BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 11:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 19 grudnia 2017, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Dzień dobry,
Po namiętnych, acz bezowocnych poszukiwaniach nie odnalazłem odpowiedzi na swoje pytanie zatem pozwoliłem sobie zadać w nowym temat z prośbą o Wasze wsparcie.

Problem opisany dla nielubiących namiętnych wypracowań w skrócie bez szczegółów:

Samochód po nagrzaniu się (najprawdopodobniej) traci obroty i po chwili gaśnie. Wywala błędy w INPIE opisane nieco niżej. Dodatkowo w trakcie występowania objawów, ale przed zgaszeniem silnika ten na postoju dławi się po wciśnięciu pedału gazu, a następnie nie reaguje w ogóle na pedał gazu. W trakcie jazdy natomiast można zaobserować brak reakcji ze strony silnika na wciśnęcie pedału gazu, ale za to przepływomierz paliwa reaguje prawidłowo.

1)
40 throttle position (ADS-part)
Error frequency : 224
Vehicle speed 2.75 km/h
ASC passive
ABS-control passive
stop light switch off
ASC-control passive

2)
203 fuel trim limit Bank 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 2080.00 rpm
Engine temperature 99.18 degrees C
oxygen sensor heater 51.61 %
oxygen sensor voltage 2 4.86 Volt
Short circuit to batt+
emission related malfunction
defect code stored after filtering
Error not present
Sporadic error

3)
202 fuel trim limit Bank 1
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 2048.00 rpm
Engine temperature 99.18 degrees C
oxygen sensor heater 51.61 %
oxygen sensor voltage 1 4.88 Volt
Short circuit to batt+
emission related malfunction
defect code stored after filtering
Error not present
Sporadic error


Ten sam problem opisany dla tych co lubią wypracowania ze szczegółami:

Podróżowałem sobie moim bezawaryjnym pojazdem jakby nigdy nic. Po chwili stwierdziłem, że sobie przyspieszę i zmienię pas. Po naciśnięciu pedału odpowiadającego za akcelerację otrzymałem efekt odwrotny do zamierzonego, tj. samochód zaczął gwałtownie zwalniać. Próbowałem na wciśniętym sprzęgle wrzucić go nieco wyższe na obroty i zmusić do jazdy, niestety nie przyniosło to rezultatu. Wciśnięcie gazu w podłogę na wciśniętym sprzęgle powodowało jedynie ruch wskazówki przepływomierza, ale brak reakcji obrotomierza jak i samego silnika. Auto jako tako jechało na 3 czy 4 biegu jedynie przy delikatnym muskaniu gazu do max 2000 obrotów. Jako, że byłem już niedaleko domu to starałem się przejechać ile się da (temperatura silnika była prawidłowa, żadnych innych niepokojących objawów nie było więc postanowiłem zaryzykować). Niestety pod samym domem czekała na mnie premia górska, której bez gazu nie byłem w stanie pokonać. Po zatrzymaniu pojazdu ten nie chciał już nawet odpalić. Dopchnięty po 10 minutach z pomocą wesołej gromadki znajomych kumpla dotarłem na miejsce postojowe. Tam podjąłem próbę odpalenia silnika i ten śmigał odpalił bez zarzutu. Następnego dnia podjąłem diagnostykę z pomocą INPY, która wywaliła błędy opisane powyżej:

O błędach poczytałem trochę i pozycja 2 i 3 może wynikać z wielu rzeczy i ciężko było znaleźć coś konkretnego. Postanowiłem zatem skasować błędy i rozpocząć test, tj. odpaliłem silnik przejechałem się kilka km i poczekałem, aż się solidnie nagrzeje po czym zaparkowałem na włączonym silniku i czekałem dogrzania silnika. Gdy temperatura płynu chłodniczego osiągnęła 89-90 stopni, a temperatura silnika wyniosła 96-99 stopni obroty silnika lekko spadły z wcześniejszych 730 do 690-700 co objawiało się również nierównomierną pracą silnika i lekkim "klekotaniem". Po dodaniu gazu silnik zaczął się dławić, po odpuszczeniu i pozostawieniu na pracy wracał do tych 690-700 i klekotania. Po około 2 minutach obroty spadły i silnik zgasł i przestał odpalać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 19 grudnia 2017, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam, czy autko ma moc po nagrzaniu? Czy jak wciśniesz maksymalnie pedał przyspieszenia to samochód reaguje bez zadławień, zastanowienia lub szarpnięcia. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Możliwe że to może być TPS.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 19 grudnia 2017, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Po nagrzaniu to on nie chce jechać i gaśnie. Spadku mocy jako takiego nie zauważyłem. Filtru paliwa nie sprawdzałem, na zimnym lata dobrze, dopiero po ok. 15min. pracy silnika czyt. dobrym nagrzaniu zaczynają się problemy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 19 grudnia 2017, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Proponuję podmienić jeszcze czujnik wałka rozrządu, prawdopodobnie wariuje po rozgrzaniu, stąd te objawy. Co do sondy, wydaję mi się że przez złą mieszankę wywołaną tym czujnikiem. Silnik się dławi bo czujnik wałka wariuje, co dla sondy znaczy za bogato lub ubogo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 24 grudnia 2017, 00:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Wymiana czujnika nie pomogła, ale jest za to bardzo niskie (ok. 0.5 bara na rozruchu) ciśnienie na listwie wtryskowej. Zagrzana pompa? Jeśli nie pompa to co innego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 24 grudnia 2017, 02:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
0.5 podczas rozruchu ?
Tam ma być 3,5 bara.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 29 grudnia 2017, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Zgadza się, ciśnienie było za małe, a przyczyną usterki był... brak wystarczającej ilości paliwa w baku :D Nie zorientowałem się ponieważ samochód zaczął szwankować dosłownie kilka km po tym jak zapaliła się rezerwa. Normalnie zawsze śledzę km na liczniku i resetuję po każdym tankowaniu, ale w tym przypadku akurat tak nie było stąd to zaskoczenie. Na rezerwie powinienem zrobić przynajmniej 50km, a tu zonk, było może z 5km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 29 grudnia 2017, 23:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Pewnie była to ostatnia rezerwa w Twoim aucie :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 29 grudnia 2017, 23:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Pewnie tak, ale ze wskaźnikiem też jest coś nie tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 03:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Szkoda ze nie dałeś auta do mechanika bo by ci wymienił przyczłap bulbulatora i skasował 1000zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 20:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Rozmawiałem z mechanikiem. Może być tak, że jest niedrożność kanału przelewowego między zbiornikami paliwa. Ten bez pompy może mieć więcej paliwa, niż ten z pompą., Czujniki podają średnią z obu baków, więc wskaźnik pokazuję prawdę na podstawie otrzymanych danych.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 21:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Podłącz się inpą a zobaczysz co pokazują pływaki.
Jak okaże się że paliwo jest po nie tej stronie to masz problem w samym baku.
W baku są przewody i pompa zęzowa czy jakoś tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39]528i błąd przepływomierza i sondy.Nie odpala na gorącym
PostNapisane: 18 stycznia 2018, 21:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Inpa nie jest potrzebna, wystarczy test 6.0.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL