BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 10:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 9 listopada 2017, 22:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
pospiesz napisał(a):
W mojej e46 325i coupe przedlift (automat) mam problem z tempomatem. Moduł reaguje na włącz/wyłącz jedynie świeżo po włączeniu silnika, lecz w momencie wciśnięcia pedału hamulca samodzielnie się deaktywuje, po czym ponowna aktywacja jest niemożliwa, aż do momentu wtórnego włączenia silnika. Oczywiście podczas jazdy tempomat nie reaguje w ogóle.

Przeszukałem już troszkę jakieś fora i ludzie najczęściej wymieniają przepływomierz/czujnik położenia pedału sprzędła/hamulca. Niestety pomimo wcześniejszego reaserchu nie udało mi się znaleźć jakiś jednoznacznych porad co i jak.


Kolego miedzy innymi i ja opisywałem problem z tempomatem i awaria przepływki.

Miałem dokładnie takie same objawy jak ty.
Odczyt z przepławki 0 , po wymianie na używaną tempomat od razu ożył.

Kilka miesięcy później tempomat znowu odmówił posłuszeństwa , tym razem był to pedał gazu który miał mikro przerwy w sygnale.
Po wymianie pedału znowu tempomat działa.


Bardzo często pada wtyczka przepławki , musisz ja sprawdzić.
Sprawdź napięcie bez podłączonej przykrywki, może ona robić zwarcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 9 listopada 2017, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Moje BMW: E46 325i Coupe
Kod silnika: m54b25
Niemiecka technologia a takie widzicie przygody!
Wydaje mi się, że w moim przypadku jednak winę ponosi przepływomierz, ponieważ na INPA'ie wyskakuje błąd tegoż ustrojstwa.
Napięcie na 3-pinowej wtyczce zawsze mierzyłem na odłączonej od przepływomierza (Włączony zapłon). Sugerujesz, że problem może leżeć w samej wtyczce, tak? Czy jest szansa jakoś to sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 10 listopada 2017, 08:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Skoro przepływka nie ma zasilania, to jak ma działać prawidłowo. Od takiej podstawowej rzeczy jak zasilanie należy zacząć.
Jeśli odzyskamy 12V na przepływomierzu to wtedy można rozpatrywać coś dalej



Na początek odłącz wtyczkę z grzałki termostatu i sprawdź czy nie wróci 12V na czerwono-białym przewodzie.

Na tym samym bezpieczniku podłączone są też czujniki wału i czujniki wałków

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 10 listopada 2017, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Moje BMW: E46 325i Coupe
Kod silnika: m54b25
Odłączyłem grzałkę termostatu, następnie sprawdziłem wtyczkę termostatu - nic, nadal 0.
Napięcie na wtyczce termostatu jest, koło 12V.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 12 listopada 2017, 17:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jeśli we wtyczce z grzałki termostatu jest 12V(najlepiej potwierdzić dodatkowo żarówką) to wskazywałoby na uszkodzenie wiązki do przepływomierza

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 12 listopada 2017, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Moje BMW: E46 325i Coupe
Kod silnika: m54b25
Czyli jeśli dobrze rozumiem, napięcie wychodzi z komputera ale gdzieś jest uszkodzona wiązka i tam jest przerwa w dostawie. Czy mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie mam szukać miejsca wejścia kabla odpowiedzialnego za napięcie dochodzące do przepływomierza? Jak mam zlokalizować który to jest kabel (biało-czerwny)? Jest ich kilka w skrzynce ECU.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 13 listopada 2017, 00:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Szukaj filmiku gostka z YT "Garażowe hobby", on pokazuje o cho chodzi z wiązką przepływki.
O ile mi wiadomo to leci ona prosto do skrzynki ECU.

Ale moim zdanie najpierw wtyczka przepływki , ona jest felerna i się piny rozginają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 13 listopada 2017, 11:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
dziabi3 napisał(a):
Ale moim zdanie najpierw wtyczka przepływki , ona jest felerna i się piny rozginają.

Przy luźnym pinie, przykładając przewód z miernika do styku, multimetr powinien pokazać napięcie.



pospiesz napisał(a):
Czyli jeśli dobrze rozumiem, napięcie wychodzi z komputera ale gdzieś jest uszkodzona wiązka i tam jest przerwa w dostawie. Czy mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie mam szukać miejsca wejścia kabla odpowiedzialnego za napięcie dochodzące do przepływomierza? Jak mam zlokalizować który to jest kabel (biało-czerwny)? Jest ich kilka w skrzynce ECU.

Weź kawałek przewodu i zewrzyj ze sobą czerwono-biały z grzałki termostatu z czerwono-białym przy wtyku przepływomierza.
Zmierz czy wtedy pojawi się 12V wzgledem masy.
Jeśli tak, to podłącz przepływkę skasuj błędy, odpal i sprawdź czy błąd wraca

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 15 listopada 2017, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Moje BMW: E46 325i Coupe
Kod silnika: m54b25
pospiesz napisał(a):
Czyli jeśli dobrze rozumiem, napięcie wychodzi z komputera ale gdzieś jest uszkodzona wiązka i tam jest przerwa w dostawie. Czy mógłbyś mi podpowiedzieć gdzie mam szukać miejsca wejścia kabla odpowiedzialnego za napięcie dochodzące do przepływomierza? Jak mam zlokalizować który to jest kabel (biało-czerwny)? Jest ich kilka w skrzynce ECU.
Weź kawałek przewodu i zewrzyj ze sobą czerwono-biały z grzałki termostatu z czerwono-białym przy wtyku przepływomierza.
Zmierz czy wtedy pojawi się 12V wzgledem masy.
Jeśli tak, to podłącz przepływkę skasuj błędy, odpal i sprawdź czy błąd wraca


No więc przepływka została podłączona "na krótko". Pociągnąłem zasilanie z klemy + przy podszybiu.
Przepływomierz odżył! Auto zapaliło bez problemu, jednak obroty silnika niepokojąco spadały i rosły, lekko się dusił.
Muszę tylko nadmienić, iż nie wykasowałem błędu z ECU ponieważ z jakiś niewiadomych przyczyn nie działa mi gniazdo OBD2! Podłączałem PC, błąd komunikacji PC-ECU. Zainstalowałem więc INPĘ na drugim laptomie, ten sam kłopot!
Wywnioskowałem, że interfejs szlag trafił, więc załatwiłem od znajomego kolejny, który pokazał ten sam błąd! Dodatkowo użyłem nawet bluethootha do OBD2, który również nie zadziałał.
Podsumowując: 2x laptop, 3x interfejs nie pomogły w diagnostyce. Dodam tylko, że wiem jak to skonfigurować i używać - przed całą sytuacją już z tego korzystałem.
Jedynym plusem tego wszystkiego jest fakt, iż gdy podłączyłem przepływkę, najprawdopodobniej tempomat zaczął działać, ponieważ reagował zupełnie normalnie, nie gasł przy kontakcie z pedałem gazu, jak to miało miejsce przedtem. W 100% nie wiem, ponieważ nie przejechałem się autem, lecz na 99% będzie okej.

To wielce prawdopodobne, że jak skasuję błędy to przepływomierz zacznie normalnie chodzić, racja?

Czy macie pomysł dlaczego OBD2 przestało mi działać? (Bezpiecznik, może coś odłączyłem w momencie grzebania w skrzynce ECU - chodź raczej wszystko tam jest ok)

Dzisiaj w celu pełnej weryfikacji całego interfejsu jadę do znajomego przelecieć jego e46 Inpą, jeśli się uda, to mam pewność, że z moją bawarką jest coś nie halo, a sprzęt zewnętrzny jest git.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 16 listopada 2017, 13:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Moje BMW: E46 325i Coupe
Kod silnika: m54b25
Tak jak myślałem, interfejs u kumpla zadziałał idealnie. Czyli muszę kombinować co i jak zagrzebałem z OBD2.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 16 listopada 2017, 17:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Sprawdź bezpieczniki, zajrzyj do rozpiski, który odpowiada za obd II.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 16 listopada 2017, 19:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Moje BMW: E46 325i Coupe
Kod silnika: m54b25
Bezpieczniki całe i zdrowe ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 22 listopada 2017, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Moje BMW: E46 325i Coupe
Kod silnika: m54b25
Jakieś pomysły Panowie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 23 listopada 2017, 09:58 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Napięcia w złączu sprawdzałeś?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 26 listopada 2017, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Moje BMW: E46 325i Coupe
Kod silnika: m54b25
Sprawdzone. Więc napięcie w gnieździe jest, znacz się w wybranych pinach. Nie wiem czy to normalne, ale niektóre piny nie mają go w ogóle, jedno ma koło 2.5V, inne zaś koło 5V a 2 lub 3 mają po 12V.

Wybaczcie taką zwłokę, lecz ostatnio nie miałem głowy do auta, za dużo się działo do o koła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 27 listopada 2017, 11:44 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Względem masy co masz na jakich pinach?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 30 listopada 2017, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Moje BMW: E46 325i Coupe
Kod silnika: m54b25
cursor napisał(a):
Względem masy co masz na jakich pinach?


Pozwoliłem sobie zrobić schemat gniazda OBD2 z wpisanym odpowiednio napięciem V na poszczególnych pinach.

Obrazek

Czy tak to powinno wyglądać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 30 listopada 2017, 22:09 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
W interfejsie masz możliwość rozłączenia 8. pinu?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 30 listopada 2017, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 26
Moje BMW: E46 325i Coupe
Kod silnika: m54b25
Masz na myśli, czy na kablu/wtyczce mam przełącznik, zgadza się? Niestety brak, obudowa jest jednolita.
Dziwi mnie jednak, że naglę muszę coś rozłączać - Przecież korzystałem już wcześniej i było okej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Tempomat odmawia współpracy!
PostNapisane: 1 grudnia 2017, 09:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
W normalnym przypadku nie musisz. W tym przypadku chodzi o sprawdzenie, czy jedna z linii nie blokuje komunikacji

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL