BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 07:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] "Znikający" płyn chłodniczy.
PostNapisane: 1 marca 2018, 15:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46 Compact
Kod silnika: N42B18A
Witam
Kilka dni temu zakupiłem E46 compact z silnikiem N42B18A. Wcześniej czytałem trochę forum, aby wiedzieć na co zwrócić uwagę.
Podczas ostatniej jazdy zapaliła mi się kontrolka od płynu chłodniczego po czym zgasła. Poczekałem aż silnik ostygł i sprawdziłem stan. Było faktycznie poniżej minimum. Dolałem płynu, ale po trzech dniach sprawdziłem stan przed odpaleniem i było znowu za mało. Nie zapala się kontrolka, wskazówka od temp dochodzi do połowy. Z nawiewu leci ciepłe powietrze.
Pierwsze co chciałem to wyeliminować uszczelkę. W warsztacie zrobiłem test na spaliny w układzie chłodzenia, pobrałem trochę płynu żeby sprawdzić czy jest olej, poodkręcałem korek wlewu i wyjąłem bagnet. Wszystko jest OK. Samochód nie dymi bardziej niż każda benzyna o tej porze roku na drodze.
Podjechałem znowu do mechanika, aby zerknął, czy nie widać gdzieś wycieku, ale niestety nic nie zlokalizowano.
Muszę jutro zrobić 200km, będę starał się jechać bez żyłowania, spokojnie, ale na miejscu chciałbym to zrobić. Czy może być to wina zapowietrzonego układu?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] "Znikający" płyn chłodniczy.
PostNapisane: 2 marca 2018, 23:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Układ w bmw może się odpowietrzyć dopiero następnego dnia ale nie kilkanaście.

Szukaj wycieków, zwłaszcza z wylotu skroplin klimy nad skrzynią.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] "Znikający" płyn chłodniczy.
PostNapisane: 3 marca 2018, 12:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Króćce suche ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] "Znikający" płyn chłodniczy.
PostNapisane: 3 marca 2018, 18:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 420
Moje BMW: e46 318i
Kod silnika: m43
u mnie to :/ samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] "Znikający" płyn chłodniczy.
PostNapisane: 4 marca 2018, 13:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Południe mazowsza
Moje BMW: e90,e46,e36,x1
Kod silnika: xyz
Kolega z pracy miał minimalny wyciek na trójniku od gaz za nic nie mogli tego zaleście po wymianie trójnika z plastiku na metalowy problem znikł bezpowrotnie

_________________
Stary może ale nie musi !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] "Znikający" płyn chłodniczy.
PostNapisane: 5 marca 2018, 19:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
U mnie już trzecia chłodnica (tym razem zamiennik, bo dwa razy OEM). Przed pierwszą wymianą też szukałem, szukałem i po drodze wymieniłem co się dało (w tym termostat i przewody i łączenia, które posądzałem o "pocenie") aż w końcu kiedy auto stało na podnośniku bez osłon, odpaliłem w zimniejszy, letni poranek i zauważyłem jak zaraz po odpaleniu parę kropli ścieka po osłonie chłodnicy obok wentylatora i w chwilę moment wyciek się uszczelnia. Czemu już trzecia siedzi? Bo każda z dwóch chłodnic OEM wytrzymała około 4-5 lat i druga również zaczęła cieknąć (przy jej diagnozie zauważyłem też, że termostat się poci, ale po odpaleniu to z chłodnicy jak przy chłodnicy, z którą auto opuściło fabrykę wydobywały się krople płynu, a termostat był jedynie wilgotny). Zależnie od stanu uszkodzenia wyciek może różnie zerować zbiornik wyrównawczy. Ja zabrałem się za diagnozę kiedy musiałem dwa razy dolać niecały 1L płynu po około 200-400 km. Oczywiście racjonalnego powodu nie znam, bo moja chłodnica - ta OEM nr 2 - przy demontażu wyglądała idealnie (żadnych oznak demolki od kamieni, robali czy innych), a więc "ten typ tak ma", pękła sobie i już.
Polecam sprawdzić ten trop, bo dopóki wyciek jest lekki i sam się uszczelnia to cholernie ciężko to wyczaić bez złapania go na gorącym uczynku, zwłaszcza że jest tam na tyle ciepło, że ciężko o jakieś mokre plamy, które wskazywałyby na źródło wycieku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 112 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL