BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 06:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] Jak powinien zachowywac sie silniczek krokowy- ogolnie
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 07:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 26
Moje BMW: E46 E90 E91
Kod silnika: N42 N46 N52
Witajcie. Mam problem w e36 m43b16. Falują obroty i są caly czas podwyzszone. Obroty falują tylko gdy auto sie toczy.

A pytanie ogolne dotyczny tego jak powinien zachowywac sie silnik krokowy. Czytalem ze niby po wlaczeniu zaplonu ma buczec ,brzeczec itp. U mnie nic takiego nie wystepuje, nawet przy uruchomionym silniku. Czy podczas pracy na biegu jalowym klapka w silniczku powinna sie poruszac ? Dzis robilem testy. Odkrecilem krokowy od przepustnicy. Zaslepiłem dziure ktorą krokowy zasysa powietrze a tą dziurke w ktorą powietrze wpada po przeplynieciu przez krokowy zostawilem odetkaną. Odpalilem, ailnik.kulał wiadomo , łapał lewe. I przytkalem palcem dziurke, reczbie regulujac dawke powietrza silnik chodzil idealnie. Krokowy lezał obok , podłaczony pod wtyczke i patrzylem w jego srodek. Na moje oko jak dawalem palcem wiecej powietrza to krokowy powinien sie zamykac ? Albo delikatnie ruszac ? Bo klapka w nim nie wykonywala zadnych ruchow. Dopiero jak zatykam dziurke w.przepustnicy calkiem, silnik.traci powietrze i gasnie to klapka w krokowym sie zamyka. Steruje tym jakis przekaznik. Jakie jest wasze zdanie ? Krokowe mniej wiecej powinny dzialac na tej samej zasadzie w kazdym aucie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak powinien zachowywac sie silniczek krokowy - ogolnie
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 07:40 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Moze masz uszkodzony krokowy,sprawdz czujnik przepustnicy i zy lewego powietrza gdzies nie ciągnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak powinien zachowywac sie silniczek krokowy - ogolnie
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 16:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 27
Moje BMW: G31, F31
Kod silnika: B48, N20
Silniczek brzęczeć nie bedzie bo nie ma w jego konstrukcji co brzęczeć wiec nie sugeruj sie tym. Test jaki wykonałeś jest dość ciekawy jednak silniczek nie drgnął ponieważ regulowałeś dopływ powietrza palcem a nie przepustnicą. Czujnik położenia przepustnicą wskazywał 0 więc silniczek cały czas był otwarty. Dopiero jak zadałeś całkiem dopływ powietrza to silniczek próbował ratować sytuację i się ruszył. Taka moja teoria.
Silniczki krokowe w m43 same w sobie rzadko kiedy się psują bo ich konstrukcja jest tak prosta że nie ma się tam zbytnio co psuć, wiec na początek krokowiec na stół i poruszaj śrubokrętem klapkę w silniczku i zobacz czy się zacina. W stanie spoczynku powinna mieć ok 2mm szczelinę i za każdym razem gdy ją ruszysz powinna wrócić do tej samej pozycji. Jeśli się zacina nie oznacza to że musisz zaraz kupować nowy (chyba że masz ok 700 zł na nowy) rozbierz, wyczyść zamontuj na miejsce i skasuj błędy bo po testach pewnie będą stare.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak powinien zachowywac sie silniczek krokowy- ogolnie
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 19:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Potrafia sie przyciac jesli ktos ma lpg i strzeli w kolektor z pare razy pozniej juz tak lekko nie chodzą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak powinien zachowywac sie silniczek krokowy- ogolnie
PostNapisane: 1 stycznia 2018, 16:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 26
Moje BMW: E46 E90 E91
Kod silnika: N42 N46 N52
Silniczek.wyczyszczony nie zacina sie. Jak rusze klapke to wraca do tej samej pozycji. Bylo tak ze robilem ten test z palcem i odziwo silnik zaczal chodzic dobrze jak zalozylem krokowy. Juz zadowolony zwijalem graty i nagle silnik zatelepalo, prawie zgasl, obroty skoczyly prawie na max i zaczal falowac w zakresie 2000-1500. Nawet jak stoi w miejscu, teraz nie musi sie toczyc alby falowaly..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] Jak powinien zachowywac sie silniczek krokowy- ogolnie
PostNapisane: 1 stycznia 2018, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 31
Posty: 27
Moje BMW: G31, F31
Kod silnika: B48, N20
Jak czyściłeś silniczek? Rozebrałeś go na części czy tylko tyle co przez otwór? Próbowałeś skasować adaptację? Jak obroty wariowały to próbowałeś zdławić auto na biegu? jeżeli po zdławieniu obroty się uspokoją to silniczek dalej się zacina

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 156 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL