BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 15:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 30 października 2017, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Cześć wszystkim,

nie zdążyłem się stęsknić.
W tym bądź przyszłym tygodniu czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą (oby nie pęknięta głowica).
Dokonałem pomiaru testerem do chłodnic (płyn reakcyjny zmienił zabarwienie z niebieskiego na zielony - sprawa jasna).
Powodem usterki było przegrzanie motoru - problem z układem chłodzącym.
Od pewnego czasu siedzę i zaczytuję się wśród postów na ten temat, ale momentami widzę naprawdę duża rozbieżność informacji.
W związku z tym mam kilka pytań:
-Jaka marka uszczelek ? Macie jakieś ulubione/sprawdzone ? Póki co ustaliłem, że Victor Reinz jest ok, a wystrzegać się Goetze. W cenach przepaść, więc jestem skory to łyknąć.
-Poza uszczelką pod głowicę będę potrzebował również innych uszczelek (tj. kolektor, pokrywę zaworów, trzonów zaworowych) coś jeszcze? Jeżeli powodem wydmuchania uszczelki była temperatura, zakładam, że reszta też mogła zostać uszkodzona/osłabiona.
-Nowe szpile do głowicy dać również ?
-Zauważyłem różne wartości grubości uszczelek pod głowicę - zakładam - że różnica bierz się z planowania, tak ? Podczas obróbki głowicy, gubimy nieco na wysokości głowicy więc, grubsza uszczelka wchodzi w grę w momencie kiedy jest większy ubytek na samej głowicy tak? Nie wiem czy wcześniej taki zabieg był wykonywany. Jeżeli tak - czy jestem w stanie precyzyjnie wymierzyć jaką grubość uszczelki będę potrzebował ? Jakieś znamienia/wcięcia na głowicy które mówią o wartości ubytku ?
Dodam że, głowica oczywiście idzie do planowania, będę również sprawdzał jej szczelność.
Przy okazji na coś zwrócić uwagę? zweryfikować? jakieś bolączki wrodzone?

PS. Przy okazji zauważyłem wyciek w okolicy wtrysków - wstępnie jeden ze "speców" zdiagnozował problem z listwą wtryskiwaczy - częsta przypadłość? Planuje tak czy owak wymienić pierścienie/oringi pod wtryskiwaczami, listwę też zweryfikuje. Nieszczelność jest od niedawna, pod maskę zerkam często i jest bardzo obfita - ropa stoi na całej listwie wzdłuż wtryskiwaczy.
Może po porostu zebrać cała ropę strzykawką, wytrzeć do sucha, dodać gazu i obserwować gdzie leci ?
Z drugiej strony jak sobie pomyśle o tym jak zacznie walić na biało przy dodaniu gazu to aż strach robić to na parkingu hehe, sąsiedzi mnie zap*****ą. :)

Pozdrowienia!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 30 października 2017, 20:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Co do uszczelki to VR będzie ok. Szpile oczywiście nówki, bo jak mniemam auto ma już grubo ponad 100 tys. km, a więc stare swoje już przepracowały i jeżeli po takim długim okresie wykręcisz je to przy ponownym montażu jest już szansa, że któraś po prostu zrobi pyk :) Tak jak sam wspomniałeś - inne uszczelki też wypada zrobić, przy okazji niech zrobią Ci też czyszczenie przepustnicy i wymienią jej uszczelkę skoro i tak graty będą wyjęte - jeżeli nigdy tego tematu nie dotykano to pewnie przepustnica jest zasyfiona i po oczyszczeniu i wrzuceniu nowej uszczelki powinien stabilniej pracować na niskich obrotach. Oczywiście także śruby pokrywy zaworów, bo te to nawet po montażu z prawidłowym momentem potrafią się ludziom wyłamywać, a więc totalnie odradzałbym próbę zaoszczędzenia, zwłaszcza jakby miała walnąć Ci jakaś od strony skrzyni biegów - weź to wtedy wykręcaj z bloku :) Co do uszczelki to nie planowanie głowicy warunkuje jej grubość. Ile byś nie splanował to spec od planowania musi ewentualnie dopasować zawory i gniazda żeby się nie spotykały z tłokami, a ten kto instaluje wszystko do kupy bada to ile tłoki występują ponad linię bloku w najwyższych punktach. Największy wynik daje odpowiedź na to jaką uszczelkę trzeba założyć.

Co do bolączek to po przegrzaniu polecam po prostu zobaczyć gładzie cylindrów i pierścienie, bo jeżeli teraz porządnie uszczelnisz sobie samą górę to żeby nie było, że ujawni Ci się przedmuch na pierścieniach od zużytych pierścieni i/lub uszkodzonych gładzi cylindrów i parę tysięcy zł teraz na górę, a silnik i tak będzie trzeba wywalić na szrot albo (jeżeli tylko pierścienie są kiepskie) znowu go rozbierać (tym razem od dołu) i ponownie wydać parę tysięcy złotych na nowe pierścienie, a wtedy to i nowe panewki. Uprzedzam, bo czytałem kiedyś wątek, gdzie gość (akurat tam w benzyniaku) zaczął od uszczelki i planował zamknąć się w okolicach 6-8 tys. zł, ale doszedł właśnie dół, a że go dobrze urobili na prowizoryczne naprawy tłoków i korbowodów i jakieś inne pierdoły to facet zostawił w warsztacie prawie 20 tys. zł. Nie chcę straszyć, ale po prostu polecam po demontażu głowicy dobrze przeanalizować stan silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 31 października 2017, 13:20 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 677
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: Silnik M57N
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=105058
Ta uszczelka w m57n? Czy innym jakimś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 1 listopada 2017, 00:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Zgadza sie m57n.
Senbon dzieki za dobry elaborat, zwlaszcz na temat :)
Zgododnie z zaleceniami sprawdze wszelalkie nierownosci (zamowilem juz komplet uszczelel)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 2 listopada 2017, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Panowie jakies dodatkowe info?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 11 grudnia 2017, 10:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Dla potomnych - uszczelką pod głowicą wymieniona, furmanka śmiga.
Przy okazji wymieniłem jeden i drugi termostat(prawie się rozleciały w rękach) oraz przeczyściłem zawór EGR.
Dostała również nowe świece, filtry, komplet uszczelek, szpilek.
Turbina powoli zaczyna puszczać - w przyszłym roku będę dawał do regeneracji, podobnie jak jeden ze wtrysków (górna granica tolerancji) - ale bez paniki.
Pracuje bardzo ładnie poza ogrzewaniem - ale żeby nie było krzyku utworze nowy post ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 11 grudnia 2017, 11:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
tymoniasty napisał(a):
podobnie jak jeden ze wtrysków (górna granica tolerancji) - ale bez paniki.

O jakiej tolerancji mówisz? Sprawdzane na maszynie? Bo jak górna granica korekcji w inpa lub ista to jest już dramat :przestraszony:

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 10:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Byly u speca na stole pomiarowym. Z czasem i to chyba w najblizszy weekend bede musial zglebic temat inpa - wczoraj wieczorem znowu zaczal kopcic na bialo i to grubo. Rece mi opadly, nie mam juz pomyslu. Co ciekawe z czasem ustalo i jest ok. Zastanawiam sie nad turbem, wiem ze puszcza troche olej...
Glowica ma szczelnosc, splanowana. Uszczelka nowa i ch**.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 10:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57X
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152614
A chłodnicę egr sprawdzałeś ? Często pękają :suchy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
maciej1203 napisał(a):
A chłodnicę egr sprawdzałeś ? Często pękają :suchy:

Te male brazowe prostokatne ustrojstwo graniczace z wisko z przodu? Tam wchodzi termostst egr - o tym mowa?
Sadzisz ze moze byc odpowiedzialne za dymienie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 10:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57X
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152614
Dokładnie o to jak pęknie płyn idzie w układ wydechowy i dymi na biało do puki się nie wypali. Miałem to samo i po prostu to wywaliłem ;) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
maciej1203 napisał(a):
Dokładnie o to jak pęknie płyn idzie w układ wydechowy i dymi na biało do puki się nie wypali. Miałem to samo i po prostu to wywaliłem ;) .

W miedzyczasie zweryfikowalem kwestie usuwania egr'a.
Jest to jakies rowiazanie.
Z drugiej strony teoretycznie jezeli bylaby peknieta dymienie byloby ciagle - u mnie pojawia sie z nienacka, wali na bialo i to naprawde grubo(we wstecznym lusterku mleko) potem stopniowo odpuszcza(zakladam ze az do momentu kiedy nie wypali sie w ukladzie wydechowym i nastaje cisza...butuje ją i nic. Podejzdzam pod blok i znowu zaczyna napi******. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 11:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57X
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152614
Nie dymi cały czas , najgorzej jest jak postoi i się odpali to dopiero po jakimś czasie dymi jak się zaczyna wypalać. Najlepiej sprawdzić to rano przed pierwszym odpaleniem , po prostu jest mokry kolektor wydechowy. Tak było u mnie , nie znaczy że u Ciebie tak jest ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 11:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
maciej1203 napisał(a):
Nie dymi cały czas , najgorzej jest jak postoi i się odpali to dopiero po jakimś czasie dymi jak się zaczyna wypalać. Najlepiej sprawdzić to rano przed pierwszym odpaleniem , po prostu jest mokry kolektor wydechowy. Tak było u mnie , nie znaczy że u Ciebie tak jest ;)

To co mówisz ma sens - w międzyczasie przeczytałem sobie https://autokult.pl/25219,chlodnica-ukl ... j-wiedziec - co potwierdza temat.
Teraz muszę dobrze pogłówkować jak ją sprawdzić - czy dobra czy niedobra. Nówka sztuka 1,5k.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 11:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57X
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152614
tymoniasty napisał(a):
Teraz muszę dobrze pogłówkować jak ją sprawdzić - czy dobra czy niedobra. Nówka sztuka 1,5k

lepiej usunąć ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 11:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
maciej1203 napisał(a):
tymoniasty napisał(a):
Teraz muszę dobrze pogłówkować jak ją sprawdzić - czy dobra czy niedobra. Nówka sztuka 1,5k

lepiej usunąć ;)

Dzięki Panowie za info.
Z tym usuwaniem EGR to ze skrajności w skrajność - jak w polityce.
Jedni na drugi żółcią. :mur:
Zbadam temat jak wrażenie w przypadku mojej jednostki.
Dla potomnych dam znać jak temat się potoczy.
W międzyczasie dodatkowe sugestie/uwagi mile widziane :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 12 grudnia 2017, 13:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
maciej1203 napisał(a):
tymoniasty napisał(a):
Teraz muszę dobrze pogłówkować jak ją sprawdzić - czy dobra czy niedobra. Nówka sztuka 1,5k

lepiej usunąć ;)

Ok - jestem po konsultacji. Wywalamy EGR i zaślepiamy.
Teraz pytanie czy zamawiać zestaw np. z ebaya do zaślepienia? Czy w dobrze wyposażonym warsztacie jestem to w stanie zrobić samodzielnie i sensownie. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 13 grudnia 2017, 07:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy jesteś w stanie to zrobić tak żeby było szczelne ;)

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 13 grudnia 2017, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
maniek21112 napisał(a):
Sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy jesteś w stanie to zrobić tak żeby było szczelne ;)

Słuszna podpowiedź hehe.
Zdecydowałem, że mimo wszystko porwę się na gotowy zestaw - na tutorialach wygladaja sensowanie.
Jakieś sugestie co do zaślepienia EGR ? Widzę dużo przeróżnych metod od fizycznych po czysto programowe i mnóstwo teorii. :suchy:
Na coś szczególnie zwrócić uwagę? Nie znalazłem czegoś ścisłego pod kątem M57N, ale sprawa wydaje się dość prosta.
Zaślepiam kolektor wydechowy, górę chłodniczki, przewód rurowy zwalam, EGR wykrecam(wstawiam zamiennik) zaślepiam przewód podciśnieniowy i to wszystko ? :szok:


Ostatnio edytowano 13 grudnia 2017, 14:06 przez tymoniasty, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] Wymiana uszczelki pod głowicą.
PostNapisane: 13 grudnia 2017, 14:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
EGR ogranicz programowo - to najrozsądniejszy sposób

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 81 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL