BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 07:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Cześć!
Od tygodnia jestem posiadaczem E39 z 1997r z motorem 2.8 oraz automatyczną skrzynią biegów. Wszystko jest dobrze, jeździ na prawdę fajnie, trzyma obroty, nie kopci, nie bierze oleju i temperatura ładnie na środku skali. Jest jednak ale: wyrzuca mi korkiem płyn chłodniczy. Stało się to dwa razy. Podobno poprzedni właściciel kilka dni przed wystawieniem samochodu wymieniał płyn chłodniczy u mechanika, więc za pierwszym razem wnioskowałem, że układ był źle odpowietrzony. Korkiem wywaliło około litra/1.5l płynu, a po odkręceniu nic już nie było w zbiorniczku. Nie czuć też spalin w płynie, a pod korkiem oleju nie ma masła. Zaznaczam, że nie pałuję samochodu i jeżdżę spokojnie.
Odpowietrzyliśmy ze znajomym układ wg schematu;
-odpalony silnik, nawiew 32 stopnie
-silnik zimny, auto stoi równo
-zalewamy płynu i odpowietrzamy odpowietrznikiem przy termostacie
Pompka obiegowa działa, aczkolwiek troszkę słabo.
Dziś jadąc około 5-7km spokojną miejską jazdą zaparkowałem samochód, po powrocie okazało się, że znów wylało mi płyn korkiem. Nie wiem czemu, bo ani nie używam kick-down, ani nie pałuję auta, jeżdżę spokojnie, nie przegrzewa się ani nic.
Może być tak, że to kwestia tylko termostatu bądź konkretnego, porządnego i na prawdę dobrego odpowietrzenia układu? Co może generować aż takie ciśnienie, że trzeba je upuszczać przez korek? Nie wygląda mi to na uszczelkę pod głowicą, ale nie znam się, więc wolę się upewnić.
Przepraszam jeśli temat był. Nie znalazłem konkretnie takiego i z takim problemem.
Wesołych świąt.:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 27
Moje BMW: G31, F31
Kod silnika: B48, N20
Jak auto się nie gotuje i wywala płyn po zgaszeniu to radziłbym wymienić pompę wody póki zbiorniczek wyrównawczy masz cały. Prawdopodobnie pompa już nie wydała i tworzy się ciśnienie w układzie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 12:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Witam
Po 1 wejdź w ukryte menu OBC i sprawdź do jakiej temperatury rozgrzewa się silnik...To powie ci co jest z termostatem nie trzeba go wyjmować...
Po 2 sprawdź pompę wody...
Po 3 odpowietrz dobrze układ...Ja zawsze robiłem to tak..
-Przód delikatnie do góry nie na płasko
-Odkręcam odpowietrzniki
-Zalewam płynu pod korek
-Zakręcam odpowietrzniki
-Miele górnym wężem
-Zakręcam korek wlewowy
-->Ściskam górnego węża w tym samym czasie kiedy wąż jest ściśnięty odkręcam odpowietrznik kiedy wyleci co ma wylecieć zakręcam odpowietrznik i puszczam węża...Mielimy górnym wężem i od początku do punktu -->tak z 10/15x
-Potem odpalam samochód temp na max po 10/15min gaszę i jeszcze raz ta sama zabawa z wężem do momentu kiedy nie będzie się dało wyczuć bąbli powietrza ,ma być sama woda w górnym wężu...
-Po tych zabiegach można się przejechać ,ma się otworzyć termostat...Przyjechać do chałupy ,poczekać aż ostygnie ,sprawdzić jeszcze raz górnego węża jeśli nie ma w nim powietrza to ok ,jeśli coś jeszcze uzbierało się po otwarciu termostatu to usunąć resztki z węża tym sposobem co w punkcie -->...
Odpowietrzałem tym sposobem już kilkanaście BMW i zawsze było ok
No i ogólnie jeśli to nie pomoże ,to nie chcę cię smucić ale chyba nieszczelność głowicy...Miałem ,analogiczną sytuacje do twojej kilka lat temu w e36...Kupiłem ,ale od samego początku układ się zapowietrzał ,szukałem nieszczelności wszystkie usunąłem po okresie 3 miesięcy i codziennym odpowietrzaniu silnika zjawisko zaczęło się nasilać ,do momentu kiedy pod korkiem zaczęło tworzyć się masełko...Zdjąłem głowice ,szybka diagnoza głowica trafiona mikropęknięcie...Również nie dymił ,płynu nie ubywało ,masła nie było ,miał moc...Jeździłem tak z pół roku :kwasny: Nie chce być złym prorokiem ,ale czytając to co napisałeś przypomniała mi się moja historia...


Ostatnio edytowano 25 grudnia 2017, 13:16 przez WitoM, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 12:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Powiedz czy masz spuchnięte węże. Ten korek od chłodnicy to także zawór, który możliwe że nie działa poprawnie. Proponuje zrobić test na obecność CO2 w układzie. Chłodnica równomiernie się nagrzewa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 12:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e39 528i
Kod silnika: M52B28
Jeśli nie jesteś pewien termostatu najprościej wyjmij go i wrzuć do szklanki z gorącą wodą i obserwuj czy się otworzy. Natomiast w sprawie odpowietrzenia te jednostki są czułe na tym punkcie, osobiście wypracowałem swój sposób który zawsze się sprawdza, czyli: leje płyn na zgaszonym silniku pod sam wierzch chłodnicy co chwile dolewając ponieważ przy górze jest przelew i odrobinę go ubywa, aż do momentu kiedy się przeleje,(nadmiar układ zrzuci sobie sam) zakręcasz korek, odpalasz auto, ogrzewanie na full, możesz kawałek się przejechać żeby szybciej złapał temp. i pod maskę luzujesz korek na obudowie termostatu i zakręcasz dopiero jak zacznie lecieć płyn. Teraz najważniejsze... przegoń auto 1,2,3 i powtórz operacje z korkiem na obudowie termostatu, jeśli nadal będzie syczeć powietrze powtórz operacje. Generalnie jak to dobrze zrobisz wyjdzie za pierwszym razem, odradzam zalewanie na odpalonym silniku ponieważ wtedy dopiero potrafi się porządnie zapowietrzyć - to moje osobiste doświadczenie. Generalnie jeśli to nie pomoże zaczął bym od sprawdzenia termostatu następnie pompy, wymianę uszczelki pod głowicą to ostateczność a widziałem już różne objawy gdzie rozsadzało węże i obudowy termostatów i mechanicy stwierdzali że ciśnienie idzie w układ i konieczna jest wymiana uszczelki a problem tkwił w zapowietrzonym układzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 13:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
Zacznij od wejścia w ukryte menu ; test nr 7 aby zobaczyć prawdziwą temperaturę na bloku.
Dobrze sprawdź czy to korek puszcza czy to zbiorniczek pęknięty.
Powyżej masz dobre opisy odpowietrzania i nic na skróty , najlepiej to sobie spisz w punktach.
Jak zaczyna wylewać płyn po zatrzymaniu silnika to by znaczyło że to nie od uszczelki.

Po dobrym odpowietrzeniu powinien być przelew w zbiorniczku wyrównawczym , jak przykazujesz to powinno dobrze sikać.

Jak zobaczysz że jest odpowiednia temperatura do otwarcia termostatu to sprawdzić czy dolna część chłodnicy się nagrzewa.

Usterki się mogą nakładać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Super, dziękuje wszystkim za tyle odpowiedzi :)
Też myślałem o tym by dla spokojności pojechać na test dwutlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym i to zrobię na pewno. Jest możliwe, że odpowietrzenie skrzyni korbowej jest uszkodzone i po prostu łapie lewe powietrze tamtędy? Gdzieś wyczytałem, że tam jest odpowietrznik, który z czasem ulega uszkodzeniu i tak to też się objawia.
Na pewno jeszcze raz sam go spróbuję odpowietrzyć wedle Waszych instrukcji zanim oddam go do kogoś, kto ma doświadczenie z tymi silnikami.
Co do tego którędy wycieka płyn to na pewno jest to korek, bo ewidentnie wyrzuca płyn korkiem.
Temperaturę na kanale 7 sprawdzać jak trochę pojeżdżę, tak? Musi koniecznie być to w momencie, w którym wywali mi płyn czy tak po prostu jak się gdzieś przejadę i wrócę, auto będzie zagrzane to wziąć i sprawdzić na tym kanale jaka jest temperatura? Ile powinien mieć stopni, żebym nie dostał zawału?
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 15:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Po protu odpal ten test i pojeździj z nim włączonym...Zobacz jaką temperaturę pracy ma twój silnik...Może się okazać ,że trzyma 110/113 i gotuje ci płyn np ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 16:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Odpowoetrzam wg powyższej instrukcji. Korek od zbiornika wyrównawczego ciągnie mi powietrze do środka też po puszczeniu węża. Tak chyba być nie może, nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 16:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Moje BMW: E83
Kod silnika: M47N
ArchitektPlacowBoju napisał(a):
Jest możliwe, że odpowietrzenie skrzyni korbowej jest uszkodzone i po prostu łapie lewe powietrze tamtędy?

To jest oddzielna sprawa i nic niema do zapowietrzania się układu chłodzenia.

ArchitektPlacowBoju napisał(a):
Temperaturę na kanale 7 sprawdzać jak trochę pojeżdżę, tak? Musi koniecznie być to w momencie, w którym wywali mi płyn czy tak po prostu jak się gdzieś przejadę i wrócę, auto będzie zagrzane to wziąć i sprawdzić na tym kanale jaka jest temperatura?

Mam nadzieję że mówimy o tym samym tj "test zegarów"
Jak wejdziesz w ukryte menu to test nr 7 wyświetli Ci rzeczywistą temperaturę na bloku w stopniach C i możesz to monitorować w trybie ciągłym , tj od zapalenia silnika aż do zgaszenia..
Do wejścia w ukryte menu nie potrzebujesz podpinać kompa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tak, o tym menu mówiłem w zegarach.
Przy odpowietrzaniu teraz było wszystko ok, a jak chciałem wjechać znów na podwórko to zobaczyłem w lusterku chmurę białego dymu. Nie było tego wcześniej.. Ech, na jakie koszty się przygotować w najlepszym wypadku gdy łańcuch zostawię stary?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 19:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Ciężka tak to oszacować...Trzeba zdjąć głowice i wtedy oszacować co trzeba wymienić...Bywa ,że bardziej się opłaca zmienić silnik niż szukac głowicy,planować składać to do kupy itd...Jeśli tylko uszczelka to spoko...Jeśli coś więcej różnie to bywa...Przykro mi nikt nie chciałby tego usłyszeć na święta :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Czyli jak uszczelka to planowanie, olej, filtr, śruby głowicy i mam nadzieję, że w 1000zł się zamknie jeśli to to. Jutro będę wiedział czy w wodzie są spaliny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e39 528i
Kod silnika: M52B28
...oscylował bym raczej w okolicy 2tyś. jeśli mamy się nie oszukiwać i nie oddawaj byle komu do naprawy, najlepiej żeby ktoś miał już doświadczenie w naprawie tej marki bo ona wymaga szczególnej uwagi i jeśli będzie zrobiona dobrze to zapomnisz o tym na długie lata jeśli nie to szybko wrócisz do tematu..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 25 grudnia 2017, 20:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
A jak się już rozbierze to wychodzi lawina elementów które trzeba wymienić ,lub powinno się wymienić...UPG około 100 ,śruby 200 ,sprawdzenie i planowanie głowicy 200 ,uszczelki rozrzadu/pokrywy zaworów 200 zł ,olej 200 ,płyn chłodzący 100...Najtaniej z cebulactwem 1000zł...Ale z doswiadczenia wiem ,że a to uszczelniacze zaworowe ,a to popychacze ,a to ślizgi łańcucha i napinacz ,a to łańcuch ,a to odma przy okazji ,a to tetmostat bo jest do dupy + robota i robi się 2000/2500zł...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 26 grudnia 2017, 00:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Spokojnie z tymi remontami , na nie będzie czas jeszcze.


ArchitektPlacowBoju napisał(a):
Odpowoetrzam wg powyższej instrukcji. Korek od zbiornika wyrównawczego ciągnie mi powietrze do środka też po puszczeniu węża. Tak chyba być nie może, nie?


Korek ma dwa zawory

1) nadciśnieniowy 2 bar - upuszcza nadmiar ciśnienia układu do atmosfery
2) podciśnieniowy -0.1 bar - wpuszcza ciśnienie do układu z atmosfery aby przewody się nie zapadły.

Podmień korek zbiorniczka płynu , oryginał to 80zł , nie kupuj korków podróbek 1 zaworowych.
Kiedyś miałem golfa 3 i wybijał mi płyn po zatrzymaniu, okazało się ze oring się wywinął i korek był nie szczelny.
Wystarczyło zgasić silnik odczekać 10 sekund i fontanna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 26 grudnia 2017, 00:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
WitoM napisał(a):
A jak się już rozbierze to wychodzi lawina elementów które trzeba wymienić ,lub powinno się wymienić...UPG około 100 ,śruby 200 ,sprawdzenie i planowanie głowicy 200 ,uszczelki rozrzadu/pokrywy zaworów 200 zł ,olej 200 ,płyn chłodzący 100...Najtaniej z cebulactwem 1000zł...Ale z doswiadczenia wiem ,że a to uszczelniacze zaworowe ,a to popychacze ,a to ślizgi łańcucha i napinacz ,a to łańcuch ,a to odma przy okazji ,a to tetmostat bo jest do dupy + robota i robi się 2000/2500zł...



Kolego czarny piątek już był.
Spokojnie , koleś jeszcze nie zrobił testu na co2, nie podmienił korka, nie sprawdził szczelności układu chłodzenia.
To że poszła chmura z tyłu to nie oznaka ze głowica do remontu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 26 grudnia 2017, 01:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
No jasne na spokoju...Kolega pytał się na jakie koszta w razie najgorszego się przygotować...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 26 grudnia 2017, 09:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Biała chmura po postoju o tej porze roku to normalna rzecz, więc nie przejmował bym się za bardzo.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 528iA wypluwa płyn chłodniczy
PostNapisane: 27 grudnia 2017, 17:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Temat wyjaśniony, żadna uszczelka. Całe szczęście.
Pod obudową termostatu była nieszczelność - za mała żeby zauważyć i na tyle duża, żeby się zapowietrzał. Tamtędy ciągnął powietrze. Chwilowo do wypłaty temat ogarnięty domatorsko, a później ogarnie się to tak jak ma być. Natomiast zauważyłem, że chłodnica wody jest dość nowa, a odpowietrznik przy zbiorniczku jest już mocno zużyty, konkretnie gwint w otworze. Była tam wkręcona ucięta śruba, tak jakby ktoś zgubił fabryczny odpowietrznik. Ktoś wie czy to się jakoś da wymienić/naprawić czy jedynie wymiana na nową chłodnicę załatwi temat?
Pozdrawiam i życzę wesołych świąt raz jeszcze! :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 129 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL