BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 16:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] Brak mocy w 320d po wymianie dwóch filtrów dpf
PostNapisane: 12 października 2017, 08:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: BMW 320D
Kod silnika: M47TU2D20
Witam Wszystkich
Dawno nic nie pisałem a mam ostatnio duży problem z dpf, a mianowicie.
Napiszę od początku historię żeby naświetlić problem. Auto E90 320d z 2005 r. 163KM. W swoich rękach posiadam od 2009 r. Auto nie sprawiało większych problemów poza typowymi usterkami. W 2012 r. zrobiłem chipa, przed hamownią wyszło 165 a po 203 KM. Problemu z mocą nie było aż do 2016 r. w którym to postanowiłem wyczyścić „chemicznie” dpf .
A dlatego zdecydowałem się na zajęciem się dpfem tj. „czyszczeniem chemicznym” ponieważ kilometry do wymiany dpf wskazywały na desce ok 4 tyś. bez zapalania kontrolki "dpf" na desce rozdzielczej wskazującej że filtr jest zapchany. Przebieg auta w tym momencie wskazywał ok 180 tyś. km. Po ok. roku czasu od magicznej chemii, która teoretycznie wyczyściła teoretycznie zapchany filtr pojawił się spory spadek mocy, auto nie było już tak zrywne jak wcześniej. Panowie od „chemicznych czyszczeń” powiedzieli że znowu trzeba filtr przeczyścić i powinno być ok i że przyczyna leży tylko i wyłącznie w drastycznym chipie na 203KM. Ja szedłem w zaparte, i żadnej mocy nie zmniejszałem. Po około 4 tygodniach od drugiej dawki chemii (maj 2017 r.) na filtrze dpf moc znowu znaczenie się obniżyła a co gorsze na końcówce wydechu pokazał się czarny nalot (rura do momentu drugiego czyszczenia była czyściutka w kolorze stali). Na desce i komputerze nie wyskoczył żaden błąd filtra.
Uznałem że mój filtr już się skończył, na wycinanie nie mam jeszcze odwagi więc zaryzykowałem nowy filtr od Kalińskiego przy moim przebiegu ok. 190 tyś. km. Filtr był oryginalny tzn. jego obudowa a do środka wstawiony były „nowy” wkład nie wiem czy szary czy czarny, chiński czy europejski z gwarancją 12 miesięczną.
Po wstawieniu nowego filtra dpf w dniu 06.09.2017 r. na drugi dzień po założenia na desce pierwszy raz w moim życiu auta pokazała się ikonka zapchanego filtra i moc również nie była taka jak powinna być, krótko mówiąc auto zamulało. Auto po sprawdzeniu w trzech kieleckich warsztatach dostało diagnozę od każdego z trzech panów że winien jest tylko i wyłącznie dpf. Komputer pokazywał błąd filtra. Po dwóch tygodniach złożyłem reklamację i przysłali mi „nowy”, tzn. z takim samym wkładem filtr dpf. Po założeniu przez 3 dni auto przyspieszało świetnie aż do dnia czwartego, kiedy to po odpaleniu znowu na dece się pokazał się błąd filtra dpf. Auto odstawiłem szybko do mechanika który stwierdził, że auto jest ok i prawdopodobnie znowu jest to wina filtra. W warsztacie sprawdzane były następujące rzeczy, które były w porządku a mianowicie:
- sprawdzono termostaty oraz przepustnicę,
- sprawdzono czujnik spalin na filtrze cząstek stałych oraz sondę lambda,
- sprawdzono i przeczyszczono zawór EGR.
Podczas wymiany oleju wymieniono wszystkie filtry, wymieniono także odmę.
Wtryski były sprawdzane dwukrotnie, również badane „na stole” i ich stan jest bardzo dobry. Turbina jest sucha nie ma luzów aczkolwiek rok temu była poddana regeneracji. Świece żarowe są w porządku, wymieniany był tylko sterownik.
Po założeniu pierwszego filtra od Kalińskiego komputer pokazywał takie paramenty:

Idle speed:
Highest measured value: 49,9 mbar
Maximum permissible value: 35 mbar

Engine speed 2000 rpm:
Highest measured value: 153,9 mbar
Maximum permissible value: 75 mbar

Po założeniu drugiego filtra (uznana reklamacja) od Kalińskiego komputer pokazywał takie paramenty:

Idle speed:
Highest measured value: 30,9 mbar
Maximum permissible value: 35 mbar

Engine speed 2000 rpm:
Highest measured value: 104,9 mbar
Maximum permissible value: 75 mbar

Po aktywacji przez warsztat wymuszonego wypalania również to nic nie dało.

24.09.2017 r. założony został filtr nr 3 i samochód jeździł sprawnie aż tydzień czasu, potem pojawiły się czynności j.w. tj. brak mocy, kontrolka filtra dpf na desce rozdzielczej.....

Proszę o pomoc ponieważ ręce mi już opadają. W niecałe dwa miesiące czasu założyłem w aucie 3 filtry dpf i mocy „ni ma” . Mechanicy twierdzą, że auto jest ok a jednak coś nawala albo jednak owe filtry dpf albo jakaś przeoczona usterka. Nadmieniam, że nie chcę tu wcale winić firmy Kaliński, ale producenta/dostawcę owych wkładów dpf.
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 30 listopada 2017, 12:36 przez ozzy77, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Brak mocy w 320d po wymianie dwóch filtrów dpf
PostNapisane: 14 października 2017, 20:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Może do 3x sztuka? :zdziwko: widać po wartościach ciśnień, że jest lepiej, ale dalej słabo, dlatego wywala błąd. Rozumiem, że procedura wypalania uruchamia się i kończy po kilkunastu minutach? Mimo to wartości dalej są ponad normę? Obecnie jakie błędy są w dde? Konkretnie kody i opisy a najlepiej zrzuty z inpa.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Brak mocy w 320d po wymianie dwóch filtrów dpf
PostNapisane: 18 października 2017, 07:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: BMW 320D
Kod silnika: M47TU2D20
Witam,
Błędy z Ista+ pokazało następujące:
- 480A / 245700 (from F01) DDE: Diesel particle filter – filter is heavily contaminated (exhaust backpressure is too high)
- 481A / 245800 (from F01) DDE: Diesel particle filter – filter is heavily contaminated (exhaust backpressure is above maximum)

Po wczorajszym badaniu komputer pokazał 16 g sadzy w dpf a do uruchomienia procesu wypalania potrzebuje min. 23g. Z drugiej strony komputer próbował przeprowadzać wypalania pasywne i nic z tego....
A może ktoś słyszał o adaptacji czujnika różnicy ciśnień przy dpf?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Brak mocy w 320d po wymianie dwóch filtrów dpf
PostNapisane: 18 października 2017, 14:28 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
Hi,
jaka jest przyczyna to ja nie wiem ale opowiem o swoim doswiadczeniu
Kupilem E60 juz n lat temu z zapchanym DPF tuz przed sprzedaza i naprawionym przez jakas firme jeszcze przez poprzedniego wlasciciela (faktura za drobne 1500zyla za to byla).. widac bylo slady wycinania i wspawywania "plastra z DPF"- generalnie kilkadziesiat tys na nim zrobilem zanim zostal wyciety i lezy dzis w dobry stanie w worku gdzies
Obrazek
(to bylo "dobre doswiadczenie")

Zanim go rozcialem chcialem kupic "zamiennik DPF", wyciac z niego DPF i miec sam kat a swoj ori DPF trzymac w calosci niepociety bo byl dobry
Kupilem od kogos zamiennik (niby nietrafiony zakup - widac ze byl nowy albo wyczyszczony do zera).. DPF z niego zostal wyciety i po porownaniu katalizatora oryginalnego i tego w nim... razem z LukBMW (bo u niego operacje robilem) stwierdzilismy, ze to badziew (ten kat to 3 klasy nizej niz oru BMW) i nic z tego nie bedzie (wtedy wycialem z mojego DPF ori wlasnie plaster z DPF i zostawilem kat)

Moje doswiadczenia mi mowia, ze zamiennik DPF (przynajmniej jezeli chodzi o kat) mozna wyrzucic na smietnik i jezeli trafiles na taki sam produkt jakosciowo jak ja... mozesz tak i 20cia DPFow im odsylac

Aby bylo tyle mocy, wtrysk musi byc "na bogato" i jazda z butem skraca zycie DPF (a be zniego byloby troche czarno za autem).. musisz sie nauczyc mniej korzystac z buta albo wyciac DPF albo pozbyc sie czipa (czy go mocno oslabic)
Oczywiscie polecam poszukanie dobrego DPF oryginalnego

Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
tak ze 25 lat temu pojawialy sie polskie zamienniki tlumikow do aut zachodnich typu "forg escort/opel kadett" w PL i pamietam, ze wtedy te zamienniki to byla tragedia - ciezkie, koslawe, zle spasowane, glosnie a po max roku byly juz dziurawe. Dzis kupujesz zamiennik i jest jak ori
Ja mysle, ze jezeli chodzi o zamienniki DPF dzis mamy sytuacje jak z tlumikami 25 lat temu

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL