BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 07:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] N46B18A czasem szarpie i dymi na niebiesko
PostNapisane: 14 października 2017, 18:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 186
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e34(była) e38 e46
Kod silnika: M21 M52 N46
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1895363
Koledzy mam problem, kupiłem 2 dni temu poliftowe e46 z 2004 roku z przebiegiem 260 tys (z książką) i silnikiem 1.8 116KM (N46). Przy jeździe testowej zrobiłem raptem 2 km, silnik ledwo się zagrzał i nie zauważyłem nic niepokojącego.
Okazało się, że silnik dopóki się nie rozgrzeje pracuje ok. Później przy trochę gwałtowniejszym dodaniu gazu, pomiędzy 1 - 2 tys obrótów szarpie i jakby mulił się. powyżej 2 tys obrotów idzie normalnie, zdarza się to na 1, 2 i 3 biegu ale nie za każdym razem.
Dodatkowo zauważyłem, że jak samochód dłużej popracuje na wolnych obrotach to przy dodaniu gazu albo przy ruszeniu, oprócz tego że się zadławi to jeszcze zadymi na niebiesko....
Dalej podczas jazdy nie dymi ale najgorzej jak pracuje na wolnych obrotach na postoju - przy przygazówkach, nawet małych puszcza niebieskie dymy.
Podpiełem INPE i zakodowane były dwa błędy:
29f4 catalytic converter conversion
2ca2 heating lambda sensor on front cat (shearing stress)

Pomóżcie, poza tym samochód jest bardzo zdrowy, buda bezwypadkowa dlatego nie chiałbym z niego odrazu rezygnować.
Coś przychodzi do głowy? Czy sonda lambda może mieć związek z niebieskim dymieniem? Bo z szarpaniem pewnie może..

Na forach nie znalazłem odpowiedzi..
Ewentualnie może macie kogoś w okolicach Dąbrowy Górniczej lub Katowic kto ogarnia takie tematy?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N46B18A czasem szarpie i dymi na niebiesko
PostNapisane: 14 października 2017, 19:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Do wymiany klasycznie uszczelniacze zaworowe.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N46B18A czasem szarpie i dymi na niebiesko
PostNapisane: 15 października 2017, 09:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 186
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e34(była) e38 e46
Kod silnika: M21 M52 N46
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1895363
Czy błędy i szarpanie/mulenie są wynikiem spalania oleju czy sonda też do wymiany? Wydaje mi się że to dwa różne tematy ale wolę się upewnić.
Czy polecicie kogoś w okolicy Dąbrowy czy Katowic?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N46B18A czasem szarpie i dymi na niebiesko
PostNapisane: 15 października 2017, 17:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Przy tym błędzie to sonda raczej nie działa (można sprawdzić ich pracę w inpa), więc nie ożyje po zrobieniu uszczelniaczy, katalizator może mieć już duży związek z muleniem/szarpaniem, ale nie ruszałbym go przed zrobieniem uszczelniaczy i wymianą sondy (jeżeli potwierdzisz to podczas pracy silnika).

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N46B18A czasem szarpie i dymi na niebiesko
PostNapisane: 30 stycznia 2018, 19:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 186
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e34(była) e38 e46
Kod silnika: M21 M52 N46
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1895363
Witam wszystkich. Uszczelniacze zostały naprawione i dymienie ustało całkowicie.
Przy okazji okazało się, że w pewnym zakresie obrotów czuć było drgania na wale napędowym. Po demontarzu okazało się, ze jest w kiepskim stanie i poleciał na śmietnik. Wymieniłem też wszystkie tuleje przy tylnym moście, paski i płyny eksploatacyjne, uszczelniłem układ chłodzenia z wymianą pompy...

Dźwięk silnika sugerował usterkę Vanosa (lekki klekot). Wymieniony został Vanos wydechowy i silnik pracuje prawidłowo. Miałem nadzieję, że to Vanos powoduje dławienie się silnika ponieważ ta usterka występuje tylko po rozgrzaniu silnika jednak to nie to.

Postanowiłem wymienić sondę lambda ale sprzedawca w sklepie stwierdził, że są trzy (za kolektorem, przed i za katem). Czytałem, że ta za katalizatorem nie przekłada się na pracę silnika.
Dziś podpiąłem INPA z nadzieją, że sprawdzę która sonda niedomaga. Kodowane są cały czas błędy 2ca2 heating lambda sensor on front cat (shearing stress). Błąd katalizatora na razie nie występuje.

Niżej wrzucam nagranie z diagnostyki. Zastanawia mnie dlaczego przy dodaniu gazu parametr AirMas leci do końca z wykrzyknikiem. Parametry wszystkich cylindrów dla engine roughness po dodaniu gazu wynoszą zero, natomiast wszystkie parametry dla sond lambda są stałe....

Czy to znaczy, że żadna z sond nie działa?


_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N46B18A czasem szarpie i dymi na niebiesko
PostNapisane: 24 lutego 2018, 08:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 186
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: e34(była) e38 e46
Kod silnika: M21 M52 N46
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 3#p1895363
Gdyby ktoś kiedyś potrzebował informacji. Nie działała sonda szerokopasmowa przed katalizatorem. Założona nowa Bosch jednak to nie ona była przyczyną szarpania na ciepłym silniku. Okazało się, że po zmianie sondy kodowały się błędy zapłonu na 3 cylindrze. Po zamianie cewki między cylindrami 2 i 3 diagnoza się potwierdziła. Uszkodzona była cewka. Dodatkowo założone nowe świece.
Po trudach udało się wszystko ogarnąć i autko chodzi tak jak powinno.
Dzięki za pomoc, pozdrawiam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL