BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 03:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e87]130i pytanie o wady, zalety użytkowanie
PostNapisane: 26 września 2017, 18:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 249
Moje BMW: M2 comp.
Kod silnika: S
Siema

po dwóch e60 530d czas na zmianie. jest to dla mnie ostatni moment, żeby jezdzic małym, szybkim ciasnym hothatchem wiec mocno zastanawiam sie nad e87 130i

nie chce juz diesla, chce mocną benzyne. jak to jest ze 130i?

jakie są wady tego silnika, bolączki? na co uwazac? na pewno z rok chce polatac na czystym pb, z czasem mysle o zagazowaniu. podejdzie?

cięzko o zadbany egzemplarz na polskim rynki.

myslalem tez mocno nad leonem cupra 1p ale jakos nie przemawia do mnie design deski rozdzielczej tego auta.

dzieki Panowie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e87]130i pytanie o wady, zalety użytkowanie
PostNapisane: 26 września 2017, 22:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Mógłbym tu ględzić i wymieniać się opowieściami o tym ile przygód można mieć z N52/N53, ale masa ludzi (ja też się tam chyba ze 2-3 razy udzieliłem) opisała swoje przygody z N52 i N53(bezpośredni wtrysk) w tym temacie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=111567 i zalecam jego lekturę oraz uprzedzam żeby nie bać się że N52/N53 potrzebuje lawety. Ludzie nierzadko mają błahy problem z disami, elektrozaworem, czujnikiem położenia wałka czy po prostu cewkami i świecami i zamiast właśnie oddać auto do speca w temacie albo pogrzebać trochę w sieci i znaleźć rozwiązanie, które zamyka się nierzadko w koszcie typu kilku stówek, tysiąca czy dwóch, to męczą się z problemami przez miesiące/lata i kiedy usterki się nawarstwiają to płaczą, że auto drży, przełącza się w tryb awaryjny itd. Masa usterek N52/N53 to skutek olejowej głupoty - producent wymyślił sobie głupotę z interwałem 25k, bo ówcześnie była moda na oleje longlife, które niby miały trzymać 40-50 tys. km. To są dość wydajne jednostki, kręcą się wyżej niż cywilne V8'mki BMW z tamtych czasów i z własnego doświadczenia wiem, że tutaj naprawdę te 15 tys. km to jest max, a że producent wymyślił sobie 25k to większość 1'wszych właścicieli katowała te silniki na wysmażonych Castrolach (ówczesny OEM od BMW). Stąd też problemy z cykaniem i inne dziwne dźwięki, a z czasem zapchane elektrozawory itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 126 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL