Hi,
jaka jest przyczyna to ja nie wiem ale opowiem o swoim doswiadczeniu
Kupilem E60 juz n lat temu z zapchanym DPF tuz przed sprzedaza i naprawionym przez jakas firme jeszcze przez poprzedniego wlasciciela (faktura za drobne 1500zyla za to byla).. widac bylo slady wycinania i wspawywania "plastra z DPF"- generalnie kilkadziesiat tys na nim zrobilem zanim zostal wyciety i lezy dzis w dobry stanie w worku gdzies
(to bylo "dobre doswiadczenie")
Zanim go rozcialem chcialem kupic "zamiennik DPF", wyciac z niego DPF i miec sam kat a swoj ori DPF trzymac w calosci niepociety bo byl dobry
Kupilem od kogos zamiennik (niby nietrafiony zakup - widac ze byl nowy albo wyczyszczony do zera).. DPF z niego zostal wyciety i po porownaniu katalizatora oryginalnego i tego w nim... razem z LukBMW (bo u niego operacje robilem) stwierdzilismy, ze to badziew (ten kat to 3 klasy nizej niz oru BMW) i nic z tego nie bedzie (wtedy wycialem z mojego DPF ori wlasnie plaster z DPF i zostawilem kat)
Moje doswiadczenia mi mowia, ze zamiennik DPF (przynajmniej jezeli chodzi o kat) mozna wyrzucic na smietnik i jezeli trafiles na taki sam produkt jakosciowo jak ja... mozesz tak i 20cia DPFow im odsylac
Aby bylo tyle mocy, wtrysk musi byc "na bogato" i jazda z butem skraca zycie DPF (a be zniego byloby troche czarno za autem).. musisz sie nauczyc mniej korzystac z buta albo wyciac DPF albo pozbyc sie czipa (czy go mocno oslabic)
Oczywiscie polecam poszukanie dobrego DPF oryginalnego
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
tak ze 25 lat temu pojawialy sie polskie zamienniki tlumikow do aut zachodnich typu "forg escort/opel kadett" w PL i pamietam, ze wtedy te zamienniki to byla tragedia - ciezkie, koslawe, zle spasowane, glosnie a po max roku byly juz dziurawe. Dzis kupujesz zamiennik i jest jak ori
Ja mysle, ze jezeli chodzi o zamienniki DPF dzis mamy sytuacje jak z tlumikami 25 lat temu