonu nie było tak łatwe do wygenerowania (wolniej wkręcał się silnik) , ale i tak zapłony wypadały.
7. Sprawdzenie ciśnienia sprężania. Na każdym cylindrze powyżej 14 bar.
8. Sprawdzenie ciśnienia paliwa. Na wolnych obrotach stałe ciśnienie 3,5 bara.
9. Wypięcie czujnika temp. powietrza dolotowego. Wypadanie występowało trochę rzadziej.
10. Dwie sondy regulacyjne są nowe (ok 10 tys. km przebiegu).
11. Tylne sondy sprawdzające katalizatory są wyłączone programowo.
12. Wgrałem najnowszy soft sterownikowi LPG (landi renzo omegas).
13. Połączyłem masę z karoserii bezpośrednio do obudowy cewki 5 cylindra.
14. Sprawdziłem napięcie ładowania w momencie wypadania zapłonu. Cały czas jest powyżej 13,8 V.
15. Wymieniłem świece zapłonowe z NGK BKR6EQUP na irydowe DENSO IK20TT, które są przeznaczone do LPG. Zero poprawy.


Wartości napięć na sondach zmieniają się szybko w zakresie 0,2 - 0,8 V.
Na wolnych obrotach korekcja 5 cylindra jest bliska 0 lub nawet równa 0. Reszta cylindrów poniżej 0,35 %
Całkowity pobór powietrza na wolnych obrotach ok 15 kg/h.
Dodam, że podczas pracy na wolnych obrotach nigdy nie spotkałem się z żadną nieprawidłowością działania. Problem powstaje tylko po dynamicznym naciśnięciu gazu i okolicach prędkości obrotowej 1500- 3500 obr/min.

Zamówiłem jeszcze nowe uszczelki kolektora wydechowego i będę na czasie szukał w nim nieszczelności.
Macie może jeszcze jakieś pomysły? Będę bardzo wdzięczny.

Odnotowałem, że jadąc we mgle znacznie łatwiej osiągnąć wypadanie zapłonu.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Ostatnio edytowano 29 października 2017, 16:48 przez Majster128, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 23 września 2017, 13:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
A nie masz za wysokiego stopnia sprężania teraz, bo zakres obrotów mówi że występuje przy najwyższym przyroście momentu obrotowego.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 24 września 2017, 09:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Stopień sprężania wynosi ok 11,3:1
Jeśli występowało by intensywne spalanie stukowe, to powinienem to zobaczyć w formie błędu.
W dodatku LPG ma tak dużą liczbę oktanową, że na nim nie powinno ono występować, lub powinna być istotną roznicaiedzy PB a LPG.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 24 września 2017, 10:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
Za mocno przykrecone czujniki spalania stukowego?

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 24 września 2017, 10:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Wg. Wytycznych serwisowych 20Nm.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 Wypadanie zapłonu
PostNapisane: 24 września 2017, 15:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3900
Moje BMW: M5
Kod silnika: S62/S63
To bym na chwilę odkręcił lub dał niższy moment i zobaczył wtedy. Ewentualnie podmienić czujnik położenia wału.

_________________
I miejsce Zlot BMW-Sport 2013, w sumie II miejsce, bo Waldek wygrał finał
III miejsce Zlot BMW-Sport 2014 (pow. 3L)
Mistrz Grand Prix Polski 2014 Street RWD
II wicemistrz GPP 2015 Street RWD
Wicemistrz GPP 2016 Street RWD
Tor Pszczółki 49.5s E39
Tor Koszalin 53.9s E39


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 61 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL