BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] M54B30 drgania na jałowym, wykres z hamowni
PostNapisane: 27 stycznia 2018, 14:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze vanosa i wymieniałem odmę z wężami. Samochód po tych zabiegach nie do poznania, czuć moc, pracuje dużo lepiej, jednak na wolnych obrotach jeszcze delikatnie drga. Zrobiłem parę zrzutów z inpy na jałowych, po ostrej przejażdżce. Dodatkowo błąd mixture preparation ale z wcześniej, po skasowaniu narazie nie powrócił. Ma ktoś pomysł do czego można zajrzeć?

Skrzynia manual

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ostatnio edytowano 10 maja 2018, 12:38 przez lubek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 27 stycznia 2018, 16:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
Zastanawia mnie czemu obie regulacje VANOSa sa na 0,nic Ci sie nie przestawilo jak regenerowales VANOSa?

Moim zdaniem nie miales mocy prawdopodobnie wiec uszczelniles VANOSa lecz to wg parametrow nie rozwiazuje problemu bo Vanos jest zle ustawiony, powinno byc wydech jakies 4stopnie na +, a ssacy na 0.


Ostatnio edytowano 27 stycznia 2018, 16:55 przez mystick, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 27 stycznia 2018, 16:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
masz kolego screnna parametrow rough???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 27 stycznia 2018, 19:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
Dzwoniłem do gościa, który mi regenerował vanosa i mówi, że tam nie ma się co przestawić, rozrządu nie ruszał. Możliwe, że coś popsuł, czy już przed naprawą mógł być przestawiony?

Rough:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 27 stycznia 2018, 22:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
No w VANOSIE nie ma co sie przestawic,ale po regeneracji powinno ustawic sie rozrzad na blokadach. Jest przeciez specjalny schemat do tego w necie... a jaka masz pewnosc,ze oprocz VANOSa, ktory nie trzymal cisnienia nie ulegly zuzyciu pozostale elementy rozrzadu? Przeciez te plytki na walkach i reszta pod wplywem pracy o obrotow tez moga sie delikatnie rozchodzic. Przerobilem juz dziesiatki tych VANOSow i skoro jest wszystko porozbierane glupota jest tego nie sprawdzic,a wg wykresow widac ze prawdopodobnie jest tak jak byc powinno biorac pod uwage stopnie przesuniecia. O ile jedna jest ok druga wyglada na przesunieta o 4 stopnie a to bardzo duzo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 27 stycznia 2018, 23:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
Czyli czeka mnie wizyta u mechanika, który potrafi się obsługiwać blokadami... A już przez chwilę byłem taki szczęśliwy, że mam "nowy" samochód. A czujnik położenia wałka może być przyczyną, jeżeli nie wywala błędu? Czy lepiej nie robić sobie nadziei?:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 27 stycznia 2018, 23:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
Gdybys mial czujnik walniety to chodzil by w fullgrupie,nie mial by sily,palil jak smok i nieraz ciezko potrafil palic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 28 stycznia 2018, 00:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
Miałem podobnie u siebie...Problemem okazała się pierdoła...A mianowicie delikatnie zsunął się jeden z wężyków idących od odmy...Dokładnie mowa o wężyku idącym od pokrywy zaworów do odmy ,gdzieś na dole pod kolektorem ma łącznie i tam nie był do końca wpięty jak się potem okazało trzeba dość dużo siły do tego włożyć jak wszystko jest nowe :hyhy: Po tym wszystko jest malinowo ;) Polecam sprawdzić wszystkie łączenia może oszczędzić to sporo nerwów ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 28 stycznia 2018, 01:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 129
Lokalizacja: Żabia wola
Moje BMW: e46
Kod silnika: m54b30
A wlasnie,bo kolega poruszyl wazna rzecz a mianowicie drga non stop czy na zimnym po odpaleniu tylko?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 28 stycznia 2018, 12:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
Wczoraj po skasowaniu adaptacji drgał cały czas, dzisiaj na zimnym trochę było nierówno, a po rozgrzaniu już było prawie idealnie.. Idę rozbierać dolot, bo na sprawdzenie rozrządu dopiero pod koniec tygodnia się umówiłem. Jeszcze tak się zastanawiam, czy coś z prądem może to powodować? Bo np. jak włączam/wyłączam nawiewy to wyraźnie skaczą obroty.
Mam nadzieje, że z tą odmą jest coś nie tak, bo sam ją wymieniałem pierwszy raz w życiu i ten wężyk co się go obraca, żeby zapiąć wszedł mi bardzo szybko i chyba za łatwo. Tak w ogóle to przedtem siedziała jeszcze oryginalna z 2004 roku, a wąż ten co idzie do bagnetu był urwany

Edit:
WitoM brawo Ty, dokładnie ten sam wężyk co u Ciebie źle założyłem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 31 stycznia 2018, 21:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2470
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: F82 M4 COMP/E91/F20
Kod silnika: S55B30/N47/N47
Garaż: M4 F82 Competition MINERAL GREY
E91 LCI 320d SAPPHIRE BLACK
F20 116D ALPIN WEISS
Było:
E36 318i MONTREALBLAU
E39 530i TITANSILBER
E92 335i SCHWARZ BLACK
E60 530D SCHWARZ BLACK
E92 335i TITANSILBER http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168888
E87 120d SCHWARZ BLACK
E92 M3 viewtopic.php?f=89&t=171245
lubek napisał(a):
Wczoraj po skasowaniu adaptacji drgał cały czas, dzisiaj na zimnym trochę było nierówno, a po rozgrzaniu już było prawie idealnie.. Idę rozbierać dolot, bo na sprawdzenie rozrządu dopiero pod koniec tygodnia się umówiłem. Jeszcze tak się zastanawiam, czy coś z prądem może to powodować? Bo np. jak włączam/wyłączam nawiewy to wyraźnie skaczą obroty.
Mam nadzieje, że z tą odmą jest coś nie tak, bo sam ją wymieniałem pierwszy raz w życiu i ten wężyk co się go obraca, żeby zapiąć wszedł mi bardzo szybko i chyba za łatwo. Tak w ogóle to przedtem siedziała jeszcze oryginalna z 2004 roku, a wąż ten co idzie do bagnetu był urwany

Edit:
WitoM brawo Ty, dokładnie ten sam wężyk co u Ciebie źle założyłem.


Polecam się na przyszłość :) Fajnie ,że udało się pomóc.
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 8 maja 2018, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
Niestety powracam ponownie;) Ogólnie samochód sprawuje się bardzo dobrze, jednak ostatnio macałem inną E60 M54 i tam silnik pracował jeszcze równiej niż u mnie. Wszyscy mówią, że wymyślam bo jest dobrze, jednak wiem, że może a nawet musi być lepiej.
Zainspirowany filmikiem Smoke test BMW, dałem wypalić mojej E60 kilka papierosów:D Ku mojemu zdziwieniu dym pojawił się w okolicach krokowca. Nieszczelności szukałem już kilka razy, dwóch mechaników również powiedziało, że wszystko jest szczelne, a jednak...
Moglibyście poradzić w które miejsca powinienem zajrzeć za tą nieszczelnością? Disa ma rok, odma z wszystkimi przewodami nowa.
Odkąd poprawiłem przewód odmy o którym tu pisaliśmy nie pojawił się żaden błąd, cały czas w inpie czyściutko.
Jutro wymienię uszczelkę przepustnicy ale co dalej jeżeli to nie to?

Smoke machine:
Obrazek
Filmik, na którym ledwo udało mi się uchwycić wyciek:
https://www.youtube.com/watch?v=2r7-thW ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 8 maja 2018, 18:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
co vanosy maja do rownej pracy na jalowym. moze lewe powietrze lapie. moze swiece wymien jak nie zrobiles tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 9 maja 2018, 09:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
Świece wymienione.No właśnie widzę, że jest jakaś nieszczelność, którą pokazał dopiero test dymem. Na co zwrócić uwagę przy krokowcu, jeżeli odmę z wężami można wykluczyć? Nie jest to chyba jakaś duża nieszczelność bo 2 puszki samostartu poszły i żadnej reakcji silnika...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 9 maja 2018, 12:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
krokowce rzadko sie pierdola, ale mozesz go wyjac i wyplukac na. wd40. jak go wyjmiesz jak nim pobujasz musi lekko te "wahadlo" latac bez oporu.na krokowcu od tej strony co wchodzi w kolektor sprawdz ta gume czy nie puszcza, i w ogole weze sprawdz. lubia pekac na koncowka. zab czasu niczego nie oszczedza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 9 maja 2018, 17:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
mystick napisał(a):
No w VANOSIE nie ma co sie przestawic,ale po regeneracji powinno ustawic sie rozrzad na blokadach.


No tego jeszcze nie grali !!!

Po regeneracji nie trzeba ustawiać rozrządu, regeneracja vanosa nie ingeruje w rozrząd.
Jak tłoki vanosa się poruszają to problemu tu niema.

A czy kolega nie zapomniał wepchnąć rury bagnetu w blok ?
Ten oring musi siedzieć w bloku.
Nieszczelność można zauważyć po korektach długoterminowych niskich i wysokich obciążeń.
Lub po błędzie wypadania zapłonu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 10 maja 2018, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
Bagnet siedzi dobrze z nową uszczelką.
Znalazłem małą nieszczelność przy tym zaworku odpowietrzania hamulcy? Narazie zaizolowałem i czekam na paczkę z nową częścią.
Pojechałem przy okazji na hamownie, troszkę brakuje;/ Czy widać coś złego na tym wykresie, bo ja się nie znam;)
Obrazek


Ostatnio edytowano 10 maja 2018, 13:10 przez lubek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym
PostNapisane: 10 maja 2018, 12:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
lubek napisał(a):
Bagnet siedzi dobrze z nową uszczelką.
Znalazłem małą nieszczelność przy tym zaworku odpowietrzania hamulcy? Narazie zaizolowałem i czekam na paczkę z nową częścią.
Pojechałem przy okazji na hamownie, troszkę brakuje;/ Czy widać coś złego na tym wykresie, bo ja się nie znam;)
Obrazek



Zmień hosting. Nie działa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym, wykres z hamowni
PostNapisane: 10 maja 2018, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
A teraz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] M54B30 drgania na jałowym, wykres z hamowni
PostNapisane: 10 maja 2018, 23:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
A ten pomiar był robiony na 95 czy na 98.

Jak na 95 to nic dziwnego ze brakuje.

Moment obrotowy masz troszkę poszarpany ale niech wypowie się ktoś jeszcze.
A i przy 6000 obr masz załamanie momentu i mocy , nie wypada ci czasem zapłon ?

Ja od kilku miesięcy leje tylko 98, silnik wyraźnie ma lepsze kopyto a przy normalnej jeździe 98 pali mniej.
Finalnie koszt jazdy na 95 i 98 jest identyczny więc po co lać 95.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL