BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 06:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] problem Dsc i ręczny świecą na żółto.
PostNapisane: 22 lutego 2018, 09:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E 46 318d
Kod silnika: M47N
Pacjent e46 318d M47n. 2003. 09. Mianowicie miałem luz na krzyżaku dolnym. Został wymieniony, ustawiona geometria. Nagle z nikąd zapala się na żółto kontrolka ręcznego i Dsc. Pojechałem na kalibracje ista. Pomogło na okres około 2 M cy. Po tym czasie problem znów powraca. Podczas jazdy na wprost, przy parkowaniu nagle zapalają się te kontrolki. Doszło do tego że błąd świeci się ciągle, nie gaśnie podczas ruszenia suto wydaje sygnał jakby temp spadła do -3 stopni. Pojechałem na ponowną geometrie, niby kierownica prosto. Kolejna kalibracja ista +. Zgaslo. Po 4 km na prostej drodze znowu zapalily się te kontrolki. Po unieruchomieniu silnika i ponownym odpaleniu gasną, zapalają się podczas jazdy. Błąd który wskazała ista to 5e43. Ponadto siedzi błąd o kodzie 19, dotyczy dodatkowej pompy płynu chłodniczego. Jednakże działa prawidłowo auto nagrzewa się na postoju i regulacja strumienia ciepłego i zimnego powietrza na nogi i szybę jest możliwa. Dziękuję za wszelką pomoc i propozycje rozwiązania problemu. POZDRAWIAM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 problem Dsc i ręczny świecą na żółto.
PostNapisane: 22 lutego 2018, 18:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Cześć.
Zacząłbym od najprostszego, czyli wymontowania poduszki kierowcy i sprawdzenia czy kierownica nie jest przestawiona na wieloklinie. Tam masz znak na kierownicy i kolumnie który powinien się pokrywać.
Jak jest dobrze ustawiona to dalej szukałbym w czujniku przyspieszenia, jest chyba pod fotelem kierowcy(może jakaś wilgoć tam jest), albo czujnik kąta skrętu, który jest na kolumnie kierowniczej, aczkolwiek jak problem pojawił się po wymianie krzyżaka to raczej coś z tym czujnikiem kąta skrętu.
Spróbuj jeszcze czymś innym sczytać błędy.
Krzyżak nowy ori/zamienik, czy używka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 problem Dsc i ręczny świecą na żółto.
PostNapisane: 22 lutego 2018, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E 46 318d
Kod silnika: M47N
Krzyżak jest używany, oryginalny bez jakiegokolwiek luzu. Jeśli chodzi jeszcze o kwestie tego auta to po wymianie krzyzaka auto pojechalo na geometrie. W mojej ocenie jest źle ustawiona. Podczas jazdy na wprost kierownica jest skrecona lekko w prawo. Kalibracje były ustawiane na tej geometrii... Jadę w sobotę na poprawę geometrii do innej firmy, kalibracje czujnika i jazdę z podłączonym kompem i odczyt wartości z czujnika kąta skrętu. Dam znać co wyszło. Jak negatywnie to do wymiany czujnik niestety...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 problem Dsc i ręczny świecą na żółto.
PostNapisane: 23 lutego 2018, 17:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47N
Może się okazać że po ustawieniu poprawnie geometrii, kontrolki same zgasną.
Sprawdź jeszcze tą kierownicę. A masz czujniki ciśnienia w kołach?
Przed ustawieniem geometrii sprawdź sobie ciśnienie w kołach, bo na geometrii nie wszyscy o tym pamiętają :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 problem Dsc i ręczny świecą na żółto.
PostNapisane: 1 marca 2018, 10:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E 46 318d
Kod silnika: M47N
Czujników w kołach nie mam. Nie odpisałem bo brak czasu na naprawę. Kierowca Ciężarówki... A w weekendy nikt nie pracuje... A nie mam podnośnika. Pojawił się kolejny problem. Mianowicie świeci i znika kontrolka aku. Raz nie pali się a podczas następnej przejażdżki sprawa powraca... Przy teście nr 9 napięcie koło 14.5V. Temp.na zewn. -13 stopni. Od mrozu wariuje czy jakaś inna przyczyna? Dodam że.slychac lekki szum.z którejś rolki. Pasek zmieniany jakieś 30 tys. Km temu. Porada? Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] problem Dsc i ręczny świecą na żółto.
PostNapisane: 3 marca 2018, 00:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Kolego sprawdź w inpie jaka jest korekta czujnika skrętu.
Tam jest bardzo wąski margines, prę stopi i już błąd.

Po wymianie krzyżaka niema potrzeby jechać na geometrię.
Jak się zamontuje identycznie jak poprzedni to tam niema co ustawiać.

Po prostu zjebali ci robotę i to równo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL