BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 00:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 27 listopada 2017, 23:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Cześć.

Walczę od jakiegoś czasu z lekko bijącymi tarczami podczas hamowania. Co jakiś czas po prostu muszę je przetaczać, bo bicie staje się coraz większe, tokarz zbiera bardzo mało - problem ustępuje. Zaczynam podejrzewać trzymające zaciski.
Mam do Was takie pytanie czy to może być wina zacisku jeżeli:
- podniesione koło obraca się w miarę swobodnie
- felga się nie grzeje
- tarcze po jeździe są gorące, jednak nigdy nie zdarzyło się, aby były czerwone
- jak zdejmę koło to czuć lekki opór podczas obracania tarczy rękoma, jednak można to bez większego wysiłku robić
- klocki nie ścierają się nadmiernie szybko.

Dodam, że prowadnice poskrobałem, poczyściłem nasmarowałem itd. Kupiłem już zestaw naprawczy do zacisków, jakieś uszczelki i inne pierdoły i zastanawiam się czy warto się za to zabierać - wiadomo, nie złoży się tego tak jak oryginał. Czy może lepiej kupić używane zaciski?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 28 listopada 2017, 00:17 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 99
Lokalizacja: Maków maz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28tu
Może poprostu słabej jakości są tarcze. I szybko się wichruja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 28 listopada 2017, 08:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Albo krzywe piasty, obie tarcze tak samo się krzywią? Zrób pomiar bicia piast.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 28 listopada 2017, 23:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Nie, jedna sie krzywi mocniej zawsze, wydaje mi się że z jednej strony jest gorętsza niż ta z drugiej, bo na jednej idzie czasem palec trzymać a na drugiej się nie da.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 29 listopada 2017, 00:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 99
Lokalizacja: Maków maz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28tu
Może sprawdź przewód ten elastyczny gumowy czy nie jest zgnily


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 29 listopada 2017, 00:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
Przewody i same tłoczki czy nie ma korozji i czy lekko chodzą.

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 29 listopada 2017, 10:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 357
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B30
Przewody sa w porzadku, jak nowe. Korozji nigdzie nie ma. A co oznacza "lekko"? Ze jestem w stanie je wcisnac bez problemu palcami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 29 listopada 2017, 11:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
Chodzi o to czy cofa się łatwo. Bo czasami jest tak że korozja pojawia się na tłoczku pod gumką przy hamowaniu wychodzi i nie cofa się łatwo bo uszczelka hamuje o powierzchnię tłoczka.

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 29 listopada 2017, 16:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Tarcza jak jest przegrzana to możesz ją przetaczać i 10 razy a i tak wróci do swojej krzywizny.
Najgorsze,że krzywienie tarczy to teraz spory problem i dotyczy wszystkich producentów więc często nawet kupując nowe za chwilę mamy powtórkę nawet na oryginały z ASO są reklamacje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 29 listopada 2017, 21:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Razek napisał(a):
Nie, jedna sie krzywi mocniej zawsze, wydaje mi się że z jednej strony jest gorętsza niż ta z drugiej, bo na jednej idzie czasem palec trzymać a na drugiej się nie da.

Czy to prawa strona?Jeżeli już tyle razy przetaczałeś tarcze to nic z nich nie będzie,rozglądaj się za nowymi.Reszte ukł sprawdz i przeczyść.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 29 listopada 2017, 22:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
--==Mały==-- napisał(a):
Tarcza jak jest przegrzana to możesz ją przetaczać i 10 razy a i tak wróci do swojej krzywizny.

dokładnie ! to nie czasy PRL-u żeby bawić się w toczenie tarcz....można to było robić w Polonezie, w czasach kiedy nie było dostępu do części zamiennych :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 1 grudnia 2017, 21:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: E60, E46,F07
Kod silnika: M57N
Po:
pierwsze: odpowiedni płyn,
po drugie: stan zacisków,
po trzecie: jakość tarcz ( w firmie, która zajmuje się wyłącznie hamulcami dla fabrycznego BMW polecali albo ATE, albo BMW OE )
po czwarte: stan piast przed montażem tarcz, ( czy nie ma ponadnormatywnego bicia )
po piąte: sprawdzenia bicia nowych tarcz - u mnie przed montażem fabrycznie nowe ATE, aż dwa komplety okazały się trefne, nikt tego nie sprawdza,
po szóste ( chociaż i tak naruszyłem zasady języka polskiego ) - dobry stan tarcz z tyłu i skuteczność hamowania ma wielkie znaczenia dla trwałości tarcz z przodu, jeżeli tył słabo hamuje, przód przeciążony nawet najlepszy się pognie,

Najlepiej wymienić komplet tarcz i klocków ( przód i tył ), z ewentualną regeneracją zacisków i wymianą płynu hamulcowego- w E60 530d można się z tym zmieścić w 3000 zł.

I na koniec - nie są to rady, "wujka dobra rada" tylko 10 letnie doświadczenie z wymianą tarcz, problemami z krzywieniem w samochodach BMW. Przerobiłem to na własnej skórze, więc ostrzegam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Bijąca tarcza - problem z zaciskiem?
PostNapisane: 2 grudnia 2017, 16:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Ja przerabiałem identyczny problem w 330d. I to wcale nie jest wina tarcz (no chyba że masz tańsze niż najtańsze, to takie same sie krzywią już w pudełku :) )
Jak masz jakieś normalne tarcze, to są 2 wyjścia:
1. Krzywa piasta, powoduje krzywienie się tarczy z czas- najprościej zmierz bicie na piaście
2. Nie cofa się tłoczek- zrób regeneracje tłoczka kompletna (uszczelnienia, tłoczki prowadniczki i użyj wyłącznie dobrego smaru ate a nie jakieś zastępcze gówna, ten smar ma być taki fioletowo-różowy) i do tego wymień gumowe przewody hamulcowe. Może być tak że przewód z zewnątrz wygląda ok a w środku jest zły.

Ja tak zrobiłem u siebie i mam już długi czas spokój, cały koszt zabawy około 300zł

Tu masz link jeszcze do tematu, w którym ja rozwiązywałem swój problem. Możesz poczytać coś więcej jak chcesz. viewtopic.php?f=1&t=163378&start=40
A czy to e46 czy e60 to i tak sama filozofia hamowania jest podobna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL