BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 07:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M57D25 KOPCI NA CZARNO, BRAK JUŻ SIŁ
PostNapisane: 7 października 2017, 20:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Rybnik
Moje BMW: E39
Kod silnika: MB57D25
Witam serdecznie,

kilka miesięcy temu stałem się szczęśliwym posiadaczem e39 M57D25A

Na starcie samochód dostał mały pakiet:

-wymienione wszystkie filtry,
-wymieniony olej w silniku i skrzyni
-zaślepiony egr
-wywalone klapki z kolektora
-wymieniona odma
-nowe amortyzatory przód
-nowe tuleje pływające tył
-nowe łączniki stabilizatora tył
-nowy termostat główny
-nowy płyn chłodniczy
-nowa pompa w baku

Problem polega na tym, że samochód strasznie kopci na czarno... Auto było już u CZTERECH mechaników, i każdy diagnozował co innego... Nie dość, że kopci na czarno, to jeszcze nie ma mocy od dołu. Zbiera się dopiero od ~2k rpm, na światłach śmiało może ze mną stanąć maluch, i szczerze mówiąc bez problemu na 20 metrach wygra...

Po wizytach u 4ch mechaników, wymieniłem:
-RAZ JESZCZE odmę - na bank oryginalną,
-wyczyściłem kolektor ssący,
-zregenerowałem turbinę,
-wymieniłem przepływomierz - na pierburg
-wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia

Wtryski były sprawdzone tylko komputerowo (najgorszy z nich ma korektę -0,20, reszta jest bliżej zera, żaden nie ma plusa)

Efekt? Samochód dalej kopci, dalej nie ma mocy od dołu, przy pełnym bucie jest za mną zasłona dymna...

Podobno, że gdzieś (na którymś czujniku) pokazuje za mało powietrza, ale o co dokładnie chodzi dowiem się w poniedziałek.

Czytałem, że w e39 lubią rozszczelniać się kolektory ssące i wydechowe - co może dawać podobne objawy do moich. Sprawdzać wtryski na stole, czy macie jakieś inne pomysły?
No i jeszcze o elektrozaworach sterujących turbiną i egr... Może to one?

Ewentualnie macie jakiegoś dobrego, sprawdzonego mechanika na śląsku/małopolska? W samochód przez pół roku wsadziłem nie małą kasę, a w sumie nic się nie zmieniło... już nie mam sił.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57D25 KOPCI NA CZARNO, BRAK JUŻ SIŁ
PostNapisane: 8 października 2017, 00:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Te electrozaworki to zamień miejscami albo podmień a najlepiej to je wymień.
Suma korekcji na wtryskach nie wychodzi Ci na zero?
W kolektorze dolotowym to czyściłeś ten czujnik ?
Szkoda że nie jesteś z Dolnego śląska to by Ci może Maniek zdiagnozował podpinając do kompa i zrobił tz "Life-data" z dobrą interpretacją.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57D25 KOPCI NA CZARNO, BRAK JUŻ SIŁ
PostNapisane: 8 października 2017, 08:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Sprawdź dokładnie szczelność dolotu, wszystkie przewody, szczególnie przed egr i między turbiną a przepływomierzem, czy intercooler jest szczelny, czy obudowa filtra powietrza jest dokładnie złożona. Przetworniki ciśnienia zamień miejscami, co się dzieje jak masz egr uruchomiony? W jaki sposób jest zaślepiony?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57D25 KOPCI NA CZARNO, BRAK JUŻ SIŁ
PostNapisane: 9 października 2017, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Opole
Kolego a czy autko kopciło tak samo przed zaślepieniem EGR?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57D25 KOPCI NA CZARNO, BRAK JUŻ SIŁ
PostNapisane: 9 października 2017, 15:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Jakie masz spalanie ON w tej limuzynie?

edit:

I jest coś takiego jak korekta wtryskiwacza krótko i długo terminowa. To ta co podałeś to jest jaka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M57D25 KOPCI NA CZARNO, BRAK JUŻ SIŁ
PostNapisane: 10 października 2017, 06:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Chyba jednak nie ma czegoś takiego ;)

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL