BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 21:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 3.0d bardzo dziwny przypadek
PostNapisane: 22 grudnia 2017, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e60
Siemanko wszystkim.. postanowiłem zaczerpnąć informacji od was bo już nie mam pojęcia co to może być.. tzn domyślam się po objawach ale co jeden mechanik to mi w głowie zawraca. Aczkolwiek coś dziwnego dopadło moje autko objawy są następujące

Jeśli płynu chłodniczego mam na dnie zbiorniczka wyrównawczego wszytsko jest ok auto robi tysiace kilometrow i nic sie nie dzieje...
gdy doleję płynu tak żeby było pomiędzy minimum a maximum czyli tak jak powinno być i auto jest zimne to pierwsza jazda ok nawet 300 km zrobilem i nic... wystarczy że auto postoi pare h ostudzi się i w momencie gdy odpalam zaczyna niesamowicie kopcić jak parowóz... na biało dym nie ma żadnej woni... pojezdze i przestaje.. wtedy patrzę do zbiorniczka i ubyło mi płynu ale też do pewnego poziomu czyli tego na dnie zbiorniczka i znowu moge jezdzic tysiace kilometrow i nic.. i jak znowu doleje plynu do odpowiedniego poziomu to zaczyna dziac sie to samo

z tego co wnioskuję moze to być uszczelka pod głowicą bądź sama głowica ? mechanik jakis podpowiadal mi, ze moze to też byc jakies chłodzenie egr... gdzies gdzie indziej wyczytalem ze chlodnica spalin ? chlodnica oleju ?

dodam, ze DPF jest wyciety i wylaczony komputerowo a EGR tylko wylaczony komputerowo

Jakieś pomysły ?

Z góry wielkie dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d bardzo dziwny przypadek
PostNapisane: 22 grudnia 2017, 20:04 
Online
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Kolego udaj się do konkretnego mechanika który zna te silniki bo poprawna diagnoza jest najważniejsza..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d bardzo dziwny przypadek
PostNapisane: 22 grudnia 2017, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e60
Wiesz co na łatwo powiedzieć, trudniej zrobić :D do autoryzowanego serwisu nie pojadę bo wiadomo czemu... dlatego tak tutaj założyłem posta, żeby chociaz troche sie nakierowac, moze ktos mial juz taki przypadek : P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d bardzo dziwny przypadek
PostNapisane: 22 grudnia 2017, 21:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 418
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57X
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=152614
To chłodnica egr pękła na 100% poczytaj tu jak to najlepiej zrobić viewtopic.php?f=1&t=164754 ten sam przypadek .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d bardzo dziwny przypadek
PostNapisane: 22 grudnia 2017, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e60
dzięki kolego, z tym, że przy wyłączonym EGR też będzie to wszystko tam pracować ? czyli chłodniczka itd ? na pewno to sprawdzę i dam znać :)

kurna chłodniczka pewnie tak bo to czesc ukladu chlodzenia auta w sumie wiec wylaczenie nic nie da


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d bardzo dziwny przypadek
PostNapisane: 23 grudnia 2017, 21:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Kolego niedawno był podobny temat odgrzewany na tym forum i tak samo koleś miał biały dym z tłumika.
Wywalił chłodnicę EGR bo i tak zaślepiony i było ok.

Jakbyś miał uszczelkę walnięta to albo by ci węże puchły jak pojebane albo nieznaczenie od stanu ciągle płyn znikał.

Podejrzewa że gdy zalejesz płynu do normalnego stanu to wytwarza się szybciej ciśnienie robocze w układzie i rozszczelni chłodnice.
Gdy płynu jest mało to ciśnienie ma więcej miejsca i tak szybko nie narasta i chłodnica egr nie puszcza.

Z mechanikami daj se spokój bo cie natną na kasę.
Poszukaj w necie jak się usuwa chłodnicę i do boju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d bardzo dziwny przypadek
PostNapisane: 24 grudnia 2017, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e60
dziekuje kolego za opinie, zaraz po świętach się za to biorę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d bardzo dziwny przypadek
PostNapisane: 29 grudnia 2017, 14:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e60
a więc tak ominąłem chłodnicę EGR wężem dałem po prostu bezpośrednio... i autko przestało kopcić :) dzięki wszystkim za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 159 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL