BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 10:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Zenek Martyniuk przy 170
PostNapisane: 8 października 2017, 11:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 2
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Witam wszystkich serdecznie!

Zacznę od tego, że mój samochód na zabój kocha Disco Polo.
Nie potrafię go od tego odwieźć, co najgorsze, trend podchwyciła moja luba i od pewnego czasu wszyscy troje tańczymy w rytmie disco, gdy tylko przekroczę magiczną barierę 160km/h.

Najgorsze jest to, że dawniej tak nie było, w kabinie panowała błoga cisza i w dostojnym milczeniu przy dźwiękach wydobywających się z głośników i szumu dmuchaw przemierzaliśmy najdalsze zakamarki Polski, nierzadko szybciej, niż pozwalała na to niejedna ustawa o ruchu drogowym.

Niestety, od pewnego czasu, najprawdopodobniej od pewnego wesela bądź innej balangi, auto przerzuciło się na skoczne rytmy - pominę już fakt, że przy pułapie 80-120km/h auto zaczyna wystukiwać rytm kierownicą, a drgania odczuwalne są nawet na tylnej kanapie. Tylne hamulce, cylinderki, alufelgi, dystanse, wyważanie - to wszystko na nic, źródło skocznego nastroju E46 po dziś dzień są dla mnie tajemnicą.

Najgorsze jest jednak to, co dzieje się przy nieco innych prędkościach - powyżej 160km/h a 3,5tys obrotów, auto zaczyna wpadać w rezonans, niczym mruczący kot. Taki mruczek na metaamfetaminie. Powyżej 170km/h mamy już efekt traktora - czy jak kto woli - walc wiedeński na Ekwadorze Manieczki - tylko białych rękawiczek brakuje. Efekt trochę jak na dyskotece - efekt aquavibron gwarantowany.

Jeżeli jechaliście kiedyś ciągnikiem rolniczym, to wyobraźcie sobie, jak musi brzmieć przy 160-tce - tak właśnie jedzie moje 320d.

Tu pojawia się pytanie :
Co do jasnej Anielki może być nie tak?

Pomyślałbym, że 136 koni w dieslu nie pojedzie więcej niż te 180km/h, ale podobno vmax to 207.. Nigdy nie cisnąłem tego auta jak burą sukę, by wycisnąć "jak najwięcej", lecz o ile dobrze pamiętam, dawniej łapała 170km/h bez najmniejszego zająknięcia.

Czy ktokolwiek wie, co może mówić papa?
Pompa, Turbo, wtryski, coś innego?

Poniżej 150-160km/h auto wydaje się być trochę ociężałe, lecz pomijając bicia kierownicy przy setce, jest normalnie. Czasem też przy 4+tys obrotów potrafi puścić lekkiego dymka, lecz objawy wypisane powyżej skutecznie uprzykrzają jazdę po drogach ekspresowych. Ostatnio czyszczony był EGR, przed tym zabiegiem było o wiele gorzej z jazdą po mieście - obecnie jest OK - tylko te wibracje dochodzące z przodu nie dają mi spokoju.

Pompę wstępnie raczej wykluczę, w 2014 roku miałem szczegółowe badanie w ASO Bosha i wyniki wyszły OK.
Dodam tylko, że sprzęgło do wymiany, bo strasznie się ślizga - lecz czy ono może być powodem takiej maniany?

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co może być grane to proszę o wypowiedź,
Serdecznie pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zenek Martyniuk przy 170
PostNapisane: 8 października 2017, 12:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Sprawdź stan koła pasowego i podpory wału, bo wygląda z opisu, że przyczyną nie jest jeden element. Jak dwumasa jest już w kiepskim stanie to też powoduje drgania, możesz spróbować zrobić test przyspieszenia na wysokim biegu od niskich obrotów.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zenek Martyniuk przy 170
PostNapisane: 8 października 2017, 12:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Dużo czytania mało treści, w połowie wymiękłem i sobie darowałem, wobec tego radzę dobrego mechanika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zenek Martyniuk przy 170
PostNapisane: 8 października 2017, 12:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 2
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Dziękuję za szybką i fachową odpowiedź!
@MarianMarian - już się poprawiam.

Właściwie, to już na poważnie, mogę rozróżnić dwa rodzaje drgań, które mogą, lecz nie muszą być od siebie zależne.

Pierwszym jest drganie kierownicy przy przyspieszaniu, w przedziale prędkościowym ok. 80-90km/h do 120km/h.
Tendencja drgań utrzymuje się przy prędkościach 120+, choć nie jest to regułą - czasami doskakuję do wspomnianych 160-170 bez żadnych problemów.

Z racji tego, miałem epizody z dystansami do alufelg (które były milimetrowo niedopasowe, choć podobno ori), miałem również dziesiątki wyważań, sprawdzanie hamulców (w tym ich wymiana, okazało się ze jeden cylinderek nie odbijał) lecz problem nie ustąpił. Napomnę, że z przodu były robiony komplet wahaczy + końcówka drążka kier.
Pozostało mi kilka możliwości - w tym hamulce przednie - ich sprawność i stan stwierdzono na dobry, jednak jako jedyny element układu hamulcowego nie były wymieniane - spotkałem się z opinią, że drgania na dobrą sprawę mogą powodować nierówne tarcze - albo, z innej półki - amortyzatory.
Osobiście skłaniam się również za wspomnianymi alufelgami, lecz nie jestem pewien - nie zakładałem innych kompletów z innymi felgami, przerzucałem jedynie opony (zimówki na letnie) i problem był taki sam.

Drugim jest dziwne zachowanie auta po przekroczeniu pewnego pułapu jazdy szybkiej. Nie trzepie budą w stopniu zagrażającym jeździe, lecz przypomina to trochę jazdę maluchem powyżej stówy - wibracje są na tyle odczuwalne, by wywoływały obawy - także do tej prędkości staram się nie docierać. Właściwie to mam wrażenie, jakby się lekko dławił - czyli niby się rozpędza, jednak wibracje mają bardziej charakter nierównej pracy silnika.


I tu pojawia się pytanie - 320d do jakich wartości powinna "lecieć" bez problemów? Nie jestem zwolennikiem deptania pedału gazu w opór, jednak do wspomnianych 160km/h auto rozpędza się relatywnie szybko. :(


Fakty są takie - Nie ukrywam, że chciałbym choć spróbować wiedzieć, na czym stoję. Sprzęgło jest na dotarciu i choć ja potrafię nim jeździć bez problemu, to inne osoby już niekoniecznie - a jak wiemy, przy słabym sprzęgle dodatkowy wycisk dostaje właśnie dwumasa.

I o ile wymiana sprzęgła to formalność, gdyż mam to praktycznie umówione - to dwumasę, o ile istnieje możliwość, wolałbym sobie oszczędzić. Nie wyobrażam sobie wydać 2k tylko po to, by np. dowiedzieć się, że nie domaga turbina i trzeba robić własnie ją. Czy w ogóle może być taka możliwość?

BMW pali bez problemu, obroty nie drgają. EGR jak mówiłem, czyszczony.
I jeszcze jedno pytanie :
Dwumasa może być w ogóle sprawdzona na oko przy wymianie sprzęgła? Wiem teoretycznie, że powinno robić się cały zestaw, jednak martwi mnie kultura pracy i mam wrażenie, że to wina czegoś innego, niemniej ważnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Zenek Martyniuk przy 170
PostNapisane: 10 października 2017, 08:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Mechanik oceni czy dwumasa może zostać czy nadaje się do wymiany. Co z tymi dystansami? Zdejmij je, bo ten luz może powodować drgania.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot], Zakuss i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL