BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 07:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] M57TU2 nagar na tłokach
PostNapisane: 5 grudnia 2017, 12:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Hej,

Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić z jakiej przyczyny na tłokach pojawia się bardzo duża ilość nagaru. Przypadek kiedy leje wtrysk czy nie ma kompresji rozumie.
W związku ze stukami jakie dochodziły z silnika postanowiłem oddać samochód do fachowca:)
Wszystko co mogłem zrobić sam, zrobiłem: wykluczyłem osprzęt, wtryski (korekty, test przelewowy), kompresja, błędy.
Wszystko wskazywało na to, że silnik jest w doskonałej kondycji. A jednak coś stuka....
A więc jak już wspomniałem, samochód oddałem do mechanika.
Również mierzył kompresje i sprawdzał wtryski...wynik taki sam jak u mnie - wszystko OK.

Po zdjęciu czapki, wszystko OK.
Po zdjęciu głowicy okazało się, że na 1 i 6 tłoku jest strasznie dużo nagaru.

Pytanie, z czego to może wynikać. Samochód będąc w moim posiadaniu był eksploatowany wzorowo (olej co 10 tys, naprawy na bieżąco a czasem nawet i profilaktycznie)
Oczywiście nie wiem co robił z tym samochodem poprzedni właściciel.
Mechanik stwierdził, że albo lał wtrysk albo wpadła klapka - poprzedniemu właścicielowi. Czy to możliwe?
Głowica jedzie do firmy specjalizującej się w regeneracjach głowić (BTW. miał ktoś do czynienia z firmą Papież z krakowa??).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57TU2 nagar na tłokach
PostNapisane: 5 grudnia 2017, 13:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jeden z moich klientów jeżdżąc na castrolu edge 5w30 w E91 320d (163KM) miał podobny przypadek - zapieczone pierścienie od nagaru na jednym tłoku = brak kompresji
winny był olej słabej jakości, który sukcesywnie odkładał się wokół pierścieni

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] M57TU2 nagar na tłokach
PostNapisane: 5 grudnia 2017, 15:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Z tym że kompresja u mnie była....29 bar na cylinder.
Olej tylko motul xclean+
Tlokow jeszcze nie wyciągał ale pewnie też stały pierscienie. Tak mi się zdawało właśnie że odma za dużo zpierdzela oleju....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL