BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2024, 19:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320D swap 330d. pomoc
PostNapisane: 7 października 2017, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
Witam. Jestem w trakcie prac nad przekladka silnika 320d m47n 150KM na m57 193KM. Pisze tu poniewaz moze ktos udzieli mi kilku rad oraz pomocy. Generalnie nie moge sie uporac z elektryka , zpiecia silnika z buda. Dodam ze silnik pochodzi z bmw e39 . Do przekladki wszystko co potrzebne posiadam tj:
Lapy silnika
Stabilizator przod
Przewod klimy
Skrzynia i reszta napedu zostaje - pasuje, tak da rade.

Potrzebuje waszej pomocy w elektryce. Jakis lopatologiczny schemat przepiecia pinow we wtyczkach sterownika silnika tak by to odpalilo i wszystko hulalo.
Sterownik ews, pestka,pentelka oczywiscie przelozona z dawcy.

Czytalem kilkanasie tematow o swapach lecz nikt konkretnie nie pisze co i gdzie trzeba przepiac. Podobno wystarczy zerknac na schematy autodaty i wszystko tam jest. Ja niestety nie potrafie sie tym posluzyc.

Prosze o pomoc ludzi ktorzy znaja temat i chca pomoc, nie potrzebuje komentazy typu dlaczego nie m57n, bo taki silnik mam do wykorzystania i taki wkladam. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D swap 330d. pomoc
PostNapisane: 31 października 2017, 22:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
Cześć kolego, udało Ci się uporać z tym problemem jestem na tym samym etapie przekładki i nie mogę znaleźć żadnego schematu.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D swap 330d. pomoc
PostNapisane: 1 listopada 2017, 11:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Poszukaj wiazki silnika z e46.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D swap 330d. pomoc
PostNapisane: 1 listopada 2017, 12:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
kirpek napisał(a):
Poszukaj wiazki silnika z e46.

W czym pomoze nam wiazka silnika e46? Slyszalem o zmianie wiazki ale budy . Lecz to zbyt duzo pracy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D swap 330d. pomoc
PostNapisane: 1 listopada 2017, 13:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Nie skleiles co napisałem. Pomyśl trochę.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D swap 330d. pomoc
PostNapisane: 1 listopada 2017, 15:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
Ja niestety też nie rozumiem, nie chodzi tutaj o kable i kostke przy silniku tylko komputer - kabina


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D swap 330d. pomoc
PostNapisane: 3 listopada 2017, 10:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57
Po kilku godzinach rozrysowania, porównania udało się dokończyć przeszczep.
Może od początku, jeżeli chodzi o zmiane z M47N 150km na m57 184km (zmieniłem na taki bo takiego rozbitka kupiłem okazyjnie za 2k, a mój m47n pękł w 4 miejscach, panewki bokami powychodziły).
Z dawcy potrzebne było, tak jak mówił przedmówca:
łapy,poduszki silnika(lepiej od razu kupić nowe)
przewód klimy
stabilizator przód
komputer z ews ja zamieniłem całą stacyjke i moduł komfortu żeby działało otwieranie z nowego kluczyka
dodatkowo zmieniłem filtr paliwa na ten z m57 bo łatwiej było mi zagospodarować wężyki paliwa wraz z powrotem.

Po włożeniu nowego silnika podłączamy go do komputera plug & play bo mamy komp z 3.0, na koniec jest największy problem połączenie kompa z wtyczką kabiny, nie pasują.

Jest ponad 40 kabelków 30 pare są to kabelki pojedyncze, które występują w 2.0 i 3.0 łączymy je ze sobą kolorkami, trzeba się dobrze przyglądać bo są czarno niebieskie i niebiesko czarne i trzeba je dobrze rozróżnić.
Od razu podpowiem że piny w obu kostakch 2.0 i 3.0 są innej wielkości i nie ma co wypinać pinów i wpinać je do kostki 3.0.
Ja uciąłem kostke która łączy kabine z komputerem od 3.0 tak z zapasem 15cm i łączyłem z kabelkami od 2.0 (lutownica i opaski termokurczliwe)
Kiedy już to zrobimy zaczynają się schody bo 3 kolory kabelków się powtarzają
Biało zielonych jest 4
Czarno zielonych 2
czarno czerwonych 2
Posłużyłem się programem adata, i sprawdzałem każdy kabelek za co odpowiada według nr pinu w kostce i oznaczałem je tasiemką.

Odpalił za pierwszym razem na strzała, i funkcje za które były odpowiedzialne kabelki powtarzające się też działało (np pedał gazu).
Pozdrawiam i życzę powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D swap 330d. pomoc
PostNapisane: 7 listopada 2017, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47TU
Moglbys w takim razie napisac te pozostale kolory ktory gdzie? Jedno pytanie jeszcze czy silnik pochodzil z e46 czy tez z e39 jak w moim przypadku. Rozumiem ze filtr paliwa z progu usuniety a w zamian ten pod maska? Udalo ci sie ogarnac poduszki silnika z podcisnoieniem czy tez zalozyles te z 2.0?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL