BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 09:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 20 lutego 2018, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Cześć!

Zwracam się do Was z pytaniem ponieważ brak mi sił i pomysłów.

Pacjent to e36 Compact m43b16 1994r PB
Objawy: obrotomierz skacze i w tym momencie następuje przerwanie pracy silnika coś jak na załączonym filmie z Youtube tyle że z o wiele większą intensywnością. Silnik ma moc, idzie przez cały zakres obrotów kiedy nie ma czkawki ale teraz praktycznie nie da się jechać bo tak szarpie. Poniżej opiszę krótką historię:


Miesiąc temu poszła uszczelka pod głowicą na kanale wodnym ostatniego cylindra więc podjąłem decyzje o naprawie bo nie jedną głowicę robiłem. Głowica w dobrym stanie, blok jak i cylindry bez progów z widocznymi śladami honowania.. nówka sztuka. Wszystko oczyszczone, rozrząd zablokowany. Nawet upięty wraz z kołem wałka rozrządu żeby nic się nie przestawiło. Wymieniłem wszystkie uszczelki i króćce wodne aby było zgodnie ze sztuką. Podczas naprawy został wymieniony czujnik temperatury (czarny- urwał się). Nie mogłem odpiąć wiązki silnika więc kolektor został odchylony aby można było ściągnąć głowicę. Wymienione wszystkie uszczelki wraz z odmą.

Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się że przepustnica się zablokowała i musiałem użyć siły aby się ruszyła. Po rozgrzaniu auto traciło bieg jałowy ( diagnoza to przepuszczający wąż od krokowego) i po tym zabiegu auto ruszyło.
Kolejna sprawa to, to że samochód zaczął przerywać, raz na jakiś czas szarpnął po rozgrzaniu ale to było chwilowe (wskazówka obrotomierza albo wskoczyła albo spadła dosłownie na milisekundę) i po tym kiedy wrzucałem na luz auto przygasało lub gasło aczkolwiek po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy.

Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i się przejechałem. Niby wszystko było dobrze ale pod garażem znowu raz szarpnął więc ponownie dostałem się silnika i tym razem zmierzyłem czujnik położenia wału (oporność w temperaturze prawidłowa tak samo czujnik położenia wałka) powyginałem wtyczkę przy kole z myślą że jak się pogorszy to będę wiedział co to. Wtyczki i gniazda wiązki w kolektorze gdzie wchodzą wtyczki od wałków potraktowałem kontaktem i złożyłem wszystko do kupy.
Następnie na wszelki wypadek zrobiłem reset komputera (klemy ze sobą i 10 minut).

I tutaj zaczyna się zabawa,a mianowicie auto na jałowym co chwile traciło zapłon, zawór DISA cykał i zaraz wracało wraz ze skokiem obrotomierza. Tak jakby jednocześnie iskra i paliwo znikały (mój domysł) więc pomyślałem że wyginaniem wtyczki czujnika położenia wału go dobiłem i teraz przerywa.

Czujnik zamówiony (oryginał od tego roku i tego silnika), zamontowany i zerowa poprawa... ani na plus ani na minus.

Po kolei odpinałem czujniki i odpalałem auto co nic nie zmieniało
DISA
TPS
Przepływomierz
Czujnik położenia wałka rozrządu
Czujnik temperatury czarny
Silnik krokowy


https://www.youtube.com/watch?v=Bxv4JiVwn1Q

Nadmienię że silnik odpala od strzała, nie dymi, nie kopci, nagrzewa się prawidłowo.
Wymienione przewody NGK
Świece DENSO
Ładowanie 14,4V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 21 lutego 2018, 05:41 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Ogółem kasowales bledy po odpinaniu czujnikow?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 21 lutego 2018, 07:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Tyle co reset komputera przez łączenie klem. Kupiłem interfejs viakena ale okazało się ze z 1994 on nie zadziała więc sobie leży.
Może silnik traci gdzieś zasilanie albo robi się zwarcie, sam nie wiem gdzie mogę szukać przyczyny...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 21 lutego 2018, 13:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
A jak ewentualnie sprawdzić masy na poszczególnych elementach, czujnikach itd, a także na samym silniku czy gdzieś nie ginie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 21 lutego 2018, 16:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Ten niby reset to tez jakas bzdura,jakby tak latwo szlo kasowac bledy to by programy nie byly potrzebne,szukaj kogos z kompem niech podlaczy auto a jak nie to podnien od kogos dme


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 21 lutego 2018, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Teraz odpaliłem auto i przez dwie minuty chodziło równo bez objawów, kiedy temperatura trochę wzrosła znowu zaczęły się cyrki. Podpiąłem osobną masę z aku do silnika ale to nic nie zmieniło.
Jeszcze pytanie odnośnie miernika:
Kabel miernika wpięty w minus, a drugi na silniku. Ustawiony na pomiar ciągłości obwodu i...

Miernik po włączeniu i zwarciu przewodów piszczy i wskazuje 000 lub 001
Silnik wyłączony, miernik piszczy obwód jest, na wyświetlaczu jest 000 lub 001
Silnik odpalony, miernik piszczy wskazanie od 015 do 008 i waha się kiedy auto przygasa

Nie za bardzo wiem jak mam to interpretować i czy w ogóle sugerować się wskazaniem ale na mój rozum wskazanie nie powinno się zmieniać czy to odpalony czy zgaszony.

Zapamiętałem jeszcze taką rzecz że po całej akcji z uszczelką jak po kilku dniach wsiadłem do auta aby odholować to miałem zresetowany zegar.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 10 marca 2018, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
https://youtu.be/5cnJElGimDY

Trochę odgrzeję, aktualnie tak wygląda praca silnika. Kiedy wskazówka skacze silnik przygasa. Gaz wciśnięty cały czas w jednej pozycji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 10 marca 2018, 19:11 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Masz problem z elektryka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 11 marca 2018, 09:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Albo czujnik wału do wymiany albo sterownik silnika. Szukaj na podmianę, może ktoś ma auto z tym samym silnikiem w Twojej okolicy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 11 marca 2018, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Właśnie wymiana czujnika wału nic nie dała. A sterownik mógł sie uszkodzić od resetu poprzez zwieranie klem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 11 marca 2018, 21:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Wiązkę między czujnikiem wału a sterownikiem sprawdziłeś ? Raczej nie uszkodzisz sterownika poprzez zwarcie klem jeżeli obie są odkręcone. Nie zrobiłeś jakiegoś zwarcia ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 11 marca 2018, 21:20 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Zwieranie klem nic nie daje napewno nie kasuje błędów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 13 marca 2018, 13:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Czujnik położenia wałka rozrządu wymieniłeś na nowy, używany, jakiej firmy ?
Podłącz autko pod kompa powinno się wszystko wyjaśnić . Bo tak to szukasz po omacku i niepotrzebne koszty sobie robisz.
Sprawdź ewentualnie jeszcze wszystkie wtyczki czy nie zamieniłeś jak składałeś (ewentualnie kontaktem je ).

ps. Spróbuj odpiąć wtyczki od przepustnicy, korkowca i asc jeśli posiadasz ? i sprawć czy jest jakaś różnica w pracy.
Coś czuje że zle podpoiłeś lub coś nie łączy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 15 marca 2018, 18:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
Jeden mechanik też mi podpowiadał że mogłem coś źle podłączyć ale tam jedyne wtyczki które można zamienić to od czujników temperatury. Każda ma inne szyny , a jeżeli już te same to kable są za krótkie.
Dzisiaj założyłem stary czujnik położenia wałka rozrządu i myślałem że coś zadziałało bo auto nie przerywało ale cały czas stało na 2 tyś obrotów, a potem falowało 1,5-2.0 tys obr cyklicznie z tą samą amplitudą. No to standardowy reset i po ponownym odpaleniu ta sama kaszana co była.
Podczas pracy odpinałem wszystkie czujniki które są pod ręką, przydławiał się ale nie likwidowało to problemu.
Właśnie problem jest tutaj że nie mam jak go zaciągnąć na komputer i mam takie wróżenie z fusów. Brak mi sił do tej usterki. Zwłaszcza że jak jest zimny to chodzi zupełnie normalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 15 marca 2018, 21:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Piszesz że masz interface viakena, a jakim programem podłączałeś? INPA nie pójdzie przed 95r, ale Carsoft w 75% przypadków daje radę. Mam oba na tym fejsie od Viakena.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 16 marca 2018, 15:34 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Nie ciągnie gdzieś lewego powietrza, tym bardziej na zimnym chodzi normalnie a na ciepłym nie,,!?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 17 marca 2018, 15:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16
To muszę zobaczyć CARSOFT, dzięki za podpowiedź.
Co do lewego powietrza to nie ma takiej opcji, wszystko uszczelnione, spryskane benzyną. Lewe powietrze nie miałoby wpływu na wariacje obrotomierza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 17 marca 2018, 19:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
No to zegary podmien i zobaczysz czy coś pomoże


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 22 grudnia 2018, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 323Ci
Kod silnika: M52B25TU
doszedłeś co to było?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M43B16 skaczący obrotomierz, szarpanie, przerywanie
PostNapisane: 23 grudnia 2018, 12:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Jak ja lubię takie tematy... :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL