BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 09:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83 3.0d] Odłączanie wtrysków, wykluczenie pompy vaccum
PostNapisane: 10 listopada 2017, 06:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Hej,

Stuka coś niemiłosiernie w silniku M57N2. Jeżdżę już tak od dość dawna ale w końcu chce z tym zrobić porządek.
Poza stukami, motor pracuje idealnie. Kompresja na poziomie 29 BAR/cylinder, korekcje wtrysków OK, bez pasków też stuka.
Jedynie co, to wywalało mi ropę przez przelewy. Wczoraj wymieniałem oringi.
Byłem już też u jednego z okolicznych speców i stwierdził po "odsłuchu" że to może być przytarty jeden z tłoków :(
O maszynę dbam jak tylko potrafię, olej co 10 tyś, filtry, nie katuje na zimnym (w ogóle nie katuje bo już z tego wyrosłem:)).

Stuki nasilają się po dłuższej jeżdzie. Czasem ucichną na chwilę ale znowu wracają po kilknastu sekundach. Podobno jak jest tłok zatarty to też nie stuka cały czas tylko czasem się wycisza....

Chciałbym odłączać po kolei wtryskiwacze i sprawdzić czy przestanie stukać. Macie jakieś patenty jak to zrobić bez demontażu kolektora?Może któreś z oprogramowań ma taką funkcję (ista, inpa posiadam ale tam brak).
EDIT: OK, widzę na diagramie, że wtryski łączone są po 3 i wpięte na dwóch osobnych kostkach bezpośrednio do DDE. Czy jeśli wypnę jedną z nich, motor w ogóle odpali na 3 cylindrach?

Druga sprawa to pompa vaccum. Wyciągałem ją już, rozkręcałem i czyściłem. Wydaje się OK. Hamuje dobrze. Wyrzuca do węża z podciśnieniem trochę oleju, ale nie widziałem, żeby było w środku jakieś uszczelnienie. Chciałbym uruchomić motor beż niej, ale co zrobić (czym zaślepić) otwór po niej lub dziurkę od smarowania żeby nie mieć całego przodu w oleju?

Dodam, że stuki najlepiej słuchać na wysokości prawej nerki grilla.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83 3.0d] Odłączanie wtrysków, wykluczenie pompy vaccum
PostNapisane: 10 listopada 2017, 23:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
a może to łańcuch rozrządu ? Było sporo takich przypadków w tym ja miałem podobny w e46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83 3.0d] Odłączanie wtrysków, wykluczenie pompy vaccum
PostNapisane: 11 listopada 2017, 18:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Nie łańcuch wykluczam bo to inny dźwięk - łańcuch chrobocze przy gaszeniu. U mnie nie. Poza tym wymienialem kompletny rozrząd w połowie 2015 roku

Najbardziej mi się nie podoba ta pompa vac. Muszę wymyśleć po niedzieli jak zaślepic dziurę po niej (pewnie butelka) i uruchomić silnik bez niej.

Jeśli nadal będzie nawalac to oddaj to temu magikowu....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83 3.0d] Odłączanie wtrysków, wykluczenie pompy vaccum
PostNapisane: 14 listopada 2017, 08:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
No i niestety to nie pompa vaccum.
Dziś zaworze do speca niech rozkręca.
Pytanie...robić czy szukać słupka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83 3.0d] Odłączanie wtrysków, wykluczenie pompy vaccum
PostNapisane: 17 listopada 2017, 21:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Lubelskie, BP
wrzuc filmik jak to chodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E83 3.0d] Odłączanie wtrysków, wykluczenie pompy vaccum
PostNapisane: 19 listopada 2017, 17:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Kiedyś już o tym pisałem.

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=164195


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL