BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Falowanie obrotów przy niskiej temperaturze
PostNapisane: 9 października 2017, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Małopolska
Cześć,
jeśli na polu jest zimno (poniżej 10"C) to przy porannym rozruchu obroty falują przez ~10 sekund w zakresie 500-800 i trochę trzęsie silnikiem. Po chwili wszystko ustaje. Myślałem o odmie, ale wyciągałem bagnet i nie słychać zasysania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Falowanie obrotów przy niskiej temperaturze
PostNapisane: 10 października 2017, 06:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jaki silnik? Wyczyść silnik krokowy.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Falowanie obrotów przy niskiej temperaturze
PostNapisane: 10 października 2017, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Małopolska
Silnik M60B40.
Dzisiaj troszkę inaczej się zachowywał, ale nadal trochę nierówno chodził. Wrzucam filmik, gazu w ogóle nie dodawałem:
https://youtu.be/nHvez5GXLa0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Falowanie obrotów przy niskiej temperaturze
PostNapisane: 22 października 2017, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Małopolska
Dzisiejszą noc stał poza garażem i niestety jeszcze dłużej nie mógł złapać normalnych obrotów. Do tego podczas kręcenia kierownicą czuć było jakieś przeskakiwanie. Na początku myślałem, że po prostu przebiłem oponę. Po 1min. wszystko się uspokoiło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Falowanie obrotów przy niskiej temperaturze
PostNapisane: 22 października 2017, 16:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Odnośnie przeskakiwania - ja bym zaczął od prozaicznego sprawdzenia stanu paska osprzętu, napinacza, koła od wspomagania i tłumika drgań. U mnie pasek przeskakiwał od kręcenia kierownicą, bo miałem zjechane koło od pompy wspomagania (jest aluminiowe, więc ścieżki z czasem się wycierają + osadzają się tam resztki pasków co dodatkowo pogarsza sprawę), a na dodatek kawałek bocznej krawędzi był odłamany.

Obok tego z filmiku widzę, że tu nie chodzi o zwykłą nierówną pracę - ten silnik w ogóle nie wskakuje na wyższe obroty podczas rozruchu, a przecież przed ustabilizowaniem tam powinien być skok obrotów (nie wiem jak w tym silniku, ale obstawiam, że na totalnie zimnym na okolice 1 tys. obr.), a on ledwo wchodzi na około 500 obr. w trakcie rozruchu i ma problem z ich utrzymaniem. Jako, że po rozgrzaniu jest lepiej to ja bym obstawiał na problem z układem paliwowym, w tym niewykluczone, że powoli kończy Ci się pompa paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Falowanie obrotów przy niskiej temperaturze
PostNapisane: 23 października 2017, 18:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Małopolska
@senbon Bardzo Ci dziękuję za rzeczową odpowiedź.

Problem ze wspomaganiem występował tylko podczas tej nierównej pracy silnika (jak był na niskich obrotach). Myślę, że to może być też to, że pompa wspomagania nie miała odpowiedniej mocy przez to. Pasek wielorowkowy był wymieniony 2-3 tyg. temu. Wydaje się, że wszystko z nim jest ok.

Postaram się jeszcze nagrać coś jak będą problemy przy zapalaniu. Dlaczego obstawiasz problem z układem paliwowym? Przy rozruchu jest podawana większa ilość paliwa i pompa nie nadąża? Czy w takim wypadku przy gwałtownym dodawaniu gazu nie powinno być jakichś objawów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Falowanie obrotów przy niskiej temperaturze
PostNapisane: 25 października 2017, 17:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Małopolska
Dzisiaj znowu był problem z racji niskiej temperatury. Gazu w ogóle nie ruszałem:
https://www.youtube.com/watch?v=HZPNmxzEfco

Do tego po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon pojawił się dziwny dźwięk ze środkowej okolicy deski. Utrzymywał się cały dzień, nawet podczas 8h postoju:
https://www.youtube.com/watch?v=3mdwi_i6U-o


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Falowanie obrotów przy niskiej temperaturze
PostNapisane: 26 października 2017, 18:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
Może parownik puszcza gaz i dlatego masz problem z odpalaniem.
Podobne zalewanie mailem z powodu starych uszczelek pod kolektorem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Falowanie obrotów przy niskiej temperaturze
PostNapisane: 26 października 2017, 18:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
Może parownik puszcza gaz i dlatego masz problem z odpalaniem.
Podobne zalewanie mailem z powodu starych uszczelek pod kolektorem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Falowanie obrotów przy niskiej temperaturze
PostNapisane: 27 października 2017, 18:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Małopolska
Gdzieś jest nieszczelność, bo nabiłem gaz i za chwile już klimatyzacja nie chłodziła, ale to jest robota na przyszły rok. Tylko jaki wpływ ma to na odpalanie?

Byłem w serwisie jakiś czas temu i gdzieś troszkę cieknie olej w okolicach odmy/kolektora. Za wymianę kompletu odmy policzyli 350zł. (robocizna) więc na razie sobie odpuściłem. Mam LPG i nie wiem, czy uda się to jakoś prosto wymienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL